Helikopter afstellen walkera hm22

• Topicstarter Topicstarter beire leon
  • Startdatum Startdatum
B

beire leon

Guest
Is het normaal dat ik bij mijn walkera hm22 aan de knoppen ptl en pit draai, er niets veranderd aan de pitch??
Als ik mijn motor loskoppel van mijn accu en dan volle gas geef, vervolgens aan één van die twee knoppen draai zie ik niets veranderen.
Wanneer ik "vlieg" en aan één van de twee knoppen draai voel/zie ik geen verschil, of die nu uiterst links of rechts staan maakt geen verschil uit.

Heb ook de indruk dat hij moeilijk omhoog gaat. En steeds de neiging heeft acheteruit te klinken. (toch staat mijn trim uiterst naar voor getrimd)

Kan iemand mij raad geven over dit probleem??

ja dat is normaal dat die twee knoppen niets doen, er zit een dipswitch op #8 daar staat bij Unlock/Lock standaard staat hij op Lock.

de PLT knop regeld de reactie van je sticks op de pitch van je bladen helemaal naar links is geen reactie helemaal naar rechts is volle snelheid.

de PIT knop regeld je positieve en negatieve bereik van je bladen knop naar links is meer positieve pitch dan negatieve knop naar rechts is meer negatieve pitch dan positieve.

zet voordat je de dipswitch #8 op Unlock zet eerst de beide potmeters in het midden en zorg dat je heli niet aan staatof al draaid.
de meesten hebben de PLT knop geheel naar rechts staan (is snellste reactie) ik raad je aan in het midden te beginnen en langzaam naar rechts te gaan (proberen niet goed tikje naar rechts weer proberen), pas op met de PIT knop zet je die te ver naar rechts dan krijg je bij gas dicht in mode "N" meer negatieve pitch op je bladen is dit te veel dan heb je kans op een tailboom strike dit omdat de combinatie heli op de grond + veel negatieve pitch de bladen omlaag gooit en tegen je staart boom komen met als gevolg dat er een blad achter je bovenste staartvin blijft hangen en je staart krom slaat.

het naar achter hangen van de 22E is ook bij de standaard 22E gewoon hij is nog al staart lastig uit de verpakking.

een oplossing is wat gewicht onder de ontvanger te plaatsen (ik had daar zelf 2 penligts onder vast gemaak) check de heli goed op balance paddles in de lengte richting van je heli en dan de heli aan de flybar optillen en laten zakken zorg ervoor dat de skids recht op de grond komen komt hij voor eerder op de grond dan ligt het gewicht te ver naar voren komt eerst achter op de grond dan zit het gewicht te veel naar achter.

Suc6 ermee.

Nen dikke mercie, go4air!!

Volgend probleem/vraagje:

Eerst en vooral 'vlieg' ik mode II, voor zover ik al vlieg. Soms 4 à 5 sec op 20 à 30 cm van de grond.

Mijn rechtse stick staat helemaal naar rechts getrimd, nu moet ik nog altijd wat rechts bijsturen om de heli horizontaal te krijgen en mijn rechtse stick staat helemaal naar voren getrimd, nu moet ik ook nog altijd naar voren sturen om hem horizontaal te krijgen (hij heeft de neiging om naar achteren te hangen) <-- dit heb je al deels beantwoord.
Als beginnende helivlieger is het niet gemakkelijk om en je gas te controleren + mijn rechtse stick voortdurend rechtsomhoog te houden.

Nu als ik mijn rechtse stick en trims in neutrale positie zet, schakel ik mijn heli aan (motor uiteraard losgekoppeld), dan staan de servo's niet op 90°, ligt daar het probleem?? Zoja, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Nogmaals bedankt voor reacties!

Back