Heli draait om zn as in Reflex?

laurens

Forum veteraan
Ik ben sinds gister aan het oefenen met Reflex, tot nu toe al 3 hele uren :D . Alleen als ik gas geef, dan draait de heli mee, en moet ik dit tegensturen met rudder. Gebeurt dit in het echt ook als ik een 401 heb of niet?

En zo niet, hoe verander ik dit op de sim?

Groeten Laurens

met een 401 ga je dat in het echt niet tegenkomen.
ge moet eens zien naar instellingen:
bij model params: gyro op: peizo-integral zetten.
bij model physical params: kunt ge de gyro-sensitivity meer of minder zetten.

dan zou ie toch al een stuk stabieler moeten gaan.
btw: met wel model oefen je?

ahzo,
die trainer 30 vind ik niet zo ideaal. nogal onstabiel.

heb je al geprobeerd de Caliber 30 van de reflex-site te downloaden?
Vind ik echt een goed model om mee te beginnen.

Ik zal binnenkort een paar modellen downloaden, voorlopig ga ik dan nog oefenen met de Trainer 60.

Groeten Laurens

Laurens,

Controleer ff ofdat je de gyro wel aan hebt staan. Bij een niet HH gyro heb je de mogelijk om de gyro uit te schakelen door het kanaal op - of + 100% te zetten. Bij een HH gyro kun je schakelen tussen Normal en HH en bij 0% staat ie uit, net zoals in het eggie.

Het kan ook zijn dat er nog een mixer in je zender actief is, die pitch naar staartrotor mixed. Dat was voor vroeger toen men nog met tollen vloog. Deze optie staat bij de meeste zenders standaard aan.

Check ook dan ff ofdat de mixer van staart op gyro ook niet actief is, dit werdt gebruikt om de gyro te onderdrukken bij volle uitslag.

Groetjes,

Rick

Ter info:
De Raptors (Reflex) van John vliegen ook heerlijk ...
http://home.tiscali.nl/john.vugts

Nu nog 1 in het echt. :P

Je moet inderdaad de gyro(headinglock) goed instellen in reflex, omdat sommige heli's zoals de Caliber daar natuurgetrouw mee omgaan. 8O

Grtz,
Emile 8)

van john zijn site de raptor 50 met MA paddles vliegt heel aardig als mijn echte 50-er.
laurens, let ook op dat je geen heliprogramma aan hetbt staan op je zender maar gewoon een leeg vlieg programma zonder swash mixen.

Die Raptor 30 stuurt heel fijn, misschien koop ik er nog wel eens een echte rappie 30, dat oefent wat minder gespannen dan een Vario :D .

Bedankt voor alle tips, nu ga ik verder simmen 8) .

Groeten Laurens

Back