W
wildcat
Guest
Heel beknopt, heb een HoneyBee FP V2.
Het is m'n eerste FP heli en het is veel vallen en op staan, dingen breken en repareren.
Nu had ik al bij m'n eerste crash de Rotorhead om zeep geholpen. Waar de push rod aan vast zit was afgebroken. Nu had ik op de gok het weer terug op z'n plek gelijmd en de heli kon weer vliegen. Veel vliegen was het nog niet voor mij aangezien ik hem nog een paar keer de grond in heb geboord had door stuur foutjes, en de zwakste schakel, het verlijmde onderdeel keer op keer weer los kwam. 5 a 6 lijm sessies verder en we kunnen de heli eindelijk zonder hem te doen laten crashen van de grond krijgen en in de lucht houden, dat lijmen gaat me op het moment prima af.
Ondertussen heb ik al een nieuwe Rotorhead in huis gepaard met nog wat onderdelen om achter de hand te hebben, maar twijfel nog of ik hem wel moet vervangen aangezien de gelijmde versie het prima doet. Bij een volgende crash is hij mogelijk weer stuk.
Dit brengt mij tevens naar m'n vraag, in hoeverre is het repareren door middel van lijmen verstandig. Ik geloof niet dat er op al die bevestigingspunten waar de push rods zitten een grote kracht komt te staan en prima te lijmen zijn, maar ja mijn heli kennis is op het moment nog niks en kan het wel is bij het verkeerde end hebben.
Enige advies in hoeverre zelf reparaties mogelijk zijn door middel van lijm en duck-tape en wanneer het onderdeel echt vervangen dient te worden.
Mvg,
Wild Cat
Het is m'n eerste FP heli en het is veel vallen en op staan, dingen breken en repareren.
Nu had ik al bij m'n eerste crash de Rotorhead om zeep geholpen. Waar de push rod aan vast zit was afgebroken. Nu had ik op de gok het weer terug op z'n plek gelijmd en de heli kon weer vliegen. Veel vliegen was het nog niet voor mij aangezien ik hem nog een paar keer de grond in heb geboord had door stuur foutjes, en de zwakste schakel, het verlijmde onderdeel keer op keer weer los kwam. 5 a 6 lijm sessies verder en we kunnen de heli eindelijk zonder hem te doen laten crashen van de grond krijgen en in de lucht houden, dat lijmen gaat me op het moment prima af.
Ondertussen heb ik al een nieuwe Rotorhead in huis gepaard met nog wat onderdelen om achter de hand te hebben, maar twijfel nog of ik hem wel moet vervangen aangezien de gelijmde versie het prima doet. Bij een volgende crash is hij mogelijk weer stuk.
Dit brengt mij tevens naar m'n vraag, in hoeverre is het repareren door middel van lijmen verstandig. Ik geloof niet dat er op al die bevestigingspunten waar de push rods zitten een grote kracht komt te staan en prima te lijmen zijn, maar ja mijn heli kennis is op het moment nog niks en kan het wel is bij het verkeerde end hebben.
Enige advies in hoeverre zelf reparaties mogelijk zijn door middel van lijm en duck-tape en wanneer het onderdeel echt vervangen dient te worden.
Mvg,
Wild Cat
Laatst bewerkt door een moderator: