Helikopter: draadloze mini camera bevestigen!?

Hallo allemaal,

Na lang googlen kom ik er nog steeds niet uit. Vandaar dit berichtje.

Ik ben van plan deze helikopter aan te schaffen:

50CM Crash Withstand 3.5 Channel Build in Gyroscope RTF Big RC Helicopter

50CM Crash Withstand 3.5 Channel Build in Gyroscope RTF Big RC Helicopter-in RC Helicopters from Toys & Hobbies on Aliexpress.com | Alibaba Group

Hier wil ik een draadloze mini camera aan bevestigen, alleen ik wil dit graag aansluiten op de accu van de helicopter.

1.2GHz Wireless Mini Camera + Wireless Video&Audio Receiver CCTV Camera Kit Mini Wireless Cctv Camera Transmitter & Receiver

1.2GHz Wireless Mini Camera + Wireless Video&Audio Receiver CCTV Camera Kit Mini Wireless Cctv Camera Transmitter & Receiver-in CCTV Cameras from Home Improvement on Aliexpress.com | Alibaba Group

Zoals deze meneer dit doen in zijn video:

[media=youtube]2HTHcrwlUP4[/media]

Ik heb alleen geen verstand van 'splitters' en voltages.. Deze meneer in dit filmpje heeft het over 'resistors'.. Als ik deze bovenstaande combinatie van helikopter & camera aanschaf, wat zijn dan mijn benodigdheden?

Ik hoor graag van jullie :)

Gr,

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat hem niet worden denk ik. Die helikopter vliegt op :

7.Helicopter Power Source: 3.7V 1500mAh Lithium Battery

En die camera heeft 8V nodig :

Power Supply DC 8V

Wat wil je precies bereiken met de camera ? Als je opnames wil maken kan misschien beter iets met een camera kopen of er een keychain onder hangen.

Dat gaat hem niet worden denk ik. Die helikopter vliegt op :

7.Helicopter Power Source: 3.7V 1500mAh Lithium Battery

En die camera heeft 8V nodig :

Power Supply DC 8V

Wat wil je precies bereiken met de camera ? Als je opnames wil maken kan misschien beter iets met een camera kopen of er een keychain onder hangen.

Kan ik daarvoor geen 'converter' gebruiken om de spanning om te zetten of zo? Ik wil graag vliegen via een 'live feed' nou weet ik dat als ik binnen zit ik het bereik erg in kort.. vandaar dat ik graag deze camera wilt gebruiken maar ik heb geen idee hoe dit aan te sluiten..:confused:

Als je Engels prima is, had je begrepen dat in het filmpje wordt uitgelegd dat je:

1- een helicopter moet hebben met een 7,4 Volt accu
2- de camera rechtstreeks op de accu van de helicopter kan worden aangesloten, omdat er in de stekker van de camera een weerstand zit, die van 7,4 Volt 5 Volt maakt.
3- de maker van het filmpje de stekker wil verwijderen om gewicht te besparen. Om te voorkomen dat je dan de electronica van de camera opblaast, zul je een weerstand tussen de accu van de helicopter en de camera moeten zetten met de juiste waarde.

Dus: als je dezelfde helicopter en camera koopt, hoef je alleen maar een kabeltje te solderen om een aftakking te maken voor de camera. Als je de helicopter koopt waarnaar jij linkt gaat het niet werken, want deze werkt op 3,7 Volt en dat is te weinig voor de camera.

Als je Engels prima is, had je begrepen dat in het filmpje wordt uitgelegd dat je:

1- een helicopter moet hebben met een 7,4 Volt accu
2- de camera rechtstreeks op de accu van de helicopter kan worden aangesloten, omdat er in de stekker van de camera een weerstand zit, die van 7,4 Volt 5 Volt maakt.
3- de maker van het filmpje de stekker wil verwijderen om gewicht te besparen. Om te voorkomen dat je dan de electronica van de camera opblaast, zul je een weerstand tussen de accu van de helicopter en de camera moeten zetten met de juiste waarde.

Dus: als je dezelfde helicopter en camera koopt, hoef je alleen maar een kabeltje te solderen om een aftakking te maken voor de camera. Als je de helicopter koopt waarnaar jij linkt gaat het niet werken, want deze werkt op 3,7 Volt en dat is te weinig voor de camera.

Bedankt voor je antwoord. Goeie ja, ik dacht even dat de helikopter die ik wou aanschaffen 7.4 volt was.. :(

Je zegt het zelf al...het bereik is minimaal...dus binnen gaan zitten en hem buiten vliegen gaat hem niet worden. Heli's zijn eigenlijk niet echt de meest geschikte voertuigen voor FPV vliegen.....waarom niet een leuke mini quad :-) veel stabieler.

Je zegt het zelf al...het bereik is minimaal...dus binnen gaan zitten en hem buiten vliegen gaat hem niet worden. Heli's zijn eigenlijk niet echt de meest geschikte voertuigen voor FPV vliegen.....waarom niet een leuke mini quad :-) veel stabieler.

Daar heb je gelijk in, maar daar hangt een duurder prijskaartje aan ;)

helemaal niet :D
Waarom leer je dat dan niet eerst voor je met al die poppenkast aan de gang gaat?
We lezen ook vaak vragen in het beginnersforum door nieuwelingen die meteen willen beginnen met een EDF (~electrische turbine vervanger).
En dat terwijl ze nog geen zwever in de lucht kunnen houden.
Dat worden alleen maar teleurstellingen en velen haken dan af omdat de hobby/sport 'te moeilijk is'.

Dat gevoel krijg ik ook een beetje bij jouw project.
Begrijp me goed, je enthousiasme is perfect, hoor.
Maar beginners worden vaak niet gehinderd door enige vorm van realiteitszin en zelfs dat is niet erg.
Het is dan aan ons ze te helpen om niet te mislukken door over-ambitieuze projecten.

Back