heli tolt

• Topicstarter Topicstarter tomos19
  • Startdatum Startdatum
T

tomos19

Guest
Goedendag,

heb vandaag de Huey sar van revell gekocht, en nu zit ik met een probleem.

na wat oefenen en trimmen afgelopen middag (gelukkig zonder crash), wilde ik savonds nog een vluchtje maken, maar na een plof op de kussens van de bank, blijft ie naar links spinnen.:confused:
heb dit nog geprobeerd weg te trimmen, maar hij wil niet recht blijven hangen. :sniper:
ook niet toen ik de prop verving.

heb veel met coax heli's gevlogen en dit is m'n eerste 4ch heli.
en heb al op het forum het een en ander gelezen dat het mischien de gyro kon zijn ofzo, maar het lijkt mij dat het dat niet is.:confused::confused:

mischien dat iemand al ervaring heeft met deze heli, en dit al bij de hand heeft gehad?

alvast bedankt voor reacties :)

Ik heb geen ervaring met deze heli specifiek, maar de opzet lijkt sterk op die van mijn heli :p.

Naar links spinnen zal betekenen (gezien de bouw van die heli) dat de staart motor niet goed zijn werk doet. De heli draait naar links door de torque van de main motor.

Een paar vragen die het makkelijker maken het probleem te vinden:

• Is de staartrotor tijdens die crash geblokkeerd geweest? Dus gas open terwijl de rotor niet kon bewegen?

• Draait de staart motor/rotor nog wel?

• Als je yaw input geeft, hoor je dan de motor sneller en langzamer lopen? + Lukt het je om met een bepaalde hoeveelheid naar rechts sturen de staart recht te krijgen? OF spint de heli ALTIJD naar links?
Met antwoord op die vragen kunnen we het probleem wel vinden denk ik ;)

mvg,
Erik

hij is volgens mij niet geblokeerd geweest, en draait nog goed.

in sommige gevallen kan ik hem met wat extra input nog recht houden bij het opstijgen, maar als hij eenmaal een beetje hoogte heeft gewonnen, begint het spinnen weer.
en de motor draait langzamer en sneller als ik yaw gebruik.

een gekke vraag hoor, maar kan zo'n staartrotor kracht verliezen na een tik?