Heli veiligheid

Is het verstandig om 1 van de draden vd LiPo te verlengen en via de buitenkant vd canopy te laten lopen?
Als een soort veiligheidskoord. Dan kunt je bij een crash of wat dan ook gelijk de LiPo los maken.

En is een soort failsafe verstandig?
Dan kan ik als ik in de tuin vlieg en mijn zender (FF7) valt weg, in elk geval geen stuurloze heli verwachten.
Dan is neerstorten van een meter hoogte beter dan schade bij iemand in de straat aanrichten ;).

Wat zeggen jullie van deze 2 vragen????

Groeten, Gertjan

ik weet niet hoe dat bij jou werkt, maar op het moment dat ik de zender bind met de ontvanger (dx7) is dat gelijk de failsave positie,

Je zou natuurlijk ook een aan/uit knopje kunnen monteren ipv de stekkers te hersolderen, ben je sneller klaar ;)

hoi gertjan
1. draden verlengen tussen je lipo en regelaar is niet verstandig vind je regelaar niet leuk [ is ergens een draadje van]
2 en failsafe is in te stellen in je zender aangezien je de ff7 hebt dus even de handleiding erbei .

gr sander

Wou jij soms een heli beetpakken die losgeslagen de "chickendance" ligt te doen?
Knopje of niet, dat ding kun je beter niet bespringen als er nog beweging in zit lijkt mij. ;)

voor ieders veiligheid MOET je failsafe programmeren
accudraden in principe liever niet verlengen, daar kan de regelaar instabiel van worden (het is mogelijk als je na elke +/- 20cm een grote condensator plaatst van +/-1000 a 3300uF)

Bas

Ik zal eens kijken of t lukt met de failsafe.
Ik heb een 2.4GHz zender (ff7) dus, lijkt het me verstandig de FS te gebruiken. Heli kapot is minder erg dan ziekenhuiskosten of erger. :p

Standaard instelling bij een heli(zoals ik m het veiligst vind..): As is.. servo's laatstje stuurpositie bekent(dus eigenlijk geen failsave) en regelaar is vaak automatisch na 1sec signalloss op no power..

tenzij het een brandstofheli betreft, dan alles zo instellen dat die de motor iig killt.. desnoods een elastiekie om de gashevel zodat mocht de hevel afbreken/servo niet reageert, die evengoed dichttrekt..

accudraden in principe liever niet verlengen, daar kan de regelaar instabiel van worden (het is mogelijk als je na elke +/- 20cm een grote condensator plaatst van +/-1000 a 3300uF)

Bas

Ik ben niet zo heel sterk in electronica maar ik neem aan dat je dit doet bij het verlengen van kabels van de regelaar naar de motor?
Daar kan ik mij iets van voorstellen, dat is een hoogfreq. wisselspanning.

Maar de draden van de accu naar de regelaar is toch gewoon gelijkspanning. Hoe kan verlengen daarvan nou problemen geven?

Niet doen.
FS bij geen ontvangst probleem , throttle cut bij ontvangst.
Verder van een afstandje kijken hoe het afloopt en je vast begeven naar de crasch site !
Blijf verder van de draden af , zeker zoals je zelf al aangeeft.
Ik ben niet zo heel sterk in electronica maar ik neem aan dat je dit doet bij het verlengen van kabels van de regelaar naar de motor?
Daar kan ik mij iets van voorstellen, dat is een hoogfreq. wisselspanning.

Maar de draden van de accu naar de regelaar is toch gewoon gelijkspanning. Hoe kan verlengen daarvan nou problemen geven?

Niet doen.
FS bij geen ontvangst probleem , throttle cut bij ontvangst.
Verder van een afstandje kijken hoe het afloopt en je vast begeven naar de crasch site !
Blijf verder van de draden af , zeker zoals je zelf al aangeeft.

Hoi Henk,

Wat bedoel je precies? Dat ik geen FS moet instellen?
Normaal is de setting van de zender in "norm"-mode, voor zover ik weet.
Toch maar eens veranderen denk ik.......of niet?
Groeten, Gertjan

Back