Heli en luchtfotografie

• Topicstarter Topicstarter birdseye
  • Startdatum Startdatum
B

birdseye

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben Yvan en ik maak luchtfotos met behulp van kites (www.birdseye.be)

De laatste tijd krijg ik meer en meer opdrachten binnen op moeilijke locaties, waarvoor kites niet altijd geschikt zijn. Ik zit momenteel wat met m'n handen in het haar en ben op zoek naar alternatieven die m'n camera de lucht in kunnen heffen.
Momenteel ben ik steeds van rc heli's afgebleven, maar het ziet er toch naar uit dat ik toch de stap zal moeten wagen.

Nu wou ik vragen... heeft iemand al ervaring met luchtfoto's maken met RC heli's ? Is het te doen alleen of moet je zeker met 2 personen zijn.

En dan het belangrijkste... Hoe zit het met de leercurve ? Ik heb al heel wat ervaring met modelbouwzwevers, maar een RC heli is helemaal nieuw voor mij en ik besef dat ik heel wat tijd voor de boeg heb vooraleer ik m'n eerste shots kan wagen.

M'n voorkeur zou uitgaan naar een electrisch model ivm. tegen de vervuiling op de camera. M'n doel is uiteindelijk een model als de maxi joker2 aan te schaffen, maar met welke rc heli zou ik kunnen starten als beginner (die het meeste crashen aankan) ?
Of bestaan er ergens initiatielessen (in België) ?

Het zijn heel wat vragen, maar als jullie me al een beetje op weg kunnen helpen zou ik al heel tevreden zijn,

Greetz,

Yvan.

Bedankt voor je antwoord Aldert, hier staat indd al heel veel info.

Misschien toch nog een (voor mij) belangrijke vraag. Mag er wind zijn om buiten met een RC heli te vliegen of liefst niet. Ik woon nl. aan zee en hier is het nooit een dag windstil.

Greetz,

Yvan.

Natuurlijk mag er wind zijn, met bijvoorbeeld een maxi joker kan je al met redelijk wat wind vliegen. Voor fotografie heb je meer aan een superstabiele heli dan bijvoorbeeld een 3D heli.

Als je een maxi joker wil om mee te fotograferen zou ik meteen die heli kopen, dan hoef je later weer niet veel geld te investeren. Je kan er perfect mee leren. Zware paddles en bladen erop en het is stabiel.

Zoals Aldert al zegt is de logo 24 of logo 14 een perfect, en goedkoper alternatief.

Een heli kopen om te gaan fotograferen is wel een sprong in het diepe, je zult eerst de heli goed moeten beheersen voordat je er een camera opzet.
Je zult zeker een jaar moeten trainen voordat je de heli voldoende beheerst en zeker met veel wind.
Dannog krijg je te maken met problemen omdat een heli 1 bonk mechanisch geweld is en dat brengt altijd trillingen met zich mee wat je meteen aan de foto`s kunt zien. Je zult dus heel wat research moeten verrichten wil je acceptabele foto`s gaan schieten.

Daarom vliegt ie geen brandstof Rene ;-) Een benzinebak word ook af en toe wel gebruikt.

Er bestaan stabiliser units waardoor je hands off kan hoveren, ideaal voor fotograferen lijkt me.

Bedankt voor de reacties idereen. Ik heb nu voldoende materiaal om eens over na te denken.

Greetz,

Yvan.

Ik heb met mijn logo 16 luchtfoto's gemaakt.
Het fototoestel ( een IXUS V2 van canon ) kan precies tussen het
landinggestel zodat ik geen apparte frame hoefte te maken .
Waardoor het vlieggedrag van de heli niet teveel werd beinvloed.

Hier is een voorbeeld van een luchtfoto

http://members.home.nl/chof/luchtfoto.JPG

Helaas zat het antennedraadje wat voor de lens .
Deze foto is van de eerste keer dat ik luchtfoto's heb gemaakt

Groetjes,

C Hof

fotos met heli's maken word in amerika door heel veel mensen gedaan.
waar onder ook komplete beginners. die nemen gewoon een paar lessen leren hoveren en hoog boven zich hoveren en thats it.

Misschien een rare opmerking, maar is die Helicommand hier geen goede aanwinst voor.
Die is juist bedoeld volgens mij voor het stabiel op 1 plek blijven hangen.
Scheelt iig volgens mij.

Ik ga dit topic toch is in de gaten houden (en de andere fora ;) ).
Ben zelf meer van de modellenfotografe, maar dit bied wel leuke perspectieven :D

Satoer heeft dat ook gedaan met een logo 10 meen ik.

Dan is inderdaad die helicommand een uitkomst en werd door hem ook gebruikt.

Back