Heli voor beginner?

• Topicstarter Topicstarter kefke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kefke

Guest
Ik weet wat jullie denken: opnieuw iemand met een vraag over picollo, carbooon, ... :oops:
Wel ik heb veel gelezen en ik wil beginnen met helicopters. Althans op papier... In theorie is het geld er nog niet :D
Ik heb al ervaring met vliegtuigen. Ik vlieg nu 2.5 jaar. Heb hier 2 vliegsims, namelijk easyfly en aero fly pro. Daar kan ik dus veel mee oefenen 8)
Ik ging eerst een e-heli kopen, namelijk de carbooon. Als ik hier zo een beetje lees, dan denk ik dit toch niet te doen. Ook in de club raden ze dit een beetje af. Daarom zou ik graag 'doorsparen' voor een "grote" heli. :wink:

Mijn oog is gevallen op de kyosho caliber 30... Mooie techniek, mooie heli. Ik heb hem in de club ook al zien vliegen en hij lijkt mij wel geschikt als eerste heli? Wat denken jullie? Is dit een goede beginnersheli? Hij is alleszins "vrij" budgetvriendelijk :oops:

Verder heb ik een Graupner MC-12. Daar zit een heli-programma op. Zou deze geschikt zijn om het heli vliegen onder de knie te krijgen? Ik bedoel, heb ik voor basis helivliegen een andere zender nodig? Ik hoop enerzijds van niet :lol:

Bedankt voor de reacties alvast!

zoek toch eens............ dit is tot in den treure al behandeld.

zoek, lees, en stel dan gerust nog je vragen in die draden of open dan een nieuw draadje.

het forum staat bol van de info over de micro's :wink:

Sorry Gerard, ik voeg nog héél even iets toe:

Harpert heeft in het begin ook een MC12 gebruikt voor zijn heli, dit gaat wel al loop je heel snel tegen de beperkingen van de zender aan. Zoek maar eens naar 'MC12' in het 'Helikopter' deel met als auteur 'Harpert'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back