heli

De df04#1 is de opvolger van de df 04. Je kunt er mee buiten vliegen maar dan wel met zeer weinig wind. Is wel een goede beginnersheli.

M.v.g. Mark

sportandspeedlover zei:
wat is eigenlijk het verschil tussen de df04 en de df04#1? en kan je daar als beginner ook binnen en buiten mee vliegen na de nodige oefening?

volgens zit het enigste verschil hem in de rotorkop :D er wordt beweerdt dat de nieuwe stabieler is. (geen eigen ervaring)

de rotorkop zit inderdaad aners in elkaar, maar niet beter.
hij heeft iets minder speling, maar dat heb ik nauwelijks gemerkt.
gewoon gaan voor welke je het mooist vind dus, de vliegeigenschappen zijn gelijk.

de prijs ook dat scheelt maar dat is er dus 1 waarmee je goed kan proeven aan het heli vliegen?
of raden julie een andere aan? bugget licht rond de 200 euro om mee te beginnen

nee dat weet ik ik verw8 ook niet dat ik het na een week ofzo al kan hoor;)
maar wil wel met 1tje beginnen waarmee je het goed kunt leren en waarmee je eventueel met mooi weer ook buiten kunt vliegen
een btje niet al te dure waarvan je goed aan onderdelen kunt komen
is eerst om er eens aan te kunne proeven en als ik het leuk vindt kan ik altijd nog duurdere grotere betere heli kopen

als je het echt wil leren zou ook aan raden om een simulator te nemen:D

idd, de beste beginners heli is een goede simulator (phoenixRC)

BlackBird

tja je moet niet kijken naar de kwaliteit.... maar voor de rest is hij best om te beginnen..
je kan ook een coxiale heli kiezen dat is wat makkelijk om te leren...

jahoor de DF 04 is een heli goede biginners heli, maar ik raad je echt een sim aan anders krijg je spijt! (spreek uit ervaring)

volle yoghurt zei:
tja je moet niet kijken naar de kwaliteit.... maar voor de rest is hij best om te beginnen..
je kan ook een coxiale heli kiezen dat is wat makkelijk om te leren...

een coax kan je inderdaad nemen maar..... dat heeft in principe niets met helivliegen te maken omdat, een coax van nature al superstabiel is en je dus weinig tot niet hoeft te corrigeren. ik zou zeggen koop een 04 en leer daar mee vliegen. of koop een rex 450 of iets dergelijks maar zorg dan eerst dat je van te vorens goed op een sim hebt geoefend moet wel een geode sim zijn zoals afpd ofzo. of ga lessen nemen. ik persoonlijk zou voor het laatste gaan.

een coax kan je inderdaad nemen maar..... dat heeft in principe niets met helivliegen te maken omdat, een coax van nature al superstabiel is en je dus weinig tot niet hoeft te corrigeren. ik zou zeggen koop een 04 en leer daar mee vliegen. of koop een rex 450 of iets dergelijks maar zorg dan eerst dat je van te vorens goed op een sim hebt geoefend moet wel een geode sim zijn zoals afpd ofzo. of ga lessen nemen. ik persoonlijk zou voor het laatste gaan.

Als je les kunt nemen, is dat inderdaad een optie.
Voor de rest ben ik het met je eens, junk. :!:

Voor wat het waard is;
Ik wilde ook eens proeven aan het helivliegen. Heb dus een coaxiale (Jamara Lama) gekocht. Eerst veel gelezen over hoe je het kunt leren (het wellicht bekende vierkantje op de grond, daarin eerst een poos schaatsen, dan hoveren en daarna voorzichtig steeds een stukje om de as draaien zonder uit het vierkant te geraken). Zelfs met een van zichzelf erg stabiele coax is dit al een hele klus. Je leert er vast niet echt mee helivliegen maar je raakt wel wat vertrouwd met de principes en je hebt er je handen aan vol.
Anyway, na verloop van tijd had ik de allereerste basis onder de knie maar bleek ik het toch niet zo leuk te vinden. Ik ben meer een zwever :D
Nu ben ik blij dat ik geen enorme uitgave heb gedaan. Dit setje was al duur genoeg (meer dan 200 euro voor een complete set met een extra lipo) en als je er niet mee verder wilt schrijf je enorm af. En dan heb ik nog niet eens schade gevlogen.
Set is te koop trouwens.......hou je zelfs nog flink wat geld over :D

sim heb ik ik heb de realflight waar ik al paar maanden mee oefen maar smaakt toch naar meer dus vandaar dat ik nu een heli wil aanschaffen lessen kan ook want op kleine 30 km hiervandaan licht modelvliegveldje waar ook heli instukteur aanwezig is

Ik ben begonnen met een 004 samen met de Phoenix sim. Is prima zo te leren maar als je naar het vliegveldje wilt om daar te willen vliegen dan wordt het met een 004 lastig omdat een beetje wind de heli toch al snel in de bosjes doet landen. Een beetje een briesje merk je al goed. Als je meer buiten wilt vliegen dan alleen die wind stille dagen dan moet je toch voor een wat zwaardere gaan.

Back