helikopter accupack

• Topicstarter Topicstarter Deerk
  • Startdatum Startdatum
D

Deerk

Guest
Aloha,

Het standaard batterijpack van mijn heli is 7x 1.2v 650mah NiMh
Als ik nou 7 stuks AAA 1.2v 1000mah NiMh batterijen koop, mag ik aannemen dat de vliegtijd behoorlijk langer wordt nietwaar?

of levert dit schade aan de electronica?

De lader moet dan dus meer dan 1 A leveren nietwaar?

Of is het misschien nog beter om AA batterijen te nemen, die wel 2200+ mah kunnen hebben. (Als het maar past) Of is de verhouding extra gewicht/extra ampere dan meteen dramatisch?

En hoe zit het met die lipo dingen, zijn die gruwelijk duur en zijn die er uberhaupt in batterijvorm of iets in 8.4v wat ook nog eens past?

mvg Dirk

Deerk zei:
Aloha,

Het standaard batterijpack van mijn heli is 7x 1.2v 650mah NiMh
Als ik nou 7 stuks AAA 1.2v 1000mah NiMh batterijen koop, mag ik aannemen dat de vliegtijd behoorlijk langer wordt nietwaar?
De vliegtijd wordt inderdaad langer. Het vermogen is per slot van rekening hoger.

of levert dit schade aan de electronica?
De vliegtijd wordt langer. Dit betekent ook dat de temperatuur kan oplopen. Kortom regelmatig controleren zodat je weet waar de grens ligt.

De lader moet dan dus meer dan 1 A leveren nietwaar?
Is inderdaad niet waar :wink:
De laadtijd wordt langer. Je lader geeft een bepaald vermogen af, zou ditvermogen ook 1A/h zijn dan is de laadtijd 1uur+extra tijd vanwege verliezen. Langzaamladen (1/10 de van de capaciteit van je accu resulteerd dan ook in 14 uur laden).

Of is het misschien nog beter om AA batterijen te nemen, die wel 2200+ mah kunnen hebben. (Als het maar past) Of is de verhouding extra gewicht/extra ampere dan meteen dramatisch?
Dat is juist. Ik heb ooit eens een zwever gecrashed omdat ik van 1700 mA naar 2400mA ben gegaan. Het zwaartepunt lag, doordat de cellen meer gewicht hebben, op dat moment verkeerd. :hammer: Een zelfde formaat accucel verschilt dus al van gewicht als het vermogen van die cel groter is. Jij bent nu van plan om ook een ander type cel te plaatsen en dit levert inderdaad een heel ander resultaat op m.b.t. gewicht.

En hoe zit het met die lipo dingen, zijn die gruwelijk duur en zijn die er uberhaupt in batterijvorm of iets in 8.4v wat ook nog eens past?
Die 'LipO-dingen' zijn 3,7V per cel. In geval van een accupakket zijn te verkrijgen in 7,4 (2 cellen) of 11,1 (3cellen) Volt. Er zijn deiverse shop te vinden waar je kunt kopen. Kijk maar in thread: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16151
Daar zie je diverse adressen opgesomd.

mvg Dirk

Back