Sinds een paar maanden heb ik (samen met m'n zoontje van 27 ;-)) een E-sky Dauphin coaxiaal heli.
Na maanden binnen geoefend en "gevlogen" te hebben (dat kostte tot verdriet van m'n partner nogal wat planten en bloemen.... en eergister zelfs een vaas.....) ben ik dit weekend buiten gaan spelen.....
Afgelopen zaterdag mocht ik al op het dak van de buren klimmen.....
"daar op het dak ligt hij Pa.....
"
en vandaag.....
tja....... ik vloog met een grote bocht over het slootje achter het huis en toen ik dat echt doorhad, stopte ik/ging ik langzamer vliegen en sloeg hij plotseling "onderste boven" leek het wel; alsof de bladen tegen elkaar aan gingen of zoiets....
</SPAN>voor de rest was het windstil en vloog hij prima
tot op dat moment....
en hij het water in dook.....
ik heb precies tegenover de duikplek de afstandsbediening neergelegd, zodat ik redelijk precies kon zien op welke lijn hij te water ging. Toen ben ik met een hark naar de overkant gefietst en met de hark langzaam van links naar rechts geharkt.....
</SPAN>en opeens zag ik een blauw led-lichtje onder water flikkeren......
Ik heb 'm direkt daarna uit elkaar gehaald en met de mond drooggeblazen.
Maar ik vraag me af of ik de servo's ook uit elkaar kan/moet halen om die te drogen.... Er zitten geen zichtbare openingen in en het lijkt alsof er geen water in is gekomen..
Kan iemand dit beantwoorden?
En zijn er andere onderdelen die ik bijzonder aandacht moet geven?
Moet ik de 2 asjes ook uit elkaar halen (of is dat toch aluminium dat niet gaat roesten?
Kan ik de lipo nog gebruiken, zonder dat die (sneller dan normaal) ontploft?
Alvast bedankt voor julie input.
Groetjes, Paul.
Na maanden binnen geoefend en "gevlogen" te hebben (dat kostte tot verdriet van m'n partner nogal wat planten en bloemen.... en eergister zelfs een vaas.....) ben ik dit weekend buiten gaan spelen.....
Afgelopen zaterdag mocht ik al op het dak van de buren klimmen.....
"daar op het dak ligt hij Pa.....

en vandaag.....
tja....... ik vloog met een grote bocht over het slootje achter het huis en toen ik dat echt doorhad, stopte ik/ging ik langzamer vliegen en sloeg hij plotseling "onderste boven" leek het wel; alsof de bladen tegen elkaar aan gingen of zoiets....

</SPAN>voor de rest was het windstil en vloog hij prima

tot op dat moment....

ik heb precies tegenover de duikplek de afstandsbediening neergelegd, zodat ik redelijk precies kon zien op welke lijn hij te water ging. Toen ben ik met een hark naar de overkant gefietst en met de hark langzaam van links naar rechts geharkt.....
</SPAN>en opeens zag ik een blauw led-lichtje onder water flikkeren......
Ik heb 'm direkt daarna uit elkaar gehaald en met de mond drooggeblazen.

Maar ik vraag me af of ik de servo's ook uit elkaar kan/moet halen om die te drogen.... Er zitten geen zichtbare openingen in en het lijkt alsof er geen water in is gekomen..
Kan iemand dit beantwoorden?
En zijn er andere onderdelen die ik bijzonder aandacht moet geven?
Moet ik de 2 asjes ook uit elkaar halen (of is dat toch aluminium dat niet gaat roesten?
Kan ik de lipo nog gebruiken, zonder dat die (sneller dan normaal) ontploft?
Alvast bedankt voor julie input.

Groetjes, Paul.