Heli gedraagd zich vreemd

Hallo,

Ik dacht vandaag lekker te gaan vliegen met mijn trex 450 sport.
Echter was het gauw gebeurd.De heli maakt een vreemd geluid en lijkt wel te stotteren.Ook in de hoover veloor hij naar mate het erger werdt vermogen. Ik heb sinds de vorige vlucht zonder problemen geen wijzigingen gedaan.

Het lijkt wel of de motor of ESC stuk is.Ik heb de ESC ook al een keer opnieuw geprogrammeerd.Dit hielp niet.

Ik heb een filmpje gemaakt, ik hoop dat het goed te horen is.
Ook schud de heli flink al is dit op het filmpje niet echt duidelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan denken aan kapotte lagers...
Kun je checken door de motor even los te halen (van het tandwiel schuiven) en een stevige zet tegen de rotor te geven

hij moet dan ong 7 a 8 keer rondgaan
doet hij veel minder, loopt er iets aan of erg stroef

Dan is het een kwestie van loshalen en kijken wanneer het wel goed gaat lopen

Losse vraag, als je de motor van het tandwiel hebt staan, loopt de motor dan wel goed?
En wat is je instelling op de regelaar?
Deze hoor 1-2-2-2-2 te zijn, dacht ik

:( Klinkt mij als lagers die niet goed meer zijn, loop gewoon de aandrijf lijn goed na.
Alle lagers en tandwielen na zien, en kijk ook de riem na. Deze kan ook droog worden na lang stil staan, deze kan dan ook snel breken.
Kijk even in de beschrijving op probleemen oplossen. Daar staat vast wel wat bij waar je wat mee kan doen.
Groet Wil

klinkt misschien stom maar ik had de tail fin vervangen voor de oranje tail fin om beter zicht te hebben.Dit was eigenlijk het enige.Ik heb net de oude carbon fin terug geplaatst en het lijkt wel over te zijn.Ik kon niet geloven dat dit het was dus nu wederom de oranje tail terug geplaats en het is nog steeds weg.Ik hoop dat dit het was.Misschien heeft er de eerste keer bij het plaatsen van de oranje fin iets niet goed gezeten.

Zou het kunnen dat de riem daardoor aanliep ofzo.Er zit ook een soort borging in de staart bij de fin.

Misschien de staartbladen te strak gezet, dit kan nl ook trillingen veroorzaken net als bij de hoofdbladen

Verder maak je dan niets los wat een verschil kan veroorzaken...
Of je hebt stiekem ergens aan getrokken waardoor het opeens wel goed zit
check de lagers in de staart evt als het weer voordoet

Mijn instellingen zijn 1-2-2-3 de laatste is trottle response.Ik vindt het zo vreemd dat hij een week geleden geweldig vloog en vandaag raar deedt.Ik heb nu weer even gehoverd en nu is het weg.Enkel de staart is los geweest voor de fin.verder niks.
De heli is +- 20 vluchten oud.

Op de bevestiging v/d fin staat een pinnetje dat past in een gaatje v/d tailboom. Zou het dat niet geweest zijn?:D

Nou dat denk ik.Hij doet het nu goed maar ik zal toch even moeten wachten tot ik weer naar buiten kan.Enige wat ik kan denk is dat dit pinnetje niet in het gaatje gezeten heeft waardoor de staart misschien scheef op de boom heeft gezeten en de riem misschien ergens aanliep.Het blijft vreemd.

Vandaag weer heerlijk gevlogen.Geen vuiltje aan de lucht.Ik snap er niks van.Het vermogen vlies het stotteren alles weg!

Helaas heeft mijn vriendin op de terug toets van de samsung galaxy gedrukt ipv de stop toets anders had ik twee mooie filmpjes gehad in de avond zon.:(

Ja zeker. Maar ze is wel lief hoor.:D

Mocht ik tevens achter komen wat het probleem was of het komt weer voor laat ik het even weten.

Back