heli romp spuiten met motip

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Super john, 10 okt 2012.

  1. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    @Moos, was niet serieus hoor ik ga hem gewoon zelf spuiten. Ik heb ondertussen een adres in de buurt gevonden die de bussen kan leveren en maak gebruik van de tips hier.

    Ik ben nog bezig om het mechaniek in de romp te krijgen en dan moet ik nog even een "kale" proef vlucht maken en ga hem dan spuiten.

    De vorderingen zal ik ook in dit draadje wel vermelden, zal echten nog wel een maandje of zo op zich laten wachten ben ik bang. Moet ook nog op zoek naar goed afplak tape.
     
  2. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Swalmen
    Even een vraag over die Fluor kleur heb iets geel gespoten en wanneer moet de blanke lak erover als alles droog is? De blanke lak zorgt ervoor dat ik meer glans krijg of niet?

    Mvg Ed
     
  3. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    ehm... is het een doorzichtige body? of wit van ondergrond?

    dacht dat veel van de bodies van deze afmeting van lexaan waren...
     
  4. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Swalmen
    Een heliromp is meestal niet van lexaan het gaat dus om een romp die aan de buitenzijde voorzien is van een fluor lak. De grondlaag is natuurlijk wit.

    Mvg

    Ed
     
  5. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Drachten
    Heb geen ervaring met het spuiten van Helirompen wel met motoren.
    En ja blanke lak zorgt ervoor dat alles mooier wordt, je kan er zelfs kleine zakkers ( heel voorzichtig) of andere puntjes weer wat mee wegwerken.

    Ik wachtte altijd wel een aantal dagen voordat ik dit eroverheen spoot.
    Ik heb 1 keer meegemaakt dat de blanke lak de kleur op vrat. En dat wil je niet.
    Dus paar dagen goed laten drogen, en dan heel voozichtig met heel heel fijn schuurpapier nat voorzichtig een heel klein beetje schuren, en dan blanke lak. Wordt dan heel glad.
     

Deel Deze Pagina