Heli niet hoog genoeg

• Topicstarter Topicstarter smokingagain
  • Startdatum Startdatum
S

smokingagain

Guest
Hallo,

Ik heb kort geleden voor het eerst een heli aangeschaft. Via marktplaats, ja ik weet het, niet de beste plek om een te kopen.

Het is een Honeybee FP eerste model.

Na een tijdje op de sim op de pc geoefend te hebben, ben ik met de heli aan de slag gegaan. via het forum info opgezocht over afstelling enz. Had ook nieuwe rotor bladen gehaald en balanceer gewichtjes. Alles uitgebalanceerd en gemonteerd.

Eerst een tijdje met het trainingskruis over de grond gehooverd totdat ik dit aardig doorhad. Daarna wat verder gegaan, tot ongeveer 15 cm boven de grond. Uiteindelijk kreeg ik dit ook aardig onder de knie, en wou ik weer wat verder gaan.

Toen kwam het, ik vol goede hoop meer gas geven en aandacht er goed bij. Maar tot mijn grote verbaasing wou de copter gewoon niet hoger. Ik was toen ook al even bezig, en dacht misschien ligt het aan de accu. Dus opnieuw opgeladen en nog een poging gewaagd. Helaas. de heli komt gewoon niet hoger dan 15 tot 20 cm boven de grond :(
Nu had ik al even wat rond gezocht op het inet, en het kan dus een dooie accu zijn? Helaas heb ik er maar een, dus kan niet testen of het daar aan ligt. Misschien heeft iemand hier ervaring er mee, zou het idd de accu zijn, of kan er ook nog wat anders aan de hand zijn.

Mvg,
Smokingagain

Een E-Sky Lithium-Polymeer accu 7,4V 800mAh,

Ik weet wel ongeveer wat je bedoeld, alleen weet ik niet wat je bedoeld met die zekering.

Had al wel op een website van die ombouwpaketten gezien voor een zwaardere accu er op. Daar stond alleen bij dat er dan een andere batterijhouder of onderstel op moet, omdat die accus zwaarder wegen.

je kan ook de 7,4V 1000 mah pakken. Die passen er precies in zonder het onderstel te veranderen en die zijn zelfs een paar euro goedkopper als de originele

Een heel goede optie is:
- Extreme bladen kopen waarmee je probleem al kan zijn opgelost
- 3 cell accu kopen en een zekering plaaten, zie hier voor het plaatsen van de zekering

Een 2 cell accu gaat je echt niet helpen. Is 7.4 volt , de oorspronkelijke NIMH accu is 8,4 volt
Een 3 cell 11,1 volt

Een feit is echter wel dat je motortjes veel sneller slijten. De accu past daarnaast vaak niet niet in het standaard onderstel van de FP. Je moet daarom het onderstel vervangen door bijvoorbeeld het onderstel van de Honey Bee CP.
Ombouwstappen zijn:
1. Verwijder de skids en het oude accuframe. Laat de bevestigingsbusjes waarin het oude accuframe vastzat aan het frame zitten;
2. Steek de nieuwe skids door het nieuwe accuonderstel en vervolgens door de bevestigingsbusjes die je hebt laten zitten en duw de rubbertje weer naar buiten, zodat de skids vastgeklemd worden. De plaats waar de accu straks tegenaan ligt moet zich aan de voorkant van de helikopter bevinden;
3. Bevestig de accu met de klittenbandjes;

Groeten
Martin

Andere bladen kan ook, maar de pitch van je huidige bladen bijstellen is sneller geprobeerd, en ook goedkoper. Werkt dat, dan kun je altijd nog die andere bladen overwegen natuurlijk.

Wat ik gedaan heb ( zie ook mijn topic waar al naar verwezen wordt )
is de bladen wat buigen dit wordt hier en daar ook voor gesteld.
Daarnaast heb ik ook een setje met Superblades EZ.
Deze zitten er nu een tijdje op en dat gaat geweldig.
Als in de buurt van Putte ( N-Br ) woont mag je die wel een keer komen proberen.
Ik ben zelf nog niet verder dan wat hoveren maar ik heb veel plezier.
Mijn Walkera HM 1# A CP is klaar maar daar begin ik voorlopig nog niet aan.

Bedankt voor alle reactie,

Andere bladen had ik er al opgezet: Xtreme Fiber Reinforced Blades.

Het zal dus idd wel aan de accu liggen.

Ik denk dat ik binnenkort maar die ombouwkit haal, met het onderstel van de HB king 2 + accu en lader. Dan heb ik ook weer wat om te sleutelen haha. Misschien dat ik dan ook maar meteen zon nieuw motortje van extreme er bij haal.

@keesenannetje:

Bedankt voor de uitnodiging, maar ik woon helemaal in friesland ;)

Is dat dan dezelfde motor die zowel in de Lama wordt gebruikt als bij de HB FP? Anders is "resultaten uit het verleden" etc misschien meer van toepassing.

Bedenkt ook dat een zwaardere motor wellicht warmer wordt, en je dan iets meer aan koeling moet doen. Ik heb begrepen dat de extreme motoren in de Lama goed warm kunnen worden, veel warmer dan de standaard motoren.

Is dat dan dezelfde motor die zowel in de Lama wordt gebruikt als bij de HB FP? Anders is "resultaten uit het verleden" etc misschien meer van toepassing.

Bedenkt ook dat een zwaardere motor wellicht warmer wordt, en je dan iets meer aan koeling moet doen. Ik heb begrepen dat de extreme motoren in de Lama goed warm kunnen worden, veel warmer dan de standaard motoren.
Nee die voor hbfp is brusheless (sorry als ik het niet goed heb geschreven) die is nog sterker dan die van lama maar omdat hbfp zwaarder is is het miscchien het zelfde de sterkte bedoel ik dan .

Back