heli duikt ineens naar voren bij optoeren

nou daar gaan we weer hoor !@#$%^&

van de week eindelijk(dacht ik) mijn heli helemaal top ,vannuit de laatste crash helemaal opnieuw opgebouwd.

ik zet hem neer th-hold eraf en eens kijken,>>>>>>>>>nou dat gaat em al niet worden dus....meteen bij het optoeren wil de heli al naar voren duiken....??? dacht ik nog hoe kan dat dan.

affijn nog ff alles tjekken bedrading ect ect. nog maar eens proberen dan..........precies het zelde alleen was ik dit x te laat en hij duikt alsnog naar voren en als laatste m'n hele kop int gras !@#$%^&* ....

daar gaan we dus weer,nu ik de heli van voor naar achter en andersom nagekeken te hebben kan ik maar 1 ding ontdekken wat verkeerd is/was aan de heli.

ik heb om de mainshaft 3 opvul ringen geplaatst zodat mijn hoofdtandwiel iets verder van het frame afkwam en zo dus iets meer speling ruimte heeft,dus met andere woorden.... de hele mainshaft zal iets zakken,waardoor dus je hefbladen ook gaan zakken, dus negative pitch heeft,en ja ik heb daar niet goed opgelet want ik heb ze zo laten staan,maar dan blijft mij toch een raadsel>>>>>namelijk hoe kan het dan dat hij naar voren is geklapt!!!!!!! ik heb wel m'n gain verhoogt in de zender van 80% naar 90%... dat heb ik in menu e-points gedaan(zender) met de software v-stabi 5.0 ook aan op de pc en toen ik de e-points weizigde van ch 5 veranderde main tail gain idd in de v-stabi software van 80 naar 90,,,, maar dat zal wel geen probleem zijn denk ik.

ik heb tot nu toe verder nog niks kunnen ontdekken, heeft iemand een idee???????

de schade valt mee een paar linkjes krom en een servo dood.

dus mensen nog ff geduld voor dat filmpje srry:mad:

mvg frank

Laatst bewerkt:
Kijk eens of de gyro wel in de juiste richting anticipeert, het lijkt alsof de nick,
(voor/achterwaarts) verkeerdom werkt.

Rhelie, hoe kan ik dat het best bekijken?
Of de gyro juist anticipeerd?
Ik heb er de mini v-bar op zitten,

Mvg fb

Zender aan, heli aan, motordraden los

En de heli bewegen met de hand
Als de correcties goed staan, zou de vstab moeten proberen de swash recht te houden.

Oké idd dat is ook zo ik bedacht het me net toen ik het bericht verstuurde
Het was nog vroeg haha thx boys we gaan het allemaal eens op het gemakje bekijken!

o boy

nou beste mensen,ik ben er ondertussen uit,het was weer eens een domme fout van mezelf hoor,ik had dus toch 2 kanalen omgewisseld he!

ch2 en ch1 op de v-bar dus met andere woorden m'n linker swash servo en mijn mid swash servo verkeerd om ja zeg halloooooooooooooo:2gunfire:

dan wordt het ook nooit wat......mag ik jullie bedanken voor de verdere hulp van jullie allen en nu nog ff wachten op m'n nieuwe servo,inbouwen en maiden flight

mvg fb

o boy

nou beste mensen,ik ben er ondertussen uit,het was weer eens een domme fout van mezelf hoor,ik had dus toch 2 kanalen omgewisseld he!

ch2 en ch1 op de v-bar dus met andere woorden m'n linker swash servo en mijn mid swash servo verkeerd om ja zeg halloooooooooooooo:2gunfire:

dan wordt het ook nooit wat......mag ik jullie bedanken voor de verdere hulp van jullie allen en nu nog ff wachten op m'n nieuwe servo,inbouwen en maiden flight

mvg fb

Controleer je de functies dan niet voor dat je gaat vliegen? dan had je het allang moeten vinden...:confused:

Back