Heli drijft af

Tijdens mijn vluchten die ik heb gemaakt met mijn Blade Shout CX merk ik de laatste 2 dagen iets opmerkelijks. Als ik de heli wil laten hoveren dan drijft die af.

Normaal kan ik met de trim dit corrigeren alleen mijn heli drijft af naar links. Het enige wat ik kan trimmen aan mijn heli is (vooruit/achteruit of met de klok mee/tegen de klok in). Maar mij heli wijkt compleet af naar links, dus het lijk wel dat er iets scheef is, wat zou dit kunnen zijn?

Ook heb ik de heli op verschillende hoogtes getest (50 cm/ 75 cm en 100 cm van de grond), in een open/grote ruimte zonder wind of dergelijke.

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen wat de oorzaak is.

Mvg, NitroDesign

Nergens aan gaan draaien als je dat niet hebt gedaan, zo ga je alles vverzetten en kom je uiteindelijk niet meer uit, ben je gecrashed?

De heli is wel een aantal keer al gevallen, omdat ik nog een noob/beginner ben. Dus dan kan het zo maar zijn dat er wel iets scheef is gaan zitten :O.

Even een foto gemaakt om te laten zien wat ik denk dat scheef is:

BladeScoutCX.jpg

Laatst bewerkt:
Probeer alvast eerst met je trim op de zender uit te trimmen en kijk of dit helpt.
Zo ja, dan kan je zoals Martin al vermelde de swashplate bijregelen.
Ik merk op de foto dat je swashplate nogal redelijk naar links helt, dit zou wellicht de oorzaak kunnen zijn.

Nee, dit is een 3 kanaals dus dat is niet mogelijk. Met de trim heb ik het ook al geprobeerd maar zoals ik al zeg de kant dat de heli opdrijft kan ik niet trimmen. Dat is niet mogelijk :(. Dus dan zal het maar bijstellen worden.

Ja je swashblade staat scheef.

Als je geen swashblade leveller hebt dan kun je dit op het oog doen.

Swashblade is dat rondje wat beweegt als je de servos bestuurd.

Aan het swashblade zitten stangetjes met plastic kopjes deze kun je draaien hierdoor worden ze langer en korter.

Have fun en veel succes!!

Back