helicopter

• Topicstarter Topicstarter renesl
  • Startdatum Startdatum
R

renesl

Guest
beste mensen,

wil graag een groot schaalmodel kopen, weet niet wat, wie kan en wil me adviseren ?
welke helicopter ?
welke servo's ?
welke motor ? brandstof of misschien zelfs ....

kortom wat is een optimale configuratie ?

wil graag advies van onafhankelijk iemand

kun je al helivliegen?

Ik vlieg zelf nog geen heli, maar heb het 1 keer gedaan, en het is best moeilijk(en ik hoefde alleen 2 vd 4 functies te doen).

Een schaalheli begin je niet mee, je begint met een "trainer" helicopter. Heli's als de Thunder tiger Raptor en Trex hebben zich al bewezen om mee te leren vliegen. Een modelvliegsimulator raad ik je ook ten zeerste aan.

Je leert ook geen auto rijden in een ferrari met 200 km/h en dat is precies zo met modelvliegen en dan zeker met heli's.

Andere leden kunnen jou denk ik meer info geven over het helivliegen, aangezien ik er te weinig ervaring mee heb.

Ach een schaalheli hoeft niet per definitie een snelle heli te zijn. Juist door het gewicht heb je grote kans dat zo'n heli lekker relaxt reageert. TT, Raptor en Trex hebben allemaal bloedjesnelle modellen in hun assortiment en vaak zijn dat ook nog eens de wat kleinere modellen....dus om die dan meteen als "trainer" te bombarderen :)

Belangrijkste is dat je goed oefend op een goede simulator zodat je weet en voelt waty een heli doet. Daarnaast is het zeer praktisch als je met iemand kunt oefenen die al ervaren is. Die kan je dingen uitleggen en wellicht de eerste vluchten met gekoppelde zenders laten doen.
Maar het is niet absoluut noodzakelijk om met een kleinere heli te beginnen.

Waarom veel mensen dan toch met een kleinere beginnen....?
De aanschaf van spares zijn gewoon simpelweg goedkoper dan de grotere broers.
Carbon Rotorbladen van een Trex450 heb je al voor 16 euro....die van een Trex600 kosten meteen al rond de 100 euro....dus reken maar uit :)

Je leert ook geen auto rijden in een ferrari met 200 km/h

Niet met 200 km/h, maar als je het gaspedaal (in een te hoge versnelling) maar niet te ver intrapt, is er niks aan de hand . . .

;)
En maar weer :ontopic:!

jan.

gaat mij nu even niet om het vliegen maar om het bouwen, vliegen leer ik ondertussen met een Typhoon, dus eer ik alles uitgezocht heb en werkelijk klaar ben, hoop ik deze edele kunst al wel een beetje onder de knie te hebben

alvast bedankt voor jullie reacties

met vriendelijke groet,

Rene

Weet niets van schaal heli's maar denk dat deze site wel iets is voor jou.

Ben benieuwd welke het gaat worden: Scale-Heli.at | Modelhelicopter der besonderen Art!: Modelle

gittermast.jpg

hauptrotorkopf.jpg

heckrotor.jpg

turbine.jpg

http://www.scale-heli.at/movie/Film_heli.wmv

Ton

Misschien overbodig, maar heb je hier al rondgekeken; Modelhelicopters

Hier vindt je denk ik de meeste kennis op het forum qua helicopters. En ze hebben ook een schaalforum.

Gr. Teus

Back