heli voor een beginner

hallo ik ben nieuw in de wereld van de heli's
ik zoek een heli die niet al te duur is met alles er op en er aan.

ik weet ook niet echt wat er allemaal opmoet dus ik heb hier weer de perfecte nickname :p
er zal afentoe outdoor mee gevlogen worden.

ik dacht zelf aan een e-sky of Raptor Mini Titan E325 3-D Bouwpakket

Gr: amateur

Laatst bewerkt:
Ikzelf ben ook een beginner en heb gekozen voor een Mini Titan (ook omdat op dat moment een mooie te koop stond).

Ik ken de E-sky zelf niet echt, maar ik vind de Mini Titan perfect vliegen en volgens mij is het zeker een goede heli voor beginners en voor mensen die al wat verder zijn...

wat moet ik allemaal bij die Raptor Mini Titan E325 3-D Bouwpakket
doen? er zit al een motor en regelaar bij.

-gyro
-zender
-ontvanger
-servo's
-???

- lipo(s)
- Lader + balancer
- en wat reserve onderdelen
- ben vast nog wel iets vergeten...

De twister storm 3D is ook wel een leuk pakket zit alles bij voor een redelijke prijs.
Bij hobbyin staat ie op de site moet je maar is kijken.

Groetjes Leon

tja... ik ken niet echt al die merken :p
zolang hij kan vliegen, kan hopupen en van een betrouwbaar merk is vind ik het goed ;)

ik was niet echt van plan om meteen heeel veel geld uit tegeven voor iet's waar ik niet veel vansnap ;) (en of het iets voor mij is weet ik ook nog niet)

en hopupen vind ik persoonlijk juist leuk, gewoon weer iets nieuws er op waardoor ik weer trots kan zijn op me RC.

Laatst bewerkt:
Tja wil je:

Een leerheli om verder te komen?

Esky honebee FP

Heli om wat rond te raggen?

Esky v3,v4 ofzo.

Mini titan, Esky belt CP etc kan ook maar bij leren hoort wel een paar keer crashen= duur met deze heli,s

ik heb gelezen dat een staart rotor die aangedreven word door een losse motor niet handig is, klopt dit?

Heli-Max MX450 XS ARF
heeft iemand ervaring met deze?

nog nodig:
Radio: 6-channel helicopter system with four micro size servos
(FUTK60**)
Gyro: (FUTM0809)
Brushless Motor: 2700-3000kV with 14T pinion gear OR 3500-400kV
with 13T pinion gear
Electronic Speed Control: Brushless motor type, 35+A
Battery: Lithium Polymer 11.1V, GPMP0520

Bij een fixed pitch heli is de staartrotor vrijwel altijd door een aparte motor aangedreven. Dit omdat het toerental van de hoofdrotor moet aangepast worden om meer /minder lift te krijgen.

Bij de meeste CP-heli's is de staartrotor aangedreven door een riem of as, zodat het toerental van de tailrotor aangepast is aan het toerental van de hoofdrotor. Het sturen gebeurt dan door de hoek van de tailrotorbladen te wijzigen.

Groot nadeel van een aparte staartmotor is dat de correcties veel langzamer gebeuren : de motor moet meer toeren maken om naar de ene kant te sturen, en minder voor de andere kant. Als de pitch van de staartrotor verandert gebeurt dit in een fractie van een seconde; hierdoor kan de gyro veel sneller een afwijking corrigeren.

De Heli-Max ken ik niet.

Ik zou zonder ervaring niet beginnen met een CP, omdat je het stickgevoel eerst moet krijgen. Dit kan het beste via een goeie simulator, of eventueel een coaxiaal. Als je zonder nadenken de sticks kan bedienen, dan kan je overschakelen. En dan maakt het m.i. niet echt veel uit of je FP of CP gaat. Een CP is doorgaans stabieler, maar gevoeliger.

Ik spreek uit eigen beginnerservaring. Ben begonnen met een coaxiaal, maar heb die weggedaan zodra ik een simulator had. Vond het eerlijk gezegd verloren tijd. Daarna ben ik met FP begonnen, en die gebruik ik nu nog voor nose-in te leren, en wat rondjes te vliegen. Ik probeer alles eerst uit op m'n FP alvorens het met een CP te doen, omdat ik me daar zekerder bij voel, en als het fout gaat dan liggen de crashkosten toch een stuk lager. Ben nog maar enkele maanden bezig, dus hou rekening dat mijn advies niet zo betrouwbaar is dan van een ervaren vlieger.

@amateur: Als je geen vette knip hebt of een rijke pa zou ik daar de keuze op afstellen. Een Titan a la budget bouwen kan, maar dan kost een complete kit incl. zender 750 euro. Alle andere heli's in die klasse zijn even duur (Vroeg of laat ;)). Waarom? Omdat je voor alle heli's dezelfde electronica gebruikt. Ze hebben allemaal een motor, esc, ontvanger, 4 servo's, een gyro en een accu nodig. Het enige dat verschilt is de heli zelf... Alles wat je koopt voor minder dan 750 euro vliegt ook minder goed.
Heb je wel 750 euro over, en de 2-300 euro die je nog nodig hebt om te leren crashen euh ik bedoel vliegen, dan kun je het beste kopen wat er in de buurt te krijgen is. Als je een of ander exotisch ding koopt en na een crash 4 weken op onderdelen moet wachten word je daar niet blij van.
Ik ben ook eigenwijs met een goedkope kist begonnen en my God wat heb ik daar achteraf veel geld in gestopt... Had ik in 1 seizoen 3 raptor 30's van kunnen kopen. Blijf vooral ver weg van de Walkera's (Niet de 4 of 4#1, die zijn redelijk). Lijkt een goeie deal maar als je 300 eu betaald voor iets dat een kist van 750 euro moet nadoen kan je op je vingers natellen dat het prut is.
Ga, als je geen handige heli-vlieger in de buurt hebt, met zo'n kist ook op een club kijken. Behalve dat het je een hoop geklooi scheelt met het afstellen, kunnen ze je op een club ook leren hooveren met een minimale hoeveelheid crashes en dat scheelt weer geld. Verder kun je dan mooi kennis opdoen van de ouwe rotten...
Wil je het echt zelf doen, koop dan een DF4 ofzoiets (Ik ben met een Piccolo begonnen) en vlieg um tot de heli minder kan dan jij. Tegen de tijd dat dat zo is weet je of je geduldig genoeg bent voor het leren vliegen, en kan je sparen voor de kist die je echt wilt.

Afijn, genoeg gezanikt. Succes met je keuze!

Ton.

Mmm... dus met andere woorden: ik kijk teveel naar het mooien dan naar het efficiente van mijn gevonden product?

en ik zal denk ik eerst klein beginnen ;) hoewel zo'n carbon/allu achtig ding en super uitziet

Gr: amateur

ik heb gister een lama v3 binnen en ik vind het een aanrader hoor. Wouw eerst ook alles van carbon en aluminium maar dat is alleen maar duurder en ik ben de eerste dag al gecrashed:P en als e dat met een belt cp bijvoorbeeld doet ben je 150 euro kwijt inplaats van 25 euro als je staart afbrek kannopy kapot is main saft scheef is.

Het crachen la trouwends meer aan mij dan aande heli wouw iets te snel iets te veel.
En dat je er niet mee buiten kan vliegen is onzin ik was gister buite begonnen en helemaal gee last van de wind gead hoewel het wel ooit ee klein beetje waaiden.

Naja veel succes en ik raad je aan om niet meteen te denken dat je alles kunt(ik spreek uit ervaring en Skidz heeft mij ook goede raad gegeven dus luister ook maar een beetje naar hem hij heeft er flink wat vertand van ;)

Robin

Kijk eens naar de honeybee FP.

Goede kope onderdelen+ goede leerheli.

Ja, losse motor is lastigger maar als je daar mee goed kunt vliegen, vlieg je alles.

ik zal dan maar beginnen met een honeybee FP
en later alsnog een mooi carbon allu ding kopen ;)

en tot die tijd carbon folie :p

edit: zie net een belt CP (zoo veel keus) is deze ook goed?

Laatst bewerkt:
Back