Heli ombouwen naar vliegtuig, mag dat?

Ik heb een paar Graupner 47G Micro heli's. Nu dacht ik..laat ik er eens een vliegtuig van maken. Kan ik de 4 in 1 Gyro gebruiken om een soort X-Twin te maken. Normaal zorgt de gyro voor rotatie door één van de rotors sneller te doen draaien. Als ik het hele zootje in een vliegtuig zet met 2 motors zou je zeggen dat de gyro dan als rudder kan werken en dus stabiliseert bij rechtdoor vliegen. Op de versie 1 gyro zitten 6 kanalen dus genoeg mogelijkheden voor ailerons-elevator.
Iemand heeft dit vast al eens geprobeerd maar ik kan er weinig over vinden dus.... wie weet wat meer?

Groetjes

dan zou het kunnen lukken ja dat is waar rheli.
maar dan zit je nog met het probleem dat de regelaar een ingebouwde gyro heeft en dus het gas heen en weer schommelt.
wat wel zou werken is als je de motors gebruikt en een of twee nieuwe lichte regelaars zou kopen en ontvanger

De versie 1 gyro heeft zes "losse" kanalen beschikbaar dus ook voor een aparte regelaar/motor, dusss..
Ik heb 3 heli's, ééntje is heel normaal, die twee anderen lijken momenteel op een Chinook (nog zo'n stukje tijdverspilling want dat is allemaal moeilijker dan het lijkt ahum.. ) zodoende heb ik 1 ontvanger over en 2 motortjes, vandaar het X-Twin achtige idee. Jammer dat op de versie 2 ontvanger géén "losse" kanalen zitten trouwens.

Back