heli voor 65 dollar, is het wat?????

robert14

Forum veteraan
ik zat op internet te surfen en nu kwam ik dit tegen:

l_LAMA1.jpg

http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER RECEIVER CRYSTAL_46.html

verder geen informatie gevonden, het is een 4 kanaals heli die te koop is voor 65 dollar, incl verzendkosten komt dat uit op 99 dollar, een gauw rekensommetje levert op dat
99/1.4= ca 70 euro, is dit wat om de helisport te proeven, ik vlieg nu met de vliegtuig eaststar en een brandstoftrainer graupner taxi 2.

Tsja... dat is zeker een mogelijkheid. Al heb je kans dat je nog invoerbelasting etc etc
moet betalen. Je kan er ook voor kiezen om gewoon voor een betrouwbare nederlandse
(web)shop te gaan. Daar kan je dan ook snel en goedkoop reserve-onderdelen halen.

Bovendien is dit de lama v3, en is er ook al een v4 intussen!
Kijk anders even hier en hier!

Maar verder; ja, het is een geschikt ding om mee te beginnen (zegt men :wink:)

invoerbelasting is 20% dus 14 euro, dan komt het totaal op ca 85 euro, dan toch maar een lama v3 denk ik

Volgens mij ligt de grens voor het heffen van invoerbelasting op €140,=
Dit zal niet het probleem zijn.
Als je de aanschafkosten en de transportkosten optelt kom je toch redelijk in de buurt van een lokaal gekochte nieuwe, inclusief een adres waar je terecht kunt voor eventuele garantie.

Let op: Buiten vliegen zal alleen lukken bij windstil weer. Binnen vliegen kan natuurlijk ook maar vergis je niet in de benodigde ruimte.

mdesmidt zei:
Volgens mij ligt de grens voor het heffen van invoerbelasting op €140,=
quote]

Dit is eerder iets van $50,-

Recent nog een pakje uit Taiwan ontvangen waarvan de inhoud werd geschat op € 95,- (was € 650,- :D ) maar goed.

Daar werd dus 19% BTW over geteld en de inklaringskosten van ca. € 17,50

Inclusief verzendkosten is naar schiphol toe van schiphol naar jou toe komt er ook nog bij
of je moet hem ophalen

De douane vertelde dat de grens op 140 euro ligt. Daar hou ik dus rekening mee als ik wat uit de USA laat overkomen.

philippefeij zei:
jd1uth zei:
Inclusief verzendkosten is naar schiphol toe van schiphol naar jou toe komt er ook nog bij
of je moet hem ophalen

Moehaha jij gelooft in sprookjes!

Het zou wel ik heb van uit USA 13,15 euro moeten betalen voor het verzenden van schiphol naar mij toe.

heb tevens 7,20 moeten betalen voor een pakketje uit china

Dit is een hele leuke heli om eens te proeven aan het heli vliegen. Ik heb er ook een gehad.
Mijn ervaring is dat als het waait je er buiten NIET mee kunt vliegen, het moet bijna bladstil zijn.

Nog een tip, zorg dat je met paypal / creditcard kunt betalen, dan is je aankoop verzekerd.
Ik heb tot 3 maal toe meegemaakt dat iets niet geleverd werd uit China. In alle gevallen heb ik gelukkig met paypal betaald en het bedrag toch nog terug gekregen.
Na die 3 maal hield ik het voor gezien en tegenwoordig koop ik voornamelijk in Europa (veel uit duitsland) tegen een wat hogere prijs.

Last but not least, nog een waarschuwing : heli vliegen is verslavend !! (ik heb nu 3 CP heli's)

Dit is wel een late reactie maar is ook meer bedoeld voor mensen die toch zich afvragen hoe nou de rode minihelikopter heet.

Nou het heeft geen naam zover ik dat weet Maar de fabrikant is Happyfly is gevestigd in Shenzhen China.

Ze weten bij Happyfly niet wat een marketings team is en het gaat dan ook niet echt goed met ze.
Ze maken enkel micro helikopter en waren de officiële ontwerpers/uitvinders van picoZ waar Silverlit later met de eer en het geld vandoor is gegaan.

Ze maken wel leuke producten voornamelijk kwalitatief gezien, maar kijk wel uit want je kunt echt heel moeilijk aan de onderdelen komen binnen Europa.
En zoals al hier boven al reeds op los gediscuteerd is verzend kosten naar NL en invoerrechten in NL zijn niet echt zaken waar je geen rekening mee hoeft te houden :(

Das inderdaad een mogelijk optie maar V4 is de kist waar veel bedrijven dus niet alleen E-Sky in de toekomst op verdergaan bouwen, dus meer onderdelen en meer opties om het verder uit te bereiden

invoerbelasting is 20% dus 14 euro, dan komt het totaal op ca 85 euro, dan toch maar een lama v3 denk ik

Helaas of gelukkig fout.

Tot € 175 kan je vanuit het buiteland vrij invoeren. Effe douane kosten op Google.
Ik heb nu alweer een tweede bestelling geplaatst in Hong Kong.
Levertijd 1e bestelling 16 dagen

Het zou wel ik heb van uit USA 13,15 euro moeten betalen voor het verzenden van schiphol naar mij toe.

heb tevens 7,20 moeten betalen voor een pakketje uit china

Dat is niet voor het verzenden van schiphol naar jou toe. Dat zijn gewoon de inklaringskosten die je mag betalen. Eerder sturen ze het pakket niet door naar jou.

Helaas of gelukkig fout.

Tot € 175 kan je vanuit het buiteland vrij invoeren. Effe douane kosten op Google.
Ik heb nu alweer een tweede bestelling geplaatst in Hong Kong.
Levertijd 1e bestelling 16 dagen

Heeeeee grapjurk
Zou in die 5 jaar de wet en belasting misschien niet geheel veranderd zijn?
we praten hier over een draadje uit de middeleeuwen waar je op reageert ;-)

Back