@amateur: Als je geen vette knip hebt of een rijke pa zou ik daar de keuze op afstellen. Een Titan a la budget bouwen kan, maar dan kost een complete kit incl. zender 750 euro. Alle andere heli's in die klasse zijn even duur (Vroeg of laat

). Waarom? Omdat je voor alle heli's dezelfde electronica gebruikt. Ze hebben allemaal een motor, esc, ontvanger, 4 servo's, een gyro en een accu nodig. Het enige dat verschilt is de heli zelf... Alles wat je koopt voor minder dan 750 euro vliegt ook minder goed.
Heb je wel 750 euro over, en de 2-300 euro die je nog nodig hebt om te leren crashen euh ik bedoel vliegen, dan kun je het beste kopen wat er in de buurt te krijgen is. Als je een of ander exotisch ding koopt en na een crash 4 weken op onderdelen moet wachten word je daar niet blij van.
Ik ben ook eigenwijs met een goedkope kist begonnen en my God wat heb ik daar achteraf veel geld in gestopt... Had ik in 1 seizoen 3 raptor 30's van kunnen kopen. Blijf vooral ver weg van de Walkera's (Niet de 4 of 4#1, die zijn redelijk). Lijkt een goeie deal maar als je 300 eu betaald voor iets dat een kist van 750 euro moet nadoen kan je op je vingers natellen dat het prut is.
Ga, als je geen handige heli-vlieger in de buurt hebt, met zo'n kist ook op een club kijken. Behalve dat het je een hoop geklooi scheelt met het afstellen, kunnen ze je op een club ook leren hooveren met een minimale hoeveelheid crashes en dat scheelt weer geld. Verder kun je dan mooi kennis opdoen van de ouwe rotten...
Wil je het echt zelf doen, koop dan een DF4 ofzoiets (Ik ben met een Piccolo begonnen) en vlieg um tot de heli minder kan dan jij. Tegen de tijd dat dat zo is weet je of je geduldig genoeg bent voor het leren vliegen, en kan je sparen voor de kist die je echt wilt.
Afijn, genoeg gezanikt. Succes met je keuze!
Ton.