heli voelt zwaar met fiberglass bladen

hallo,

ik heb zojuist m'n caliber gevlogen met nieuwe SAB fiberglass
rotorbladen.
Nu je zou denken dat het heli sneller en scherper zou reageren
maar het is juist het tegenovergestelde; het lijkt wel of ik met
een tank vlieg :?
Het heeft zo'n gevoel van heel (te) veel expo en dual rates op
50% van het volledige bereik...

Hoe is dit mogelijk?
Moet ik nu andere paddles steken ook ofzo?

Bedankt
Wouter
 
heb je wel de juiste maat (550 mm?)
toen ik de sabs op mijn raptor geschroefd had was ie duidelijk stabieler.
sneller reageren enscherper vliegen kan je alleen halen met meer uitslag of lichtere paddles, nadeel is dan dat ie meer pitcherig in forward flight wordt
 
550, jaja, het zijn de juiste hoor.

En stabieler vliegt ie wel, gewoon een beetje te stabiel :wink:
Bvb, om hem in hover op de zelfde plek te houden gebruik
ik al de helft van het stick-bereik waar dat anders natuurlijk
maar een fractie ervan was.
 
voor de grap de bladen eens wegen
als ze veel zwaarder zijn dan de houten is het logisch dat je meer moet sturen om de rotor te bewegen (gyroscopisch effekt)
 
ze zijn inderdaad een stukje zwaarder hoor, en je
hoeft ze niet te wegen om dat te voelen :)

Ik ga eerst de paddles wat lichter proberen te maken
en als dat niet voldoende is zet ik er KSJ paddles op.
 
met ksj paddles word ie verdomd pitchy in forward flight he ! houd daar rekening mee.
mensen halen ook goede resultaten met miniature aircraft fury paddles.
 
hallo,

het "probleem" is opgelost.
Tijdens de rebuild had ik een klein foutje gemaakt :oops:
Ik had hem namelijk op RRS (trainingsmode) ipv de gewoonlijke
FRS (3D-mode) gezet. Hierdoor was de cyclic stukken logger.
Het had dus helemaal niets met de bladen te maken.

Klein foutje, moet kunnen :twisted:
 
nu wel tevreden over de sab's ?
ik vind het de beste bladen voor dat geld, en wit is mooi zichtbaar.
 
absoluut tevreden.
Je ziet de cirkel inderdaad veel beter in de lucht.
En ik heb de indruk dat de heli ook iets stabieler vliegt.

Echt een meevaller. :D
 
Back
Top