Heli draait rond

• Topicstarter Topicstarter Tom523
  • Startdatum Startdatum
T

Tom523

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe helicopter gekocht. Dit omdat ik een groot fan ben van modelbouw en ik wilde wel eens wat anders proberen. Dus heb ik de Alloy Shark gekocht. Link naar foto:http://img.alibaba.com/photo/218975796/R_C_Alloy_Shark_3CH_helicopter.jpg

Na een tijdje ging de helicopter rondjes draaien. Volgens het boekje kon je dit verhelpen door op de knoppen te drukken voor trimmen.

Dit hielp niet en ze zeiden dat je een potentiometer kon afstellen. Ik heb gezocht naar het ding en gevonden. Paar keer gedraaid en testrondes gedaan, maar hij draaide nog steeds.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

Tom

Hey

Ik weet niet of het bij deze heli ook werkt, maar wat nog wel eens wil werken is het volgende:
1.) ga hoveren,
2.) trim hem recht,
3.) 1x op de rechter stick drukken om trim te bevestigen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groeten

Wat bedoel je met trim hem recht? Heb al meerdere keren op de rechtertrim geramd maar hij doet nog niets

Met recht trimmen bedoel ik zorgen dat hij niet meer ronddraait.

Maar als ik goed begrijp wat je zegt heb je EN aparte trimknoppen EN een draaiknop om te trimmen??

BTW, is je accu nog vol? Als de accu ver leeg is wil het ook nog wel eens voorkomen dat hij blijft draaien!

Laatst bewerkt:
het ligt er ook aan op welke hoogte je vliegt ( heb zelf ook een alloy shark) elke Heli heeft namelijk als hij te dicht bij de grond is dat hij problemen krijgt met zijn eigen neerwaartse druk

Dus het draaien zou moeten stoppen nadat je boven +/_ boven kniehoogte bent.
Als je ongeveer op die hoogte bent kun je hem gaan trimmen en dan zou het goed moeten zijn.

Hoi,

Het draaien komt doordat de ene rotor sneller draait dan de andere met de potmeter kan je die snelheid regelen wat een heel precies klusje is ik zou de potmeter in het midden zetten en dan met kleine stukjes links en vervolgens rechtsom draaien als dat nodig is. Mocht dit niet helpen kan het zijn dat er een motor stuk is of iets mis met een van de rotoren.

Succes
Ed

Hallo,

Ik heb een tijdje geprobeerd en ik heb de potentiometer nog steeds niet gevonden. De helicopter draait nog steeds rond.

Wie weet nog een oplossing?

Tom523

Hoi,

Zoals in de vorige link al staat, even de canopy eraf, dan zie je een kleine potmeter links op de printplaat. wel even de was eruit peuteren en dan kun je hem proberen te verstellen.

Succes.

Henk

Hallo,

Ik heb een tijdje geprobeerd en ik heb de potentiometer nog steeds niet gevonden. De helicopter draait nog steeds rond.

Wie weet nog een oplossing?

Tom523

Back