Helicopter kopen

• Topicstarter Topicstarter G-Star
  • Startdatum Startdatum
G

G-Star

Guest
Hallo helicopter mensen,

Ik zit er toch ook sterk aan te denken een helicopter aan te schaffen, omdat me dat ook wel leuk lijkt. Nou heb ik al een aantal dingen door gelezen en gezocht op internet naar iets wat een goede helicopter zou zijn voor een beginner zoals ik.

Volgens mij is de trex serie wel een een goede dacht ik?

Maar wat zouden jullie (de kenners) mij adviseren om mee te beginnen?

alvast bedankt,

Mvg Robert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ow ik zie net een beginners topic staan ik zal die trouwens even doorlezen...

De Trex is een leuke heli, een Mini Titan is van dezelfde klasse maar volgens vele een standaard wat betere heli. Veel mensen hier op het forum hebben er een, waaronder de ondergetekende. Er staat trouwens ook een heel vette Mini Titan te koop hier op het forum van nwolsink.

Kijk voor heel veel info eens op www.helifreak.com
De bouwfilmpjes van Finless zijn van onschatbare waarde (ik verval in herhaling volgens mij :mrgreen:)

Het advies verschilt echt per forum. Persoonlijk vind ik het het slimst om een goedkoop en crashbestendig heli'tje te kopen om het mee te leren. (walkera HM004 of E-sky Honeybee FP www.rcvliegshop.nl )
als je met die heli's goed kan vliegen, kan je ook met een minititan of trex vliegen, en dat bespaart aardig wat crashkosten!! de 04 en honeybee kosten namelijk maar 94 euro helemaal compleet!
voor een trex of minititan zit je zo op 500-1000 euro.

dus mijn advies: leer het vliegen eerst met een 04 of HB! daar krijg je geen spijt van. vervolgens stap je over naar wat groters.

Ik denk dat ik daar wel even mee moet beginnen om het te kunnen leren ja.

Ik zat toch ook nog even te kijken naar een brandstof heli wat me op zich ook wel wat lijkt... ik heb al een aantal voordelen en nadelen van de elektro en brandstof heli's doorgelezen en volgens zijn de enige nadelen aan brandstof: herrie, dingen die los kunnen trillen en het elke keer opnieuw afstellen van de motor.

Ikzelf rijd met brandstof auto's en afstellen is dus opzich geen probleem meer.
Is mij dan ook een brandstof aan te raden of zie ik nog wat over het hoofd aan wat erbij komt kijken.

Mvg Robert

Een helimotor afstellen is over het algemeen ook niet iets wat je elke dag hoeft te doen. Dingen die lostrillen zijn afhankelijk van je bouwkunsten;-)

Ik zou eens kijken hoeveel een MiniTitan en een Raptor 30 in kosten verschillen als je ze allebei vliegklaar hebt, en dan kijken wat je zelf wilt.

Laurens,

als de prijs van een miniTitan en raptor 30 op methanol niet uitmaakt, wat raadt je dan aan ?

Na een paar weken met de Phoenix sim wat geoefend heb ik zondag voor het eerst met een echte miniTitan mogen proberen en 8'jes rondvliegen was geen enkel probleem.

Zou ik zelf ook voor een miniTitan gaan of een raptor 30 op methanol ?

Laurens,

als de prijs van een miniTitan en raptor 30 op methanol niet uitmaakt, wat raadt je dan aan ?

Na een paar weken met de Phoenix sim wat geoefend heb ik zondag voor het eerst met een echte miniTitan mogen proberen en 8'jes rondvliegen was geen enkel probleem.

Zou ik zelf ook voor een miniTitan gaan of een raptor 30 op methanol ?

Dan kun je ook al gelijk voor een (raptor) .50 kiezen.

G-star, een goeie sim (reflex/phoenix) is in het begin het belangrijkst. Voor een goeie sim heb je ook gelijk een goeie zender nodig. Als je zeker weet dat je hier in verder wilt dan kun je gelijk voor een duurdere zender kiezen waarvan je vervolgens nog JAREN plezier hebt. Simpele MX12, Eclipse7 of FF7 ben je naar een jaar op uitgekeken, maar zal z'n werk wel doen. In de tussentijd heb je alle tijd om nog even uit te zoeken welke heli je aanschaft.
Er zijn al een aantal goeie voorbeelden gegeven, ik mis alleen de copterX.

Walkera zou ik niet aan beginnen. Vandaag nog een #36 "ingevlogen" maar dat ding vliegt moeilijker als mijn mini-titan inverted. Rotzooi, meer kan ik er niet over zeggen.

Laatste en belangrijkste ding:
Goedkoop is DUURKOOP!
Het achtervolgt mij al jaren en heb er ondertussen eindelijk van geleerd.
Liever een maand (of 2) langer sparen maar dan heb je ook wat.
Daarnaast, heli vliegen hoeft niet duur te zijn. Aanschaf is duur, als je hem vervolgens heel houd is er niks aan de hand.

Groet,
Tjerk ;)

Laatste en belangrijkste ding:
Goedkoop is DUURKOOP!
Het achtervolgt mij al jaren en heb er ondertussen eindelijk van geleerd.
Liever een maand (of 2) langer sparen maar dan heb je ook wat.
Daarnaast, heli vliegen hoeft niet duur te zijn. Aanschaf is duur, als je hem vervolgens heel houd is er niks aan de hand.

Precies naar de kosten kijk ik ook helemaal niet, ik ben eerst gewoon aan het kijken wat het beste is en wanneer ik iets aan wil schaffen weet ik dat het wel wat kan kosten, maar dan heb je ook gelijk iets waar je even mee vooruit kan en dat is toch wel het belangrijkste en wanneer je het dan toch niks lijkt kan je een goede (wat duurdere) zender altijd beter verkopen dan die goedkopere dingen.

Dus ik moet eerst een goede zender zoeken zoals hier gezegd word? dan gaan proberen met een goede sim en dan is gaan kijken wat er daarna aangeschaft kan worden.

Klinkt logisch, maar wat zal een goede zender zijn waar je dan ook een tijd mee vooruit kan?

alleen simmen is eigenlijk niet genoeg. in het echt is het altijd anders.
ik blijf bij mijn 1e conclusie.
koop een honeybee of 04, leer vliegen en koop vervolgens wat groters.

Als je tussen een brandstofheli en een microheli twijfelt zou ik zowiezo de brandstofheli nemen. Die is gewoon groter en stabieler, hierdoor leer je stukken sneller. Het verschil tussen een R30 en R50 is ook niet zo groot.

verschil in prijs of in vliegeigenschappen. 3D is niet nodig, beetje gewoon acro vliegen wel.

Zoek iets om erbij te nemen bij het vliegen en niet om volwaardig heli te gaan vliegen. Dus goed maar niet duur spul

Brandstof lijkt me opzich ook wel leuk en zat dan ook al te kijken naar 1 van de raptors.
En heb al een aantal dingen gelezen over dat 3D, maar wat houd dat simpel gezegd in?

En wat zou een goede zender zijn waar ik een tijd mee vooruit zou kunnen?

Als je nu een goede zender wilt hebben zou ik voor een DX-7 gaan. Bij www.mrhobby.nl is hij momenteel in de aanbieding inclusief AR7000 ontvanger voor 299,- Dat is echt een hele mooie prijs.

Ik gebruik zelf een mx-12 en deze voldoet ook prima.

Owja die had ik nog niet gezien :)
Ik had alleen wel gelezen op de site van PKmodel racing dat er wat nadelen aan spektrum met name het wat trager reageren als de afstand groter word. (bij auto's is dat soms wel nadelig)

Zal dit een groot nadeel zijn bij heli's of valt dat wel mee?

Welke zender zou dan beter zijn diegene die in de aanbieding is bij MrHobby of een Futaba FF9?

Robert

Nadelen zijn nog door niemand gemeld vwb traagheid.

De FF9 is een hele goede zender, nadeel (dit kan wat discussie opleveren) is de frequentie die op 35 MHz zit, daarbij dus ook meteen een joekel van een antenne. Bij de Spektrum is zowel de zender als de ontvangerantenne een klein dingetje, makkelijk weg te werken.

Laat ik het zo zeggen, als ik nu een zender zou kopen zou het de DX-7 zijn, iemand een andere mening toegedaan?

De FF9 is een hele goede zender, nadeel (dit kan wat discussie opleveren) is de frequentie die op 35 MHz zit, daarbij dus ook meteen een joekel van een antenne.

Onzin, Multiplex heeft joekels van antenne's waarbij de FF9 nog meevalt ;-)

Back