Heli certificaat?

Heb hier niet veel verstand van maar:

Ik heb vernomen dat in engeland je meerdere certificaten hebt. Voor het bewijzen van je vliegkunsten met een heli.

Je hebt er bijvoorbeeld een A licentie waarbij je moet kunnen hoveren, en een "lazy eight" vliegen. Dit heb je nodig anders mag je NIET bij een club vliegen of zelfs niet prive (wat ik raar vindt)
Ook kun je pas verzekerd worden na het behalen van je A licentie.

Ik ga van de zomer naar england, en ga daar ook op voor de A licentie, nu vroeg ik mij af of we ook zoiets in nederland hebben? en/of die A licentie ook voor nederland geldt.

Geen zin in namelijk geld uit gaan te geven waar ik niets aan heb.

Wie weet het antwoord?

M.V.G

Paul

Hier in Nederland heb je een brevetsysteem, die veel makkelijker is zoals het er in Engeland aan toe gaat.

En als je dan contact met de Britten opneemt Paul, zou je eens kunnen informeren hoe ze omgaan met een Nederlands brevet.
Ik wil jouw vraag/probleem wel aan het Britse forum voorleggen, ik ben er al geregistreerd. Dan plaats ik hier wel een link naar de betreffende thread zodat je het kunt volgen.

En als je dan contact met de Britten opneemt Paul, zou je eens kunnen informeren hoe ze omgaan met een Nederlands brevet.
Ik wil jouw vraag/probleem wel aan het Britse forum voorleggen, ik ben er al geregistreerd. Dan plaats ik hier wel een link naar de betreffende thread zodat je het kunt volgen.

Dat zou echt geweldig zijn ! heel erg bedankt:D

Waar kun je de nederlandse brevet halen? waar staat hier informatie over? kosten? meerwaarde van halen brevet?

Bedankt !

Het Nederlandse brevet kan je bij elke club met 2 heliexaminatoren halen. Informatie staat op de knvvl modelvliegsportwebsite. Het kost helemaal niks. Dan heb je wel de voordelen dat je op een veld zonder begeleiding kan vliegen.

De brevetfiguren:
KNVvL Modelvliegsport - Downloads

Het Nederlandse brevet kan je bij elke club met 2 heliexaminatoren halen. Informatie staat op de knvvl modelvliegsportwebsite. Het kost helemaal niks. Dan heb je wel de voordelen dat je op een veld zonder begeleiding kan vliegen.

De brevetfiguren:
KNVvL Modelvliegsport - Downloads

mmm dit doe ik eigenlijk al vanaf dag 1, zonder brevet. dit ook nooit geweten:eek:
Ik vlieg wel op prive terein met toesteming van de locale boer.

Wat zijn de risicos hiervan? boete van politie mogelijk?

Dan heb je wel de voordelen dat je op een veld zonder begeleiding kan vliegen.

kan of mag? wat zijn de regels hierover?

Sectie 8 brevetten 2008.pdf bestand:

quote:

"8.1.9. Buitenlandse brevetten
Op verzoek van een lid kan een brevet van een buitenlandse zusterclub ingewisseld worden voor een​
A-brevet in dezelfde categorie."

Sweet ! :D

Met veld bedoel ik eigelijk veld van een KNVVL aangesloten vliegclub. Voor wildvliegen heb je geen brevet nodig.

Hier kun je de antwoorden volgen:
Dutchman in the UK: license?

Bedankt Ron !

Hoe zit het trouwens in nederland mbt verzekeringen?
Stel ik vlieg een heli door een ruit. hoe wordt het geregeld?

In engeland kon je volgensmij nadat je een A lisance hebt een verzekering afsluiten bij je verzekerings maatschappij, die je dus verzekerd voor de schade van anderen (natuurlijk niet je eigen heli)

Met nog 0 crashes op 15+ flights van mijn trex 500 hoop ik dat het niet snel gebeurd maar crashen gebeurd waarschijnlijk toch ooit, al ben ik erg voorzichtig.

Gewoon je eigen aansprakelijkheidsverzekering, bij de meesten valt modelvliegen daar ook onder. Even navragen bij je verzekering dus !

Hi - I followed Ron's link from the English forum...

Yes, we have various certificates, but they have no legal meaning - it is issued and controlled by the BMFA, not the government.

Dit heb je nodig anders mag je NIET bij een club vliegen of zelfs niet prive (wat ik raar vindt)
80% of clubs require an A-certificate; or else an instructor must supervise each flight. However the decision is for each club, and clubs can make exceptions for foreign visitors. Or ... most clubs have at least 2 examiners who can issue A certificates; so you can do the test on the first day you are here.
On private land, the A-certificate has no meaning.

Ook kun je pas verzekerd worden na het behalen van je A licentie.
Insurance does not require any certificate. Anyone can buy the insurance.

nu vroeg ik mij af of we ook zoiets in nederland hebben? en/of die A licentie ook voor nederland geldt.
The A-licence is only an English thing. Even Scotland has a different system (I think)

Geen zin in namelijk geld uit gaan te geven waar ik niets aan heb.
The A certificate costs nothing. An examiner is not allowed to charge money for the test.

A lot depends if you want to fly at a club or on private land. On private land you do not need any certificate, and insurance is not compulsory, but obviously a good idea most times. At a club insurance via the BMFA is always required (they will not usually accept Dutch insurance), and they will usually require the A certificate. It is best to email the club before you visit to discuss what they require.

HTH and have a good time in England.

Stuart

Thanks alot to everyone for your help, especially stuart for giving me clear and understandable explainations of what the regulations are.

Thanks again and fly safe :p

"not that difficult" 8-O 8-O

Actually, didn't need to cheat this time :) - mostly I can guess what it means by converting to German first - the only one I had to look up was versekerd (didn't think versichert). The main software job I do has most of its sales in Holland/Belgium and Germany/Austria/Schweiz - so I do a lot of testing with it running in German/Dutch, and slowly I'm learning bits of language.

I never found Babelfish all that helpful - our Dutch partner did some screen designs a few years back with all the explanation in Dutch (when I knew no German either and so it was just gobbledegook to me) - and I remember in the first line Babelfish produced the English "bud ear map" for folder. I gave up on that and just followed the nice pictures they had done for the idiot Englishman.

Stuart

Back