heli phoenix 3D probleem

• Topicstarter Topicstarter nestel
  • Startdatum Startdatum
N

nestel

Guest
Beste heli vliegers

Heb net mijn nieuw phoenix 3D heli ontvangen. Maar.... na een paar keer te hebben "proefgedraaid" binnen ging alles goed. Nu wou ik hem vandaag buiten eens trachten te invliegen maar daar kwam het probleem.

Wanneer ik de batterij aansluit dan beginnen de rotorbladen (hoofdmotor )direct te draaien. Heb al van alles trachten in te stellen op de zender maar het probleem blijft.

Misschien nog wat gegevens

Control: CCPM
Transmitter: 6ch ccpm

Is er iemand die mij kan helpen... wat doe ik fout.
Spijtig maar ik ben ook een beginner :roll:

Alvast bedankt aan de behulpzame

Groeten,
Nestel

De ontvanger mag niet zonder zendersignaal komen te zitten want dan pikt de ontvanger allerlei storing op uit de lucht.. Dus bij inschakelen eerst de zender aan, daarna de ontvanger. Bij uitschakelen eerst de ontvanger uit, daarna de zender uit. Verder advies, zoek deskundige hulp (live), ga naar een club, een forum is niet zaligmakend. Het is erg lullig om na problemen ontstaan door je onwetendheid (je heli had nu dus compleet kapot kunnen zijn), hier te moeten vragen wat je verkeert deed terwijl ze bij een club ervoor zorgen dat het geval goed vliegt en ze je op allerlei dingen kunnen wijzen.

Heeft niet zonder zender signaal gezeten. Heb altijd eerst mijn zender opgezet en daarna de heli. Maar het probleem blijft zich voordoen. De rest van de zenderfunkties blijven wel werken. Zo kan ik nog meer speed geven maar niet minder dan wanneer ik de batterij aansluit. Een club is inderdaad een optie... maar ik heb speciaal een micro heli gekocht om bij mij in de buurt te kunnen oefenen wanneer ik even tijd heb. En niet eerst nog een half uur tot een uur moet rijden. Het enige nadeel is inderdaad dat ik geen raad krijg. Ik dacht met de hulp van het forum en veel oefenen lukt mij het ook wel.

Ik hoop toch dat ik het probleem zo kan oplossen. Of mocht er een kenner in de buurt wonen??

Groeten, Erik

Postmortem probleemanalyse van een forum komt achteraf: "Wat heb ik fout gedaan?". Je hebt iemand nodig die je vertelt waar je allemaal aan moet denken. Ga naar een club, laat het spul goed opzetten. Als je dan even tijd hebt, vlieg je thuis, in het weekend gezellig ouwehoeren, vliegen en leren op de club :)

Zet eens een servo op het kanaal met storing, ondervindt de servo die storing ook. Zet de regelaar eens op een ander kanaal, krijgt de regelaar nog steeds storing.

Back