Heli

• Topicstarter Topicstarter boukekoppejan
  • Startdatum Startdatum
B

boukekoppejan

Guest
Hey,

Mijn interesse in heli vliegen wordt steeds groter. Nu heb ik hier totaal geen ervaringen mee. maar wil het graag leren.

Ik wil wel graag beginnen met brandstof heli's, wat zou een goede beginners heli zijn?

Groeten,

bouke

Hoi,

ik heb helemaal niks, weet ook nog niet wat de prijzen ongeveer zijn. zat te denken rond de 500 a 600 euro ongeveer?

gr

Als je alles nog moet kopen dan moet ik je teleurstellen, met een budget van €500 tot €600 kom je er absoluut niet. Zelfs als je het verdubbeld ben ik bang dat je nog niet genoeg hebt.
Je zou een tweedehands set kunnen kopen maar zelfs dan betwijfel ik of je budget voldoende zal zijn. Ook heb je dan het probleem dat je niet precies weet wat je koopt. Je hebt nog geen ervaring dus kan een handige verkoper je van alles in de handen duwen zonder dat je weet of het wel goed is en of je het wel nodig hebt.
De eerste goede stap heb je al wel gezet, je bent eerst hier op het forum gaan vragen. Wat je nu het beste kan doen is naar iemand toe gaan die al met een heli vliegt. Een club is daar heel geschikt voor. Vraag die persoon of personen de oren van het hoofd en vraag eventueel om hulp bij het beoordelen van een "tweedehandsje". Misschien kan je ook een proefles krijgen al dan niet met een symulator.
Als je in je gegevens ook je woonplaats opneemt dan kan er misschien iemand bij je in de buurt reageren zodat je daar eens langs kan gaan.

Ik mis nog een beetje het elektro deel..

Geloof me, ik snap 100% waarom je meteen naar een brandstof kijkt, dat is ook mijn uiteindelijke doel..

Maar om het te leren is een wat kleinere(goedkopere) heli handiger..
Kun je even kijken of je het idd leuk vind en kun je de bediening in de vingers krijgen. Crashen is een heel stuk goedkoper, wat de zenuwen veel goed doet ;-)
Bijkomend voordeel, als je een kleine electro gewend bent zou een grote brandstof heli geen probleem mogen zijn.

Als je daarvoor gaat, en je pakt een FP (als je naar brandstof wilt is een coax niet meteen mijn eerste keuze) heb je voor diezelfde 500 eur een volledig gepimpte en uitgebouwde heli incl reservedelen.
De mijne kan, na een crash, na een korte afstellingsronde gewoon weer doorvliegen. Een CP doet hem dat zeer zeker niet na.

Succes met de keuze

CP zou ik zelf niet aanraden aan een beginner, aangezien dit gewoon ingewikkeld in elkaar steekt, en je vaak wat meer schade hebt bij een onzachte landing.

Hey,

maar op de verschillende sites staan allemaal heli's met brandstof voor 399 enz.

Welkom bij Modelbouwshop Durenco - Raptor RC heli V2 ( staat optie op ) (Powered by CubeCart)

deze kan ik voor 355,00 kopen hij zegt dat dit makelijker vliegen is dan een beginners heli dit omdat er een autom. giro op zit

Gyro is mooi, maar crashen met die afmeting is niet echt grappig
en waarom zou een ongebruikte raptor V2 voor 355 weggaan?
Alleen het frame kost meer, de gyro kost minimaal de helft, dan heb ik de overige delen niet eens benoemd..
Alles kan natuurlijk, maar ik zou er wel wat voorzichtig mee omgaan
Doorgaans is de garantie wat lastig bij die prijzen

Hey,

ja ik vond het ook vreemd dus heb hem even gemaild of dat wel correct is want de nieuwwaarde is ook 1150 euro dus dan is het wel erg goedkoop voor 210 euro:)

is het een grote heli? en de giro wat is dat?

gr

Hey,

ja ik vond het ook vreemd dus heb hem even gemaild of dat wel correct is want de nieuwwaarde is ook 1150 euro dus dan is het wel erg goedkoop voor 210 euro:)

is het een grote heli? en de giro wat is dat?

gr

"wat is een gyro" doe eerst eens wat meer huiswerk want deze vragen kan je zelf ook beantwoorden

Ik als een zeer ervaren heli vlieger zou echt niet weten wat een gyro is??????????

groeten

Net even de link bekeken.
Als het een Raptor50 is met FF9 voor 355 dan wil ik hem nog wel kopen.
Da's errug goedkoop voor die set.

jou link ook eens even bekeken en wat mij opvalt is dat de voorraad op 0 staat dus wel een prachtige aanbieding maar niet echt te koop of op voorraad :cool:

Haha is wel te koop hoor maar heb hem waarschijnlijk al gekocht:)

gr

Dan rest slechts nog 1 tip: GA BIJ EEN CLUB(JE)!!!

Leer jezelf niet vliegen met dit ding, dat kost je als je geluk hebt alleen onderdelen van je heli...

Verder mooie kit, neem iemand mee die er verstand van heeft om te kijken of tie echt compleet is...

Groetjes,

Ton.

ik heb een raptor 50, prima beginners heli. Ik heb hem 2e hands met zender gekocht voor 550 euro. Maar met alle toebehoren was ik toch nog zoon 850 euro kwijt. Dus sparen maar.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad, zoek een goede instructeur bij een club, dat is het beste advies.

Daarnaast kun je op Learn to fly rc helicopters heel veel goede informatie vinden om te beginnen, en snel te leren vliegen.

Groeten,

John.

Back