Heli-les

Hallo,

Ik zoek een club in Zuid-Limburg waar ik als beginner heli lessen kan volgen met als doel mijn brevet te halen aldaar.

Wie heeft een tip waar dit kan ? Woon in de omgeving Sittard.

Groetjes, Martijn

:-)

Hey Andreas !

Ik ga vanavond nog reageren op je pb :-) thanks alvast !!
Ben jij lid daar in Sittard ? Er staat op hun site dat ze een ledenstop hebben...

De bedoeling gisteren was om met een FP naar huis te komen.. het is een Belt CP geworden :p en daar wil ik wel goed mee leren vliegen natuurlijk ! Daarna kan ik dan kijken voor het 'echte' werk. Schipperskerk zou ook een optie zijn Raptor ! Weet sowieso totaal niet hoe een en ander in zijn werk gaat: krijgt met les met een vergelijkbaar toestel.. of met mijn eigen (wat ik niet denk aangezien er vast iets met dubbele zender moet zijn.. hoop ik haha).

Net een lipo leeg geprobeerd.. maar brr.. das toch wel lastig !

Groetjes, Martijn

Laatst bewerkt:
Weet sowieso totaal niet hoe een en ander in zijn werk gaat: krijgt met les met een vergelijkbaar toestel.. of met mijn eigen (wat ik niet denk aangezien er vast iets met dubbele zender moet zijn.. hoop ik haha).

Net een lipo leeg geprobeerd.. maar brr.. das toch wel lastig !

Groetjes, Martijn

Heli moet je alleen leren met je eigene heli.
Wel met begelijding van een ervarene helivlieger die jou heli eerst instelt , invliegt en uittrimt .

En er een trainings gestel onder bouwen . ;)

Met 2 zenders werkt dat niet omdat een leeraar nooit kan ingrijpen voor het te laat is.

Heli lessen bij een vliegschool is daarom ook niet goedkoop.
Hier word vaak met een grotere heli gelest waar de leerling in het begin maar 1 funtie heeft die de leraar altijd kan oversturen.

Mvg Johan

Heli moet je alleen leren met je eigene heli..

Mvg Johan

Eh Johan... heb jij zelf uberhaupt wel eens heli gevlogen?

Wat is onzin zeg... Voordat ik met mijn raptor 30 solo kon vliegen vloog (en vlieg nog steeds) ik bij de helischool in Olderberkoop met een Vario Evolution of een Vario Skyfox Cub. Die heli's vliegen werkelijk geweldig en van daar uit kon ik gewoon met mn Raptor aan de gang, no problem. Tuurlijk de raptor reageert anders so what? Daar wen je snel genoeg aan. En ga je weer met de Vario de lucht in dan ben je in no time weer gewend aan die heli. En een skyfox is veel groter en vliegt stabieler dan een raptor30, ideaal om vertrouwd te raken met helivliegen. Als je eenmaal de beginselen onder de knie hebt dan is de raptor ook geen probleem.

2 zenders werkt niet? Vlieg zelf ook met leraar leerling systeem, ideaal. Zij kunnen in een fractie van een seconde de volledige controle van de heli terug krijgen. En een nog groter pluspunt voor de leerling is dat zij welke functie dan ook van besturing van de heli op jouw zender kunnen uitschakelen zodat je niet perse direct alle 4 de functies hoeft te sturen en het zo kan opbouwen. Het is maar net hoever je zelf bent en wat je zelf wilt.

En hoezo duur? Ik betaal 10 euro voor 15 min puur vliegen per les, heb daarbij een zeer ervaren fanatieke en behulpzame instructeur die mijn raptor in prive tijd op zijn salontafel heeft afgesteld/ ingesteld en op het veld heeft ingevlogen en de finetuning heeft gedaan. Daarbij een hoop gezelligheid, kennis van de andere leden en leerlingen van de school. Beter kan in mijn optiek niet ;) Sterker nog ik MAG NIET EENS met mijn eigen heli lessen op de school. De 3 instructeurs hebben allen hun eigen vario lesheli en daar vlieg je mee. En dat is echt geen straf!

Maar dat je alleen maar met je eigen heli moet leren vliegen... pure onzin. En ook niet onaardig: Doordat je in de begin fase niet met je eigen heli vliegt: 0% kans op schade aan je eigen machine.

Groet een net solo vliegende helipiloot.

Laatst bewerkt:
Ik vlieg overigens met een maat aan een kabel, en dat gaat prima, een beetje instructeur weet namelijk vrij snel het hoverpunt van een heli, en meeer heb je niet nodig...

Eh Johan... heb jij zelf uberhaupt wel eens heli gevlogen?

Jazeker , ik heb zelf een Raptor 50 gehat die ik 1 jaar heb gevlogen naast de vliegtuigen .

Daarna toch weer terug gestapt naar alleen de vliegtuigen omdat ik liever met de vliegtuigen vloog.

Wij hadden toen ( de oude club in Duitsland Startseite - Modellflugverein Milan e.V. seit 1974 ) bijna meer heli vliegers dan vliegtuig vliegers .

En daar word nog steeds de Heli opgebouwd en ingevlogen door of de winkel of door een ervarene heli vlieger .

En dan heb ik het niet over een HK heli :rolling:

Mvg Johan

heb persoonlijk ook mijn eerste "vluchten" met de raptor met leerling-meester kabel gedaan..

Je moet je dan als leerling gewoon concentreren op het "vliegen", en niet inzitten met oei oei oei hopelijk crash ik niet!
De kabel geeft je een (meer) ontspannen gevoel om te leren.
Of als je bv iets niet durft, maar ergens gewoon dat ene duwtje in de rug nodig hebt om het te doen dan is de kabel de oplossing...

simmen helpt ook om bepaalde moves in je vingers te krijgen

Ik heb het mezelf aangeleerd op een akker bij mijn ouders in de buurt...heeft me wel wat rotor bladeren gekost :S Les is vertsandig.

Laatst bewerkt door een moderator:
..

Leuke reacties :-)

Aangezien ik (zeker nu) weet dat het 2-zender (met kabel) systeem er is wil ik dat ook gaan doen: een beetje proberen te hoveren doe ik natuurlijk ook wel thuis, maar verdere stappen denk ik dat gewoon sneller gaat als je meer lef hebt (aangezien er toch iemand over je waakt).

Voor mij zoals het nu uitziet dus 2 opties.. Sittard of Schipperskerk; is het mogelijk daar lessen te nemen ?

Groetjes, Martijn

Back