heli tussen '450 en 500' ?

Hallo,
ik ben op zoek naar een heli om de elektronika van mijn robbe spirit pro in over te bouwen.
Op zich is de spirit best goed, maar ik wil nu overgaan naar een andere.

Ik heb eens zitten kijken en qua keuze valt het wat tegen, of het is een 450'er of je zit op een 500 of groter.
De ikarus viper 70 of 90 kwam ik wel tegen maar begreep dat er iets loos was met de riemaandrijving?
Misschien hebben jullie tips ?

De elektronika die erin moet passen :
motor : hacker c40-9L , kv=3300 , gewicht = 187gram
servo's op tuimel : hitec hs-81mg
gyro : gy240 + s3107
3s lipo 2100mAh 180gram

alvast bedankt !

Qua nummering liggen de Mars 480 en Poseidon 480 tussen de 450 en 500, maar ik heb geen idee wat voor formaat dat werkelijk is.

Beetje aparte setup opzich, lipo is te licht in vergelijking met de motor. Een 500 size heli vliegt goed met jouw setup alleen zal je dan 2 van dat soort lípo's moeten hebben. OF een 4s 3200~3700mah lipo.

Ben zelf nu bezig met een HDX500, vind dat een prima maat tot nu toe.

Lipoly van artfantasie (heb ik te koop) maar die heeft maar een 1:5.25 overbrending en wil liever 750 - 1500kv

Qua nummering liggen de Mars 480 en Poseidon 480 tussen de 450 en 500, maar ik heb geen idee wat voor formaat dat werkelijk is.
De poseidon is de grootste en heeft een rotordiameter van ca. 72cm. Ik heb eens gekeken maar mijn motor is te groot en te zwaar... jammer, heel mooi ding ..

Beetje aparte setup opzich, lipo is te licht in vergelijking met de motor. Een 500 size heli vliegt goed met jouw setup alleen zal je dan 2 van dat soort lípo's moeten hebben. OF een 4s 3200~3700mah lipo.
Ben zelf nu bezig met een HDX500, vind dat een prima maat tot nu toe.
Een hdx500 heb ik bekeken en die heeft een buitenloper motor nodig met een kv van ca. 850 rpm/V.
Rotordiameter = 95cm , mmm dat is net weer wat te groot (ik heb al een mikado logo 10 3D XXL dus ik zoek een maatje kleiner)

Lipoly van artfantasie (heb ik te koop) maar die heeft maar een 1:5.25 overbrending en wil liever 750 - 1500kv
Mijn motor heeft een kv van 3300 ... wat voor tandwiel heb jij erop zitten ? Stel dat er iets van 22T op zit, dan zou ik er een van 11T kunnen monteren .
Maar ja, verkoop je hem wel leeg dan ?

De Spirit is ook 500 size Aviador;-)

Het nadeel van de spirit is dat de motor wat meer toeren draait dan de meeste andere heli's, je zult dus wat meer moeite moeten doen met het zoeken. Ik ken zo snel niet een andere 500 size heli die eraan voldoet.

Ja , inderdaad, de spirit komt nog uit de tijd van de borstelmotoren en dat zijn relatief hoogtoerige motoren. Dus daar had ik een hoogtoerige borstelloze binnenloper in geplaatst ...
Er is een trend in helicopter land naar laagtoerige buitenlopers, misschien omdat de produktiekosten lager zijn.

Ik kwam zojuist een ms composit stinger 6 tegen die wellicht wel geschikt is !

http://www.mscomposit.com/helicopters/electric_58/801---1000-mm/stinger-6-kit.html#userreviews

mmm... het schijnt dezelfde te zijn als de ikarus viper 90 ....

lipoly heeft geen tandwiel maar een riem aandrijving dus kleiner gaat niet (zit nu 18T op) want dan slipt de riem te snel.

Back