Helikopter vervoeren per fiets

• Topicstarter Topicstarter -=Reinier=-
  • Startdatum Startdatum
R

-=Reinier=-

Guest
Ik ben van het weekend gaan kijken bij de FMS in Spaarnwoude of ik niet aan helikoptervliegen wil gaan beginnen. Een goed gesprek gehad met een aardige vlieger aldaar en ik ben overtuigd dat het wat voor mij is :D

Nu ben ik zelf woonachtig in Haarlem en dat geeft een probleem: ik moet mijn nog aan te schaffen helikopter vervoeren naar het vliegveld. Ik heb geen beschikking over een auto, alleen een fiets. Qua afstand is het goed te doen (kilometer of 7) maar hoe vervoer je een heli + startkist en zender?

Er zijn leden die een fietskarretje hebben, maar daar ik heb de ruimte niet om die ergens te stallen (bovenwoning). Ik ben dus op zoek naar een manier om een heli (grootte 50er klasse) met toebehoren te vervoeren op de fiets. Voor vliegtuigen bestaan een soort 'hengeltassen' waar je je vliegtuig gedemonteerd in kan vervoeren, heeft iemand een dergelijke oplossing voor helikopters wel eens gezien? Of heeft iemand een ander goed idee hoe ik een heli kan vervoeren?

Wouter Pasman heeft altijd met een Raptor50 op z'n rug gesleept. :)

Kijk hier voor meer informatie.

box1.jpg

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem met mijn MP/e. Dat is zelfs maar een electro heli. En deze moet ik ook op de fiets vervoeren. Maar aan de hand met rugzak is echt niet confortabel.
Dus alle oplossingen / ideeën zijn welkom

Groeten
Roel

Ik denk als je een beetje goed met stof kunt werken (of je moeder lief aankijkt) je een hele mooie en sterke tas kunt maken voor je heli.
En die natuurlijk op je rug kan.

Of je moet een aanhangertje maken voor je fiets die ze ook voor het vissen gebruiken.

ik zou eerder denken over een fitskarretje met een deels inklapbaar aanhaakding en afneembare wielen ofzo, dat je dat boven kan stallen.

je heli telkens (de)monteren ben ik niet zo'n voorstander van.
verder in een tas ofzo is de kans groot dat je eea beschadigd onderweg.

Vooral die laatste ziet er erg goed uit! Een tas bestaat dus wel degelijk. Nog een stel goede riemen eraan naaien en je kan hem ook op je rug vervoeren :)

Eventuele andere oplossing blijven natuurlijk welkom!

Zat zelf ooit te denken aan een soort van steun voor op het stuur.
Staart over het voorwiel, neus dus naar je toe.
(zo heb je ook nog wat te bekijken onderweg ;) )

Of een plank op je bagagedrager met klemmetjes erop.
Staart steekt uit naar achteren dan.
Zender en ander spul kan dan gewoon in de fietstas.

Opzicht valt er genoeg te verzinnen, maar idd het blijft wel kwetsbaar op sommige manieren.

Heb laatst heel Hengelo door gefietst met een 50ér in de hand...
Bij aankomst m'n arm 8cm langer geloof ik...

Groet,
Tjerk ;)

Vraag eens aan Maxime hoe hij zijn Heli vervoerde! :D

Raptor 50 en dit met de motorfiets enduro, in zijn ene hand de heli in de andere het stuur. :P

Een collega piloot bij ons heeft laatst mijn Raptor60 overgekocht en neemt deze mee op de brommer.
Hij heeft (net zoals Laserbeak voorstelde) een plankje gemaakt met klemmen.
De ene kant goed verankeren aan de brommer en de andere kant met klemmen de Heli vast zetten.
b_998.jpg

novada zei:
Vraag eens aan Maxime hoe hij zijn Heli vervoerde! :D

Raptor 50 en dit met de motorfiets enduro, in zijn ene hand de heli in de andere het stuur. :P

hehe :lol:

ik ben een hele lange tijd inderdaad met mn heli op de moto naar de club geweest. ook een tijdje met de fiets. was een kwartiertje fietsen maar.

ik had een rugzak met daarin een fles brandstof met zelf 2 nippels gemaakt op de dop met een clunk in de fles, een normaal benzinepompje. voor mn zender gebruikte ik de plastic doos die bij de ff8 zender kwam(daar heb ik mn ff9 in gestoken). dan ook een starter er nog in met een 16 tal nicad packs op vastgezet(gewoon 2 ijzeren latjes geschroefd op de starter op de ori bevestigingsgaten) en dan nog mn gloeiplug en eventueel een klein aantal tools.

het was te doen qua gewicht. de rugzak kan je op je rug doen, en je heli op een of andere manier bevestigen op je fietsrek, ofwel rugzak op je fietsrek en heli draag je gewoon aan de kop en laat je rusten op je stuur met een bladhouder met de twee bladen naar achter met zo een bevestigingsmousse rond de staartbus.

voila

Hoi,

d_6231.jpg

Dit is inderdaad wel iets wat ik altijd gezocht heb. moeten alleen dan nog schouder riemen aangemaakt worden, en voila klaar voor op de fiets. Comfortabel is het niet, maar wel een manier (electro heli). Dus ik hoef niet veel zooi aan brandstof / starter mee te nemen.
Nu nog iemand zoeken die zo iets voor mij in elkaar kan naaien ;).
Zou er in die tas dan ook schuim zitten? Voor normaal dragen zoals die staat afgebeeld, krijg je na 15 minuten fietsen nog altijd 8cm langere armen ;)
En als je die op de rug neemt, moet de heli wil nog stivig vast zitten.

Ik heb er inderdaad ook aangedacht om een plankje op het stuur te maken, maar ik durf te wedden dat ik bij de eerste boom / enge bocht of zo, met de staart ergens tegenaan stoot.

Maar ideën komen hier binnen, dus blijf maar sturen, ;) (misschien dat ik me toch zo'n tas bestel)

Groeten
Roel

Ik zou op je bagagedrager een steun maken waar je de heli loodrecht op zijn neus in kunt zetten. Hoef je niet te sleutelen en heb je ook geen 'geklooi' met zo'n tas.

Het gereedschap en de startspullen zou ik dan aan de zijkant van de bagagedrager monteren.

Ik weet zo niet wat een Raptor 50 weegt, maar nekbanden etc. gaan echt wel zeer doen als je 7km moet fietsen..

ik denk dat een fiets kar 1 van de betere varianten is want als je er 1 hebt die groter is kan je ook een stoeltje mee nemen en wat drinken en veeeel sparepart's.. als jou fiets versnellingen heb dan is het makkelijk te doen..
het nadeel is wel dat je dan altijd met fiets moet..:P

Ik doe mn startspullen etc in de fietstassen en de heli zet ik op de bagagedrager, die ik het met 1 hand vasthoud.

ik doe mijn koferklep open laad daar alles in en rijd probleemloos naar het veld ;)

[flauwe modus]
Ik til mijn heli gewoon het hele eind naar de tuin als ik wil vliegen (DF04 :mrgreen:)
[/flauwe modus]

Je kan ook voor een grote sporttas kijken. Er zijn er die ruim voldoende zijn voor je chopper en allerhande reserve spullen. Met een grote schouderriem en handvatten. Kan je zelf eventueel nog schuim in stoppen voor bescherming. Kijk maar eens bij die mega sportzaken (decathlon bijv.)

Hallo,
Niet dat ik erg actief ben op het brandstof-helikopter forum, ik kwam hier per ongeluk op.
Toch heb ik misschien ook een oplossing, ik heb zelf een oude herenfiets, met een bakkersrekje voorop , je kan deze rekjes los kopen bij fietsenzaken. Moet je nog even een goede kist hebben en dan kan je hem er zo op vervoeren, het is me vandaag zelfs gelukt om een hele grote onthaakmat(voor vissen) te vervoeren op mijn fietsje. Evt. kan je achterop een rekje kopen wat je voor je schooltas kan gebruiken, dan kan je daar een kist op maken voor je afstandsbediening en startgear.

Misschien heb je hier wat aan.

Groeten Thomas Bode

Back