heli vliegers in de buurt van tilburg

• Topicstarter Topicstarter john de kok
  • Startdatum Startdatum
J

john de kok

Guest
zijn er nog vliegers in de buurt van tilburg .
die met de honey bee king 2 vliegen of de belt cp ?

groetjes john

hallo mr nice

hoelang vlieg je al heli en waar ga je meestal vliegen ?

groeten john

Ik heb mijn Belt sinds 17 mei.
Tja, vanaf wanneer vlieg je dan?!?
Ik oefen op dit moment in mijn achtertuin hoveren of op het veld aan het einde van de straat.
Dat veld bied nu en in de toekomst normaal gesproken voldoende ruimte. Is wel midden in een woonwijk.

En John, dan nu natuurlijk de zelfde vraag voor jouw.

Groeten, Wilbert

ik doe een poging om te vliegen vanaf nov 2007.
vlieg in de buurt van gilze rijen op een veldje .
ik ben dus nog maar net bezig .
een club is leuk om te leren vliegen maar daar zitten vaak ook voorwaarden aan vast .
ik ben al lid van een modelauto club dat vind ik al duur genoeg dit is maar voor de fun .

groeten john

... een club is leuk om te leren vliegen maar daar zitten vaak ook voorwaarden aan vast ...
Welke voorwaarden, behalve contributie natuurlijk, bedoel je John? Ik stel de vraag omdat ik hier nogal al eens erg vreemde ideeën over club-'verplichtingen' heb gelezen. Het zou jammer zijn als je je daardoor tekort doet.

Al gecontroleerd of je 4-5km uit de buurt van club bent? Dit om wederzijds storen te voorkomen?

Laatst bewerkt:
Beste Ron.
Deze zinsnede valt me eigenlijk van jou een beetje tegen ik weet zeker dat jij het wel beter weet . Ik stel de vraag omdat ik hier nogal al eens erg vreemde ideeën over club-'verplichtingen' heb gelezen. Het zou jammer zijn als je je daardoor tekort doet.Ik zelf kom uit de regio Eindhoven en tilburg en ben op diverse modelvliegverenigingen geweest en geinformeerd hoe het daar ging maar ik ben in jouw ogen weer wild gaan vliegen bij ons in de buurt.Je word toch ziek van al die commissie;s wetjes en regeltjes wil je die allemaal weten heb je het eerste jaar nodig om die allemaal te kennen maar ik kom om te vliegen niet meer en niet minder .Tussen haakjes er was een vereninging bij maar met een totaal van 36 vellen van A 4 formaat aan wetjes en regeltjes.

hallo ron

ten eerste dat je pas alleen mag vliegen als je een brevet hebt dat staat mij al niet aan .
ik wil vliegen wanneer ik wil en dus ook buiten de tijden van de club .
en je hoeft niet bang te zijn dat ik iemand stoor ik zit lang genoeg in dat wereldje om te weten dat je niet moet vliegen in de buurt van een modelbouw club .
ten 2de ik kan niemand storen want vlieg met spectrum .
ik zit zeker al 25 jaar in de modelbouw dus ik weet hoe alles werkt .

groetjes john

...Tussen haakjes er was een vereninging bij maar met een totaal van 36 vellen van A 4 formaat aan wetjes en regeltjes.
Statuten denk ik, geen veiligheidsreglement. ELKE vereniging heeft statuten, verplicht, in Nederland. Zonder kun je je niet inschrijven bij de Kamer van Koophandel en zijn bestuursleden hoofdelijk verantwoordelijk.

... ten eerste dat je pas alleen mag vliegen als je een brevet hebt dat staat mij al niet aan .
Duidelijk John, je hebt in ieder geval geen vreemde ideeën hieromtrent. Het nut van een brevet zal je na al die tijd ook wel duidelijk zijn, ter bescherming van jou en van de vereniging. Zo lang je geen brevet hebt gehaald, kun je niet goed genoeg vliegen. Als je, zoals jij, al goed kunt vliegen is brevet fluitje van een cent.

... Deze zinsnede valt me eigenlijk van jou een beetje tegen ik weet zeker dat jij het wel beter weet ...
Meestal wel, maar dit keer niet ;) Ik heb me nog nooit gehinderd gevoeld door clubregels (behalve dan dat na 21.00uur vliegen niet mag qua vergunning). De veiligheidsregels vormen ook geen beperking, ze zijn gewoon logisch.

Overigens, voor die micro-dingen vind ik een club niet echt nodig. Hoewel het gezelliger, minder crasher, sneller leren enz.enz. is.

Back