heli helt veel over naar links align 3g

Discussie in 'Flybarless' gestart door antonvdh, 3 aug 2011.

  1. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Ik heb een KDS 450 flybarless align 3g.
    Bij het proberen te hoveren kantelt de heli meteen naar links kon hem nog net tegenhouden
    anders een crash voor hij van de grond is.

    De tuimelschijf is wel mooi vlak bij het aanzetten van de heli.
    Ook bij het kantelen naar links of rechts beweegt de tuimelschijf in tegengestelde richting.
    Alleen gaat dit erg langzaam weet niet of dat dit zo langzaam hoort te zijn.

    Trim staat mooi in het midden bij de sticks.
    Iemand nog een idee.

    gr
    Anton
     
  2. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    stuurt de swash wel de goede kant op als jij zelf stuurt?
    Meestal duid omvallen op trillingen waardoor de sensor drift en dus denkt te moeten corrigeren. Soms helpt andere tape onder de gyro of een strap om de gyro aan te trekken.
     
  3. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Ja hij stuurt de goede kant op.
    Ik vlieg al langer maar nog nooit flybaress dit is nieuw voor mij.
    subtrims staan ook allemaal op default (0) omdat align 3g dit anders als input ziet.

    En de 3g gyro zelf zit mooi strak op de heli.

    Ik snap er niks van hij valt gewoon om naar links zodra hij van de grond gaat
     
  4. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    wat heb je gebruikt dan om de sensor te monteren?
    zitten je kabels trouwens niet te strak naar de sensor. Of misschien is het gewoon een slechte plaats voor de sensor. Kun je eens wat fotos plaatsen?
     
  5. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Denk niet dat het daaraan ligt.
    Mag ik de heli wel bij trimmen met de stick trim bij een 3G systeem ?

    [​IMG][/U


    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  6. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    kloppen de afstanden van de pushrods wel want lijkt zo dat 1 blad meer pitch heeft als ander

    mvg
    patriek
     
  7. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    probeer eens 2 of 3 schuimpjes onder de sensor, wellicht is 1 te weinig.
    Mits je je setup correct hebt gedaan kan ik weinig anders verzinnen dan vibratie problemen. Heb zelf geen ervaring met de 3G maar vibratie is een algemeen probleem voor alle FBL systemen.
     
  8. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Nog even nagekeken pushrod flybarless systeem zijn beide 5.3 cm ook de graden bij meer en minder pitch op allebei de bladen gemeten maar geen verschil hierin.

    De onderste pushrods naar de tuimelschijf toe is de linkse 3.4 cm en de rechtse 4.8 cm
    ook goed volgens de manual.

    Teveel vibratie dan zou hij toch naar rechts moeten kantelen de rotor bladen gaan toch met de klok mee ?
    De heli trilt ook helemaal niet staat mooi stil.
     
  9. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Welke kant hij opstuurt door vibratie is afhankelijk van de gebruikte sensoren en de orientatie met inbouwen. Door hoogfrequente trillingen op de sensor zal deze denken dat hij laagfrequent beweegt en dus moet corrigeren. Dit uit zich door een heli die zichzelf om laat vallen.

    Heb het zelf gehad bij mijn protos en ook gezien bij andere helis. Bij mijn protos kwam het door een ingesleten staartas. Zelfs bij een 700N gezien dat wanneer je die zonder hoofdbladen optoerde bij een bepaald toerental opeens de swash kompleet naar links gooide.
     
  10. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Kan het zijn dat hij te langzaam tegenstuurt of hoort dit zo te zijn ?
     
  11. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    dit hoort zo te zijn. Kun je sneller maken door je gain te verhogen maar bij een 450 is juist een relatief lagere gain meestal nodig.
     
  12. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Oke ik heb nog even wat verbetert zoals beschreven zoddat er minder vibratie is.
    Verder zag ik dat de tuimelschijf een paar tiende achterover helde heb dit nu gecorrigeerd.

    Maar het begint lichtjes te regenen even wachten dus tot het droog is.
     
  13. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Helaas maakt niks uit hij blijft hem gewoon meteen naar links kantelen.
    systeem werkt voor geen meter lijkt het wel.
     
  14. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    heb je al geprobeert om hem opnieuw te calibreren door middel van knopje unit in te drukken en lipo aan te sluiten, instellingen instellen en anders versie 3 updaten scheelt ook veel heb ik gehoord.

    mvg
    patriek
     
  15. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Ik heb versie 3 heb eerst de align 3g geupdate alvorens ik hem ging gebruiken en
    toen keuze trex450 aangevinkt en opgeslagen.

    Daarna de setup uitgevoerd.
    Manual en dit :

    XjnOpexd28g[/media] Kammerer - Align Flybarless 3G‬‏ - YouTube


    Bij het aanzetten van de heli gaat de swashplate netjes 3x op en neer en staat daarna mooi horizontaal. De swash plate kantelt als ik het goed zie ook niet naar links bij het liften maar de heli zelf snap daar niks van. Ik moet hem meteen weer neerzetten voor hij van de grond is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    probeer hem eens zonder bladen op te toeren. Wel goed opletten en misschien iemand laten helpen.
     
  17. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Zo weer terug van weggeweest. Heb even een tuimelschijf leveler gemaakt op mijn draaibankje .Hmm dit kon weleens het probleem zijn.Tuimelschijf staat niet mooi vlak.

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  18. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    als je een heli met een FBL systeem omhoog wil laten gaan van grondpositie, moet je het best iets meer pitch geven zodat het wat sneller gaat, een heli met FBL systeem heeft altijd de neiging om naar 1 kant te trekken bij opstijgen.
    Bij een heli met flybar is dit vele malen minder.
    en goed kijken en opletten dat je alles goed instelt op de 3g, servo limits servo reversing,...
     
  19. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Bedankt voor de tip maar de heli helde ook bij meer pitch zover naar links dat hij meteen crashte. Ik heb besloten om de hoofdas en de bladhouderas te vernieuwen zojuist alles binnengekregen.
    En dan weer alles opnieuw afstellen.

    Ik gebruik de handleiding en de youtube video van bert kammerer
     
  20. antonvdh

    antonvdh

    Lid geworden:
    9 mei 2005
    Berichten:
    195
    Locatie:
    Oss
    Klein vraagje nog moet ik de 0 graden pitch instelling in dir menu mechanisch instellen of mag dat ook via het swash menu (T10C zender)
    Ik heb namelijk net alle stangetjes volgens de lengte van align ingesteld en het geheel
    met een tuimelschijf leveler bijgesteld maar ik meet nu -5 graden in mid stick (pitch) positie.
     

Deel Deze Pagina