Heli crash #2

Vandaag met mijn heli naar mijn vriendin.
Ze hadden daar een nieuwe (video)camara en wilde dus wel eens gefilmed worden.

Dit was de 2e accu en het eerste vluchtje wat gefilmd werd.
Ik had het gevoel dat bij het tictocen hij niet veel power meer overhield en dat hij niet goed trackte. Ik dacht dat het aan mijn accu lag.
Niet lang daarna vloog het linkje van de grip af. Ik had nog net genoeg controle om hem recht te krijgen en op throttle hold te duwen.

Schade: Landing gear gebroken. Thats it !

Geluk gehad !!! HEEEL veel geluk(bij ongeluk)
[media=youtube]OKXWn2yIhKo[/media][media=youtube]OKXWn2yIhKo[/media][/youtube

Kijken in HD!

Laatst bewerkt door een moderator:
ai
bladen nog wel heel? en je asjes dan?
ik heb vandaag precies hetzelfde gehad, alleen dan op 30cm hoogte, schade: tailboom , griplagers, flybar, bladen en maingear.
thold op 30cm is wat lastig, ook al heb je gamersreflexen

ai
bladen nog wel heel? en je asjes dan?
ik heb vandaag precies hetzelfde gehad, alleen dan op 30cm hoogte, schade: tailboom , griplagers, flybar, bladen en maingear.
thold op 30cm is wat lastig, ook al heb je gamersreflexen

bladen zijn perfect, asjes denk ik ook,
maar daar kom ik pas achter als ik weer ga vliegen.

De tail case was wel lichtelijk verdraaid maar dat was gewoon terug te draaien.

Erg mooi opgevangen, DaMiGe! Ik ben blij voor je dat de schade meevalt!

Haha, geniale laatste woorden: "Ahhhh kut!"

Mooi opgevangen, maar nog mooier gevlogen (in het begin dan. ;) )

haha gaaf. wel zeer snel ingegrepen dan. maar wat was er los dan? ball link van de swash ofzo?
en wat is tracken?

ik ben net nieuw helivliegen met 450 size dus moet beetje dingen bijleren:P en ik zie dat je
wel heeeel veel geluk gehad hebt.

wat zei je trouwens op het laatst? dat viel wel mee ofzo?

groeten ike

Zo das knap zonde! En schrikken! Zaten je ballinkjes juist gemonteerd met de "A" naar je toe?

Yep, de linkjes waren goed gemonteerd.

haha gaaf. wel zeer snel ingegrepen dan. maar wat was er los dan? ball link van de swash ofzo?
en wat is tracken?

ik ben net nieuw helivliegen met 450 size dus moet beetje dingen bijleren:P en ik zie dat je
wel heeeel veel geluk gehad hebt.

wat zei je trouwens op het laatst? dat viel wel mee ofzo?

groeten ike

Het metale verlengde balletje (hoe het ook heet) dat aan de grips vast zat was los gekomen. (er zat blauwe locktite op)

Als een heli goed "trackt" stuurt hij als verwacht.

Op het laatst zei ik "det heurde neet" = "dat klopte niet" Ik had al door dat er iets mis was gegaan.

Update: net nieuwe skids eronder gezet en gehoverd in de tuin. Heli hoverde 100% stabiel. Straks of morgen even weer hard raggen :mrgreen:

hahaha join the club maar bij mij ist een 9254... goed voor 110 euro :s camera heeft btw wel moeite met focussen :D

Back