helicopter met slechte trimfuctie

• Topicstarter Topicstarter emertoerik
  • Startdatum Startdatum
E

emertoerik

Guest
ik heb onlangs een 3-kanaals heli gekocht een silverlit blackhawk en ik heb er veel lol mee. maar als ik opstijg gaat hij meteen vooruit of rondcircelen als ik dus te traag opstijg valt ie om dus meestal stijg ik vol gas op. maar ik vroeg me af is er een manier om een wat goedkopere 3-kanaals toch iets beter stil te laten hangen of moet ik dan toch maar een betere nemen.

Je evenwicht goed leggen.

Waarschijnlijk ligt het zwaartepunt nu te ver naar voren

@emertoerik

Ik heb zelf ook eens zo'n Silverlit gehad in een ver verleden. Het is leuk maar toch speelgoed en niet erg degelijk, no offense.

Koop een Syma S107 of een kloon daarvan, kost je 30 euri en heb je een goede degelijke microcoax waar je ook nog parts voor kunt krijgen.

Kep er zelf een en heel soms vlieg ik er nog mee want het is een goed en degelijk machientje.

Ik heb ook een lange tijd geleden ongeveer zo'n helikopter gehad.

Net zoals Student aangeeft heb ik toen inderdaad het gewicht aangepast. Bij mij betekende dit dat ik in de canopy (mijne vloog naar achteren) een moertje geplakt had. Hierdoor bleef hij wel stabiel.

Evenwicht goed leggen? Het is een schaalro
p! Dus bijv. De accu verschuifen kan niet en hoe zet iets erop zodat het wel blijft ziten maar het er ook weer af kan

Ik had een moertje gewoon in de canopy geplakt met plakband.
Je zult voor jezelf moeten bepalen hoe zwaar iets moet zijn om ervoor te zorgen dat het stabiel wordt ;)

Ik had een moertje gewoon in de canopy geplakt met plakband.
Je zult voor jezelf moeten bepalen hoe zwaar iets moet zijn om ervoor te zorgen dat het stabiel wordt ;)
ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. ik bedoelde met het is een schaalromp dat het ding ook een staart heeft en het is allemaal aan elkaar gelijmt

wtf? erop plakken?! zul je net zien dat ik er iets te zwaars of iets te lichts opplak en dan zit het vast! en waar dan op de neus ziet er niet uit en aan de onderkant zit een zoek licht die ik ook nodig heb

ik zat net eens te kijken naar een oplossing. moet ik anders de schaalromp open snijden en met modelbouw lijm weer vast zetten?

wtf? erop plakken?! zul je net zien dat ik er iets te zwaars of iets te lichts opplak en dan zit het vast! en waar dan op de neus ziet er niet uit en aan de onderkant zit een zoek licht die ik ook nodig heb

Met plakband haal je het er toch makkelijk weer af?! Enja.. Ik vlieg toch liever met een iets lelijkere heli dan niet te kunnen vliegen..

Zat er bij die dingen niet een plakkertje of 2 a 3 in de doos speciaal voor deze doeleinden?

niet dat ik weet. maar ik dacht ik kan ook wel een paperclip op de wielen klemmen

shit! heb een uur gepruts met paperclips. hij hing met een paperclip helemaal stil maar vloog teslecht door geen evenwicht. toen ee op de neus hielp niks. zal het er maar mee moeten doen.

Back