Helicam

beste Poike
Ik ben momenteel bezig met de afwerking van een rc helicopter dat deze camera kan dragen. Het zal mijn derde helicam worden en tevens de grootste gebazeerd op de flying cam.
Indien u geïnteresseerd bent kunt u mij een mail sturen kenvandem@hotmail.com of mij opbellen op het nummer 0484/085628.

Waarom moet het die camera zijn? Full hd op een cmos, met canon prime lenzen, is dat voldoende?

Ik ben momenteel een maxi-copter aan het bouwen, kan ongeveer 6 kilo tillen. Maar er komt een bol van 30 cm onder te hangen waar een canon 5D II in past. Deze bol is volledig gestabiliseerd dmv gyro. De heli is gestabiliseerd middels GPS van DJI.... daarmee zou het beeld dat jij schets maakbaar moeten zijn. De camera die jij voorstelt is zo groot dat hij niet in die bol past. En daar zit nu net die gyroscopische ophanging in.....:-(

succes en laat weten of het gelukt is!

Flip (coptercamera.nl)
Dag Filip, bedankt voor je reactie.
Ja we hebben nu éénmaal geopteerd voor Sony. Overigens zijn al onze camera's broadcast Sony's. Canon is in die markt niet aktief. De technische verschillen ga ik hier niet uitleggen, dat zou te omslachtig worden.
De EX-3 is niet zeer klein, akkoord, maar hij is stukken kleiner en lichter dan een full-broadcast schoudercamera en bovendien is hij in dat segment zowat de beste camera die er bestaat. Voor ons ook niet onbelangrijk is dat dit beeld moet gematched worden met statische camera's en dat de colorshading gelijk is aan onze andere camera's.
Bedankt voor je imput.
Wim

Wij hebben op dit moment een electro heli met de Triax Mount en CSM stabilisatie systeem ( triax-lite CSM ) zie voor demo's TRIAX | AERIAL deze is speciaal gebouwd voor de sony EX1 en sinds een maand op de markt.
Reden is zoals Poike ook zegt de veel hogere te bereiken beeldkwaliteit van deze XDcam HD camera's boven de consumenten prosumer camera's als bv een Sony 3ccd Z1 HDV camera, of nog kleinere Handycams. Uiteraard is dit alles een kostenvraag. Hoe groter hoe duurder, vandaar dat Flycam gezien hun professionaliteit en uitrusting ook veel meer moeten vragen.
Wij proberen daar tussen in te zitten. Dus geen 16 en 35 mm camera's maar max een EX1. De Ex1 en EX3 zijn dezelfde camera's dus vandaar geen EX3 daar die veel zwaarder is. Gewicht is echt een hele grote faktor en zelfs de EX1 is echt de limiet. Wil je een EX3 of groter, dan zijn alleen brandstof en turbine heli's sterk en veilig genoeg. Bij motoruitval moet je veilig kunnen Autoroteren. Mijn heli can wel een EX3 dragen maar niet meer veilig landen bij storing.

www.overexposure.nl en www.choppercam.tv

Dag Poike,

Ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden maar ik zag nu op de website van Geocopter dat ze een gyro gestabiliseerde camera (HD) hebben die in de helikopter geintegreerd kan worden. Ik weet dat ze ook bereid zijn om te kijken of andere camera's ook geintegreerd kunnen worden, en daar eventueel een frame voor kunnen bouwen.

Back