Heli crashed NA landing

Zo ! die is goed plat !! Die monteur op de achtergrond valt letterlijk van z`n trap van schrik.

Laat dat ´netjes lijkt neer te zetten´maar weg, vanaf het moment dat ie in de hover gaat is die al wat aan het ´aanklooien´.

Gelukkig geen gewonden en dergelijke en ik hoop zo iets nooit van dicht bij mee te maken.
Ze landen bij ons op het tankplatform en vlakbij andere kisten, af en toe staan wij er zelf ook dicht op en hebben het er wel eens over ´als......´, dan gaan we hard rennen ;-)

Het is wel lollig dat als het alarm afgaat,je die Jeep achteruit voorbij ziet rijden. Is wel ff lachen.

Wel jammer van de heli...

Een pure pilot error ? kan dit ?

Ik vind het zeer vreemd dat het begint te tollen... dit kan toch niet als hij shuin staat ? Tenzij hij bij het afglijden schade heeft opgelopen, maar dan voel je toch zoiets ...

Grtz Matanza

Als een heli schuin staat, kun je maar beter laten staan, elke helipiloot weet dat. Lostrekken in zo`n situatie kan alleen maar als je alle ruimte om je heen hebt want de heli zal meteen zijwaarts wegvliegen.

volgens mij probeerde hij 'm neer te zetten op zo'n platform waarmee hij direct de
hangar in gereden kon worden, maar kwam zoals te zien scheef terecht, en bleef
toen haken toen hij weer op wilde vliegen geloof ik, zoiets staat ook in het rapport
maar dat is als ik het door een vertaler haal onleesbaar, iemand goed met duits?

Skyhigh

Er staat letterlijk : De piloot wilde op het platformpje landen maar gleed ernaast, bij de poging om de heli weer op het platformpje te krijgen kieperde de heli om.

De reden waarom die zo ging spinnen was toen die heli van het platform gleed bleef het achterste stuk van het landingsgestel onder het platfrom bleef haken. Toen de piloot de heli er weer op probeerde te zetten schoot het landings gestel los.

dit is de offciele reden van het vliegveld Grenchen in zwitserland

Back