heli voor na de honeybee FP

• Topicstarter Topicstarter ambush
  • Startdatum Startdatum
A

ambush

Guest
zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een goede heli voor na de FP.
ik wil zowiezo door naar de 600 maar nu weet ik niet of het slim is om gelijk naar de 600esp tegaan of eerst met een 450esp tevliegen.
als ik gelijk naar de 600 zou kunnen gaan heb ik nog een vraag.
aangezien ik geen expert ben zou ik met vliegen het verschil merken tussen een splinter nieuwe en een 2nd hands of een cloon zoals de HK 600Gt.

ook een vraagje over de zender aangezien ik ook een neiuwe moet kopen
welke is aanteraden wil later ook overstappen naar nitro helis en vliegtuigjes zoals de funjets

ik had zelf de dx6i op het oog maar is deze ook voor nitro en vliegtuigen??

gr kenneth

De dx6 kan, maar is wel op het randje...

Punt is dat je al minimaal 6 kanalen nodig hebt..
Dat is: 3x swash, gyro, gyro gevoeligheid, motor.

Stel je gaat naar een nitro heli, wil je ook al snel een governor (is niet noodzakelijk, maar is een apparaat dat je toeren in toom houd)
Dan heb je dus al een 7e kanaal nodig.

Ga je naar een scale heli, wil je misschien nog een intrekbaar landingsgestel etc..

Misschien is een ff7 of ff10 iets voor je?

Verder, de 600 is gewoon een goede maat voor buiten.
de 450 kan ook, maar dan zul je wat minder kunnen vliegen (heeft eenmaal eerder last van wind)
600 is dan wat gemoedelijker en heeft een wat grotere foutmarge

dus een 600 zou in principe het zelfde of zelfs beter in stabiltijd dan de 450

dus ik kies gelijk voor een 600 .

maar nu over de zender

de dx6i is een 6 kanaals dus met een cp heli zou de zender al gelijk vol zitten kwa kanalen

dus het moet een 8 kanaals worden wil ik nitro vliegen ?
bij de robben FF7 zit ik al zo rond de 250 vind ik wel beetje veel voor zendertje maar als het niet anders kan dan moet het maar he

dus het word een 600 size een 8 kanaals zender
nu nog de vraag over verschil tussen splinter nieuw en 2nd hand(bijv van forum hier) en een kloon zoals de hk600gt

gr kenneth

Tussen een 450 en een 600 zit een wereld van verschil qua stabiliteit...
Een 600 is 2 keer zo groot en 2 keer zo zwaar als een 450...

Verder heb ik geen ervaringen met andere 600's dan die van Align, dus meningen daarover zul je even ergens op het forum moeten zoeken (die zijn er nl wel)

Voor de zender, de ff7 heeft 7 kanalen. Dit is gewoon voldoende, hiermee kun je gewoon alles.
De andere kanalen zijn voor extra dingen, licht op de heli, landingsgestel etc.
Normaal heb je ze niet nodig.
Probeer wel meteen voor 2,4 ghz te gaan, niets is zo vervelend als storing. En 2.4 ghz heeft daar bijna geen last van.

qua 2e hands of niet, dat licht volledig aan de verkoper...
Soms heb je geluk, soms niet.
Heb je iemand met verstand van heli's die er even een deskundige blik op kan werpen, kun je 2e hands overwegen. Heb je geen deskundige persoon, wordt het lastig. Er kan nl veel onderhuids niet goed zijn in een heli.
Wel altijd voor laten vliegen...

Succes

Back