Hallo allemaal,
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met heli vliegen.
Mijn eerste heli is een Trex 450, ben inmiddels overgestapt naar een raptor 50.
De Trex ligt nu maar een beetje te verstoffen en daarom heb ik besloten om hier een schaalheli van te maken, een airwolf.
Toen ik begon met de airwolf kwam ik al snel een paar lastige verrassingen tegen.
- De gebruiksaanwijzing welke is bijgesloten is slechts bedoeld om de BBQ mee aan te steken, het bouwen moet dus op eigen inzicht en idee.
- De pushrods, enkele waren niet voorzien van schroefdraad bovendien zijn de lange rods te kort.
- De levers voor het landing gestel kunnen niet de nodige 90 graden draaien, omdat de borgingen veel te ver uit steken.
De levers heb ik iets aangepast, de borging eraf gefreesd en nieuwe borgingen gemaakt.
Voor de pushrods had ik nog wat reserve balllinks van de raptor welke langer zijn en beter op de bijgeleverde kogels passen.
Het probleem van deze links is dat ze bedoeld zijn voor dikkere rods, dus gaatjes op vullen met lijm, op de goede lengte leggen en drogen maar.
Omdat de rods moesten drogen ben ik verder gagaan met de achterste vleugeltjes, hier eerst de verf van afgeschuurd en daarna in de sparingen gelijmd.
Om de vleugeltjes op zijn plek tehouden heb ik wat papiertape gebruikt.
Wordt vervolgt.....
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met heli vliegen.
Mijn eerste heli is een Trex 450, ben inmiddels overgestapt naar een raptor 50.
De Trex ligt nu maar een beetje te verstoffen en daarom heb ik besloten om hier een schaalheli van te maken, een airwolf.
Toen ik begon met de airwolf kwam ik al snel een paar lastige verrassingen tegen.
- De gebruiksaanwijzing welke is bijgesloten is slechts bedoeld om de BBQ mee aan te steken, het bouwen moet dus op eigen inzicht en idee.
- De pushrods, enkele waren niet voorzien van schroefdraad bovendien zijn de lange rods te kort.
- De levers voor het landing gestel kunnen niet de nodige 90 graden draaien, omdat de borgingen veel te ver uit steken.
De levers heb ik iets aangepast, de borging eraf gefreesd en nieuwe borgingen gemaakt.
Voor de pushrods had ik nog wat reserve balllinks van de raptor welke langer zijn en beter op de bijgeleverde kogels passen.
Het probleem van deze links is dat ze bedoeld zijn voor dikkere rods, dus gaatjes op vullen met lijm, op de goede lengte leggen en drogen maar.
Omdat de rods moesten drogen ben ik verder gagaan met de achterste vleugeltjes, hier eerst de verf van afgeschuurd en daarna in de sparingen gelijmd.
Om de vleugeltjes op zijn plek tehouden heb ik wat papiertape gebruikt.
Wordt vervolgt.....