Helikopter voor echte beginners

• Topicstarter Topicstarter dikkeh
  • Startdatum Startdatum
Ik heb zojuist de Lama-v4 upgrade besteld: E-Sky Lama-V4 2.4Ghz Upgrade. Deze heli vindt ik toch mooier dan de Kob (doet me aan een haan denken 8O), en deze versie is bovendien ook geupgrade, en heeft Ledjes, waardoor hij net even wat mooier wordt :D

Ik heb zelfs even gedacht aan een Silverlit heli, de Gyrotor bijvoorbeeld. Maar aangezien dat echt helemaal géén uitdaging biedt, heb ik toch voor een Coax-heli gekozen.
Ook heb ik meteen Xtreme-blades en een training setje (Training set - EK1-0221) meebesteld. Hopelijk krijg ik het morgen :)

@jvdl: Oke, dan probeer ik HeliSimRc even uit, bedankt voor de tip ;)

Dikkeh

Succes! En vergeet niet je zender/joystick eerst onder linux te calibreren. Dit kan je met 'jscal' en 'jstest' doen. Als je Ubuntu of Debian gebruikt, installeer dan gewoon het package 'joystick' (daar zitten beide applicaties in).

Doe hiermee het volgende:
* Met 'jscal -c /dev/input/js0' (of misschien een ander device) kan je je zender calibreren.
* Doe daarna 'jscal -p /dev/input/js0' om de settings te verkrijgen. Zet deze regel in een file, bijvoorbeeld in /home/joost/joystick_correction.cal
* Maak dan een scriptje met daarin het volgende:
#!/bin/bash
source /home/joost/joystick_correction.cal
cd /home/joost/HeliSimRc
wine ./HeliSimRC.exe

En op die manier start je je sim altijd met de goed gecalibreerde joystick op!!

Lijkt me een prima keuze. 340mm rotordiameter is een leuke maat om binnen mee te klooien. Trainingsset is dan wel weer overkill, heb je echt niet nodig met deze heli :cool:

Het mooie van de E-Sky Lama is dat ze op te voeren zijn met Extreme onderdelen :)

Nou ik vind wel dat het leuk moet blijven.
Moet je met alles dan aangesloten zijn bij een club en 500% inzetten om er iets voor terug te krijgen?

Het vliegen is moeilijk daar ben ik zelf ook achter gekomen.Maar er zijn zo veel dingen die moeilijk zijn.Als we daar allemaal bij stil moeten staan beginnen er weinig mensen nog aan een hobby denk ik.

Je zal een goede midden weg kunnen kiezen vind ik.Er goed in verdiepen.Informatie bij ervaren mensen op halen.Maar zelf doen leert ook.

Dat is mijn mening;)

Back