heli reageert niet na aansluiten lipo..

• Topicstarter Topicstarter basV
  • Startdatum Startdatum
B

basV

Guest
daar ben ik weer... Zwaar in de weer inmiddels met realflight en hier en daar even kijken of ik het geleerde in de praktijk kan brengen...
Toen gebeurde het.
Ineens hield de heli het voor gezien, en sindsdien ook geen tekens van leven meer vernomen.

In eerste instantie dacht ik dat de accu leeg was. Dus nieuwe lipo erop, hetzelfde verhaal.
Accu's geladen. ruim twaalf volt op de multi-meter. zou goed moeten zijn.
Zodra ik de lipo aansluit gaat normaal de gyro piepen en wordt het rode ledje blauw.
Nu niet meer. Wel valt het me op dat de motorregelaar warm wordt.. Zou deze de geest hebben gegeven? is zoiets na te meten? of moet ik het ergens anders in zoeken?

btw Hoe lang duurt gemiddeld het laden van een 11,1V lipo 3C? Bij mij ca. 45 minuten...

nee, mx-12...
Maar ben alweer wat verder.. Als ik de servo loshaal van de gyro is er niets aan de hand. sluit ik deze weer aan dimt het ledje.

Het lijkt wel of de servo kortsluiting veroorzaakt... Wel bijzonder, omdat dit nu de tweede keer is dat deze doorbrandt...
Iemand suggesties hoe ik kan uitvinden waardoor de sluiting veroorzaakt wordt of hoe ik de servo door kan meten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Aan een servotester hangen of een andere ontvanger. Je kan ook de staartservo aan een ander kanaal hangen en kijken, terwijl je je regelaar er af hebt gehaald en een 4 cel pakketje als rx accu gebruikt.

Nou de mogenlijk heden zijn te over.
Trek eerst alle servo's er af.
Meet met de een multimeter eerst de accu spanning.
sluit de accu aan en meet op de ontvanger over de midelste en onderste (waar de zwarte draad normaal aanzit) 2 servo aansluit pinnen. Daar moet je ong 5 volt meten, zoniet trek de ontvanger los meet over de rode en zwarte pinnen van de draad die normaal de ontvanger ingaat (daar moet 5 volt opstaan) zoniet einde ESC...
als wel sluit een voor een alles aan en meet tussen door... of de spanning blijft.

Succes.
Benno

Back