Heli-Fever: Snel, sneller, snelst!!!

• Topicstarter Topicstarter L.D.Duck
  • Startdatum Startdatum
L

L.D.Duck

Guest
Het volgende wil ik zeker hier even kwijt.

Na maanden wachten op een nederlandse leverancier voor een Lama heb ik toch maar weer in Hong Kong besteld bij Heli-Fever.

Ongelooflijk! Zondagmiddag besteld, woensdagmiddag vliegen!!!! :lol:

Hong Kong-prijs voor de heli + onderdelen voor een vriend + een handje reserve-onderdelen voor mijzelf + verzendkosten gelijk aan aléén heli + verzendkosten in nederland. En alles goed te volgen op internet, stap voor stap.

Ik geloof echt dat de nederlandse bedrijven met dit soort wachttijden en prijzen zichzelf letterlijk uit de markt prijzen. Ik weet waar ik voortaan bestel!

Tja, totdat onze vrienden bij de douane jouw pakje er uit pikt en je alsnog 2 weken kunt wachten. 6 weken wachten heb ik overigens ook al vaker meegemaakt. Als je in België woont kan het zelfs maanden gaan duren.

Ben wel met je eens dat ze snel versturen in het buitenland. Als ik iets (niet te duur zodat de douane het er niet uit pikt) kleins snel nodig heb bestel ik het meestal in Amerika. Lekker snel via paypal en ze sturen het meteen op. Vaak heb ik het sneller als in Nederland. Je kan meestal alleen via bank overschrijving betalen (of als paypal kan vragen ze meer) voordat dat eens overgeboekt is...
En dan zijn veel online modelbouwshops winkeltjes die iemand naast zijn gewone baan, erbij doet. Meerdere keren meegemaakt dat degene er niet aan toe komt om het pakje op de post te gooien.

Zou toch heerlijk zijn als de nederlandse winkels een "good guy" list bij houden van betrouwbare betalers. Zodat als je voor 4-en iets besteld je het de volgende dag in huis hebt.

Satoer zei:
Zou toch heerlijk zijn als de nederlandse winkels een "good guy" list bij houden van betrouwbare betalers. Zodat als je voor 4-en iets besteld je het de volgende dag in huis hebt.

Sommige geloven echt in een utopia :wink:

Hey, dat wist ik niet. Ik doelde meer op de internetshops in het algemeen. Zoals bol.com wehkamo.nl etc.

Satoer zei:

Dat bestaat al en het heet iDeal. Alleen kost het echt teveel geld, zo'n 75 eurocent per transactie. Onmogelijk voor microbetalingen bij het bestellen van onderdelen.

Bestellen per iDeal gaat net zoals internetbankieren, alleen wat gemakkelijk. Net als het betalen met PayPal zijn begunstigde, bedrag, betalingskenmerk enz al ingevoerd. Men hoeft dus alleen nog maar te accepteren om het bedrag over te maken. Dit alles gaat in de vertrouwelijke bankomgeving en vanzelfsprekend zijn iDeal acceptors gevalideerd. Het leuke van de zaak is, dat de betaling gegarandeerd aankomt en dus kan de winkelier de zaken dezelfde dag nog op de bus doen.

Het stomme van het hele iDeal is dus dat het belachelijk duur is, vooral voor micro-payments en dat men er maar niet in slaagt er eens echt reclame voor te maken. Aangezien enkele grote bekende E-winkels iDeal ondersteunen, zullen internetbankierders er vanzelf vertrouwt mee raken.

De 4 grote banken doen aan het systeem mee. Zie voor meer info ideal.nl

Bestellen in het buitenland is puur oneerlijke concurrentie voor de Nederlandse winkeliers. Ooit BTW betaald over het werkelijke invoerbedrag L.D. Duck?

Noah niet :wink:

Groeten,
Aldert

Bestellen in het buitenland is puur oneerlijke concurrentie voor de Nederlandse winkeliers. Ooit BTW betaald over het werkelijke invoerbedrag Noah?
denk niet dat je mij bedoeld. Maar L.D.Duck :) Ik koop niet buiten de EU.

Noah zei:
Conrad e.d. de grotere jongens.

En die versturen dan ook leuk postzakken met te innen zaken naar de deurwaarder. Heeft de kleine winkelier tijd, geld en zin om daar een zaak over op te starten? De groten besteden daar relatief weinig tijd aan. De kleine winkelier echter is verbitterd wanneer deze een wanbetaler op zijn pad treft. Hij zal misschien maar de helft van zijn geld terug zien wegens incassokosten, laat staan de kosten voor de tijd die hij/zij er aan moet besteden.

Daarom vooruitschrijving (of rembours à 14 E) bij de kleinere winkels...

Hobbyin doet dat ook. Vandaag besteld morgen in huis (als het leverbaar is)
Met een acceptgiro erbij.
En Hangar doet dat idd ook.
Er zijn gelukkig nog wel bedrijven waar het kan :D

Acceptgiro is trouwens bij mijn weten nog duurder dan iDeal... Onhandige jongens dus :wink:.

Het zijn de grotere bedrijven waar het kan, ik pijns er niet over. Het zal lang goed gaan, totdat... Vooral de beginnermodellen tref je nogal eens van die 'jongens met hotmail addressen'. Prima, zolang ze vooruit betalen of remboursen. Alhoewel zelfs dan leuk gedaan wordt: pakket geweigerd.

Het komt niet vaak voor, maar 1 keer is genoeg om geen acceptgiro's te willen

Als voorbeeld (dus geen reclame).

Hangar.. maakt geen bal uit wat je besteld.. verzending met acceptgiro is standaard incl verzending € 3,50. of je nu een servo besteld of een vliegtuig met 4 meter span.

AeroTronic zei:
Satoer zei:
Bestellen in het buitenland is puur oneerlijke concurrentie voor de Nederlandse winkeliers. Ooit BTW betaald over het werkelijke invoerbedrag L.D. Duck?

Noah niet :wink:

Groeten,
Aldert

Beste Aldert,

ik heb de afgelopen jaren héél veel vliegtuigonderdelen (1 op 1) in Amerika besteld omdat die hier gewoon niet te koop zijn. de hoeveelheid BTW en invoerrechten die je daarop betaald worden door de douane bepaald. Geloof me, ik heb mij blauw betaald......

Nu praat ik over een modelheli van $100 die ik, om de nederlandse handelaar ten dienste te zijn, voor €130 bij hem heb besteld op 5 januari.
Als ik dan hoor dat hij over 2 weken komt, en als ik na een maand er naar vraag zal hij over een week komen en ik heb tot vandaag nog niets gehoord en/of ontvangen, dan ga ik dus elders bestellen. Ik ben dus zeker van goede wil voor de nederlandse detailhandel, maar ze moeten wel leveren en mij niet aan een lijntje houden!

En als de douane bij volledig legale invoer dan vindt dat ik geen BTW hoef te betalen (hun eigen stempel) dan hoef ik ze toch niet op te bellen dat ik graag wat geld kwijt wil????

Ik doelde dan ook meer op hobbyjapan die meer van dat soort praktijken er op na (lijken te) houden. Bestellingen vanuit Amerika wordt inderdaad wel netjes geëxporteerd.

Er is inderdaad een bedrag waarbij de douane vind dat je niets hoeft te betalen. De bedrijven in China en overige (ex-)Tijgerlanden exporteren vaak met onproffesionele nepfacturen, waarop niet de werkelijke waarde vermeld staat, maar 10% daarvan. Wanneer daar dus de juiste waarde op stond, dan is dat volledig legaal en bepaald de douane of ze geld van je wil zien of niet. En natuurlijk hoeft onze staatskas niet vrijwillig extra gespekt te worden.

Het aan het lijntje houden en indicaties geven die nergens op slaan, dat kan uiteraard niet. Het kan me ook echt niets schelen waar er nu besteld wordt, maar zodra onze prijzen beschuldigd worden omdat er goedkopere bedrijven zijn die niet geheel legaal (lijken te) exporteren, dan vind ik dat oneerlijke concurrentie en bovendien de normaalste zaak van de wereld hier wat van te zeggen.

Overigens die 100 dollar is dus exclusief verzendkosten (?) en exclusief btw (omdat dat niet van de douane hoeft). Bovendien zou het moeten zijn dat die Nederlandse winkelier het product op voorraad zou moeten hebben. Dat is waar hij ook voor betaald krijgt...

Ik denk dat we het wel eens zijn, Aaldert.

Zoals gezegd wil ik graag rekening houden met onze eigen leveranciers, ben best bereid daarvoor ook wat meer te betalen, maar we moeten niet vergeten dat we in een grotere wereld leven waar we legaal handel mee kunnen bedrijven.

Zo vind ik jouw eigen Lama-onderdelen handel zéér net geprijsd en hoop hier nog vaak gebruik van te mogen (moeten??) maken. Met de Lama zelf denk ik dat die wat lager geprijsd zou kunnen zijn om mensen binnen het land te houden, maar dat is slechts de mening van een eenvoudige consument :?

Recent heb ik ook bij jou een bestelling niet door laten gaan vanwege de wachttijd op cruciale onderdelen (geschat 3 weken, maar door de beschreven ervaringen met een van je concurrenten was ik wat overgevoelig voor geschatte wachttijden).
Ik begrijp echter niet dat ik zelf die onderdelen binnen 3 dagen vanaf de andere kant van de wereld in huis kan halen. Misschien kun je met uitleg daarvoor wat meer begrip kweken??

Vast hartelijk dank!

Ik zit enorm met de prijs van mijn lama's in de maag en vrees ze met negatieve of nagenoeg geen marge (is niet gelijk aan winst) te moeten verkopen. Ik heb er maar een 6-tal van ingeslagen, waardoor ik een erg hoge prijs moest betalen (sample prijs). Tel daar de BTW bij op en de verzendkosten en daar zijn we...

Ik begrijp jouw idee hierover volkomen.

Ik zat te denken aan een soort invoeractie met lama's voor 115 euro (max, misschien wel goedkoper), wanneer deze per schip vervoerd kunnen worden. Dit betekent natuurlijk wel wachttijden tot 2 maanden. Bovendien zullen er een groot aantal mensen aan mee moeten doen en vrees dus dat dat tot mislukken gedoemt is.

Ik heb maar 3 weken gezegd om er zeker van te zijn een juiste indicatie te geven. Ik ga namelijk binnenkort geld overmaken en dan zijn de nieuwe onderdelen er over 2 weken. Dit kan altijd langer worden ivm onze beste Chinezen die opeens geen haast hebben.

Ook het overschrijven neemt drie dagen in beslag, paypal en dat soort alternatieven zijn niet mogelijk voor onze bedragen. Met spoed overmaken is zonde van het geld. Al met al, het regelen enzovoorts neemt het gemiddeld gesproken 2 week in beslag. Bovendien laat ik natuurlijk alles zoveel mogelijk samen deze kant op komen, wat één en ander ophoudt.

Daar hebben wij natuurlijk wat op gevonden. Mijn leverancier heeft al een klein credit van mij ontvangen. Mocht ik enorm behoeftig zijn naar bepaalde onderdelen, dan kan ik dat in 5/6 dagen bij de behoeftige consument krijgen.

Het gehele probleem is terug te voeren op tekorten aan kapitaal. Ik weiger vooralsnog langs de bank te gaan, met een goed voorraadbeleid komen we een heel end.

Zomaar een verduidelijking van een hobbywinkelier :wink:

Groeten,
Aldert

ps. ik wist niet dat die onderdelen zo kwetsbaar zijn dat er meteen maar weer aanslagen gepleegd worden op mijn voorraad :| Een dertigtal van die batterijtjes zullen straks ook wel in het magazijn liggen

Dit is wel grappig, dat een illegale zolderkamerverkoper (Of heb je een KvK, AeroTronic? En geef je netjes omzetbelasting op? ;)) hier loopt te piepen over prijzen in het buitenland. Volgens mij baal je er gewoon van dat je op dezelfde plekken inkoopt als de consument, en dus dezelfde prijs betaald ;)
Lang leve de vrije markt! Globalisering is het beste (Vooral na de tegenvallende Euro) wat de consument kan overkomen; laat lekker de dingen maken waar ze goedkoop zijn. Waarom moeten tussenhandelaren verdienen aan iets wat met dezelfde moeite elders goedkoper is?

Cheers,

Ton.

Skidz zei:
Dit is wel grappig, dat een illegale zolderkamerverkoper (Of heb je een KvK, AeroTronic? En geef je netjes omzetbelasting op? ;))
Ton.

Geregistreerd bij KvK te
Groningen onder nr.: 2089795

Alle persoons/bedrijfsgegevens staan allemaal netjes op de website ;) Lijkt me niet echt illegaal..

Ton,

Had van jou toch wel verwacht dat je eerst iets meer onderzoek deed voor mij te beschuldigen van illegale zolderpraktijken :wink:

Als je gelooft dat het goedkoper kan, start een winkel op, voer het spul in en verkoop het tegen de prijzen van invoer + BTW. Je komt op lagere prijzen uit, maar wat dacht je van verpakkingskosten, opslagkosten, garantiekosten, voor sommige winkels van rentekosten en vergeet de ondernemer niet die van al zijn werk en investeringen wel wat terug wil zien. Volgens mij is de uitkomst van de discussie wel duidelijk toch?

Tegenvallende Euro? Eerder te sterk en zwakke dollar => leve de import, maar export?

Het is echt niet erg dat mensen in het buitenland bestellen, zolang het voor hun helder is welke problemen er kunnen optreden.

Het enige waar ik van baal is de BTW die ik, zoals het zo leuk heet: 'verlegd is van de leverancier naar de afnemer', maar voor de prijs natuurlijk wel met 19% verhoogd. Terwijl bij invoer vaak die BTW niet geheven wordt, waardoor die prijs lager is.

Tussenhandelaren mogen best wat verdienen, zolang het een juiste prijs is die ze berekenen. Anders prijzen ze zichzelf uit de markt. Niet voor niets marktwerking toch?

Groeten,
Aldert

Back