Heli gekregen

• Topicstarter Topicstarter shubby
  • Startdatum Startdatum
S

shubby

Guest
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en heb ook een heli gekregen van een maatje die er niets mee deed ( en kon )
Het is een Honeybee king 2 en is een paar onderdeeltjes kwijt bij de rotor.
Die wil ik eerst vervangen , en dan proberen te oefenen.
Er zit een E sky 0406A zender bij en lijkt mij best geavanceerd.Ik heb ook een Marder met een 2 kanaals zender en dat werkt iets gemakkelijker.
Is er mischien iemand die in Roosendaal woont die mij mischien enige uitleg kan geven ?

Gr,
Jan

Hoi..
Zit niet bij je in de buurt maar ken de king2 wel door en door..
De King2 is een 6 kanaals heli en dus weet ik niet wat je met die 2 kanaals marder wilt..
De orginele zender werkt wel aardig maar toch is met een programeerbare zender deze heli sneller en eenvoudiger te besturen..
De King2 staat er om bekend dat die nogal een eigen wil heeft en als je die kunt vliegen dan kun je eenvoudig door naar elke CP heli..
Er zijn honderden updates en upgrades voor de king2 te vinden maar er zijn er maar enkele noodzakelijk...

Maak eens een paar foto's van de heli en de staat..
Mocht je iets missen hoor ik het wel maar dan moet je wel meer gericht vragen..

Benno

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en heb ook een heli gekregen van een maatje die er niets mee deed ( en kon )
Het is een Honeybee king 2 en is een paar onderdeeltjes kwijt bij de rotor.
Die wil ik eerst vervangen , en dan proberen te oefenen.
Er zit een E sky 0406A zender bij en lijkt mij best geavanceerd.Ik heb ook een Marder met een 2 kanaals zender en dat werkt iets gemakkelijker.
Is er mischien iemand die in Roosendaal woont die mij mischien enige uitleg kan geven ?

Gr,
Jan

Bell control am set
Dit is wat er defect aan is, altans van de rechte hefboompjes zijn de kogeltjes afgebroken.
Die heb ik besteld en wacht tot ze binnen zijn.

Gr,
jan

Ik krijg hem wel draaiende maar hij stijgt niet op.
als hij op volle toeren draait staan de rotorbladen iets naar beneden i.p.v.naar boven.
Heb geen idee hoe ik die af kan stellen.

Iemand ervaring hiermee ?

Gr,
Jan

Klinkt alsof hij met negatieve pitch staat te draaien....

Groet, Bert

Ja, dat is wel een goede raad. Moet ik me eerst effe voor een cursus engels aanmelden.

Gr,
Jan

@Brutus,
die negatieve pitch, hoe kan ik die positief maken dan ?

Gr,
Jan

Het schijnt dat als de Honeybee King omdat hij fixed pitch is niet wil opstijgen hij een rotor probleem heeft.
Wat je kunt doen is hand matig d.m.v. twisten van de rotorbladen er pitch in te krijgen. De voorkant van de bladen moet omhoog getwist worden.
Of door nieuwe bladen te kopen.

Dit omdat de HoneyBee king een fixed pitch helicopter is die omhoog en omlaag gaat door het toeren van de rotor en niet door er met de zender een pitch in te zetten.
After speaking to the supplier of my heli they reported that they had seen the problem before and, like myself, completely rebuilt their heli without success. Eventually they tried another set of main blades and that sorted it. I'd already tried a new set but gave it another go. After a good bit of blade twisting (and removal of the training gear) I managed a good 7-8 minute hover last night

So, fellow HoneyBee newbies beware. If you loose lift don't go out and spend £60 on spares, try a free twist of the main blades first

@Martin
Dat is duidelijk uitgelegd zo, ga ik eens proberen.
De grote bladen staan in elk geval te strak aangedraait en ga ze eerst iets losser zetten.
Gr,
Jan

Heb er zojuist een nieuwe servo op gezet, maar heeft iemand enig idee hoe de neutrale stand is ? Het betreft de servo die reageert op de knop van de giro.

Gr,
Jan

Ja
Met de standaard zender doe je dat als volgt (ik bedoel de swash plate servo's)
- Minstens 2 draden tussen je motor en de ESC losmaken
- Throttle stick naar je toe
- Zender aan
- Accu aansluiten
- Zender op idel up zetten (schakelaar naar je toe)
- Throttle stick exact in het middel zitten
- Nu servo armpje zo haaks mogelijk op de mainas schuiven
- Klaar
Groeten
Martin

Nou ik heb het gedaan volgens schema maar het lukt me niet hoor.
Denk dat ik hem maar weg doe en met autotjes verder ga !!
Toch bedankt.

Gr,
Jan

Hoi Jan, je kan ook eens bij ons langs komen op de schietbaan te Rucphen. Wij gaan hier met regelmaat op zaterdag vliegen met onze helicopters.
Aanstaande zaterdag zullen wij er ook wel zijn rond een uurtje of 12 ofzo.
Kijk maar wat je doet, maar geef niet te snel op want het is een schitterende hobby hoor!
Belangrijk is gewoon, dat je goede hulp krijgt bij opstarten.

Dat vindt ik best jammer want ik moet werken zaterdag. Mischien die week daarop dan ?Ik krijg hem toch niet goed afgesteld, en doe er zelf liever niet teveel aan want dan verpruts ik denk meer dan goed is.

Gr,
Jan

Heb toch vrij kunnen krijgen, waar is dat op de schietbaan ?

Gr,
Jan

Back