heli test/training stand

Dat systeem werd vroeger (25-30 jaar geleden) toen de rc modelheli's nog zonder gyro rondvlogen zelfs verkocht door Heim en Schluter. Dus heel misschien bij de oude helivliegers nog wel ergens uit te halen.

Het betrof een soort van tafel waar een as in een lager liep. Deze as kon omhoog en ronddraaien. Boven op die as zat een systeem waar je de heli op kon vastmaken. De heli kon dan ruim 45 graden kantelen zonder dat de rotorbladen de grond raakten.

beetje leipe en knullige oplossing, beter kleinere stapjes nemen met kruis en veel simmen

Als je nog nooit gevlogen hebt in je leven dan is dit misschien handig weet je.

ik ga proberen deze na te maken, maar denk dat het lastig wordt gezien hij alleen de engelse maten op geeft.:confused:

Theo en Gerard bedankt voor je jullie reactie

Ik heb hem vorige week gebouwd en gebruikt.
Is volledig bagger. Komt niet in de buurt van vliegen.

Ik heb een 80cm lange ø12mm koperen pijp als de basis en een ø8mm aluminium pijpje die daar in past gebruikt. Plateau gemaakt en heli met ty-reps op het plateau vast gezet.

Een stukje touw gebruikt als begrenzer om te voorkomen dat de heli er vandoor gaat met plateau en alu pijp. :-)

Het geheel ingespannen in de workmate.

Voordeel: het me slechts € 0.25 gekost! (=oud metaal prijs)
Ik zou me niet zo vast houden aan de maten.

En Salor: 1 inch = 25.4 mm.

Ik vind de IOCSNvJTaTs[/media] - helicopter training stand kit beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou je er een bouw tekening van kunnen maken Camvo ?
van jou bouw werk zeg maar ?:rolleyes:

Ik heb hem vorige week gebouwd en gebruikt.
Is volledig bagger. Komt niet in de buurt van vliegen.

Ik heb een 80cm lange ø12mm koperen pijp als de basis en een ø8mm aluminium pijpje die daar in past gebruikt. Plateau gemaakt en heli met ty-reps op het plateau vast gezet.

Een stukje touw gebruikt als begrenzer om te voorkomen dat de heli er vandoor gaat met plateau en alu pijp. :-)

Het geheel ingespannen in de workmate.

Voordeel: het me slechts € 0.25 gekost! (=oud metaal prijs)
Ik zou me niet zo vast houden aan de maten.

En Salor: 1 inch = 25.4 mm.

Ik vind de [URL="
- helicopter training stand kit[/URL] beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back