Helipilot krijgt umx gee bee r2

Mannen,

Gisteren een gee bee r2 gekregen, als dank voor 44 jaar in dienst en aan de start van mijn pensioen.

Nog nooit met een vliegtuig gevlogen. Wie heeft goede tips om hem heel te houden, op de kast zetten is geen optie uiteraard

Groet
Martin

Mooi kado. Deze wel op de kast zetten voorlopig. Een GeeBee is echt geen kist om mee te beginnen. Anders voorzie ik een erg kort leven voor deze GeeBee.

En dan met name het landen van zo'n Gee Bee!!!!!
Heb zelf een tijdje met een Micro versie ervan gevlogen.
Landen was een ramp met dat toestel.
Veel of weinig wind maakte weinig verschil.
Toestel heeft zeer de neiging om over de neus te vallen tijdens het landen en dan kan resulteren in schade.
Ook de grotere formaten hebben er last van las ik.
Zelf voor mij nimmer zo'n soort type kist in de collectie ondanks dat het wel een mooi vliegbeeld heeft.
Dus advies: aan de kabel bij een ervaren piloot en landen op kort clubgras en NIET zelf de eerste keer proberen want dan ga je geheid 'nat'.
Vr Gr D

Zondag naar de hal in zoetermeer. Neem hem mee. Dank voor de adviezen, zou zonde zijn als hij de eerste keer al nat gaat.
Wel een mooi ding zeg
Groet
Martin

in een hal?
Vergis je niet in de snelheid van die kleine dingen..
Ik heb een micro mosquito, ik moet er werkelijk niet aan denken dat ding in een grote sporthal te vliegen..
Dat is meer een wedstrijdje muren missen, dan op het gemakkie vliegen..

gee bee's zijn wel erg gaaf..
Heb er zelf 1, alleen nog niet gevlogen.
Moeten hard gaan, zijn absoluut geen zwevers.
Veel crashes zijn veroorzaakt door een stall, dus te langzaam vliegen.
hoofdoorzaak van schade is doorgaans de klassieke neusstand. daar hebben gee bee's een abonnement op..

Student,
Nee hoor ga niet vliegen in de hal. Eerste keer veel ruimte, en aan de kabel met iemand die van wanten weet. Landen lijkt me als helivlieger een uitdaging.
Groet
Martin

al die UMX toestellen zijn lastig te landen op gras. Dat geeft helemaal niets, ze kukelen voorover en lopen daarbij eigenlijk zelden schade op. Heeft deze ook de AS3x Stabilisatie? Daarmee vliegt hij als een veel groter toestel en is zelfs bij wat wind erg goed te vliegen.

Ja inderdaad as3x versie. Ik ga eerst maar even simmen, echter in phoenix zie ik dat model niet. Wat is een goed alternatief
Groeten
Martin

Ik zou een indoor kistje kiezen. Er staan wat shock flyers tussen. Die zijn erg wendbaar en licht, net als je GeeBee. Er staat overigens ook een grote GeeBee in, maar ik denk dat die te log zal vliegen in vergelijking met jouw GeeBee. Met AS3X vliegt het echt heel erg goed. Hij blijft gewoon keurig z'n weg vervolgen tot je een stuur commando geeft. Ik zou er buiten mee gaan oefenen met niet te veel wind op een plek met lekker hoog gras. dan heb je een mooi kussen om in te crashen..ehmmm landen..;-)

bij asfalt heb je direct schade als ie kukelt of de landing iets te hard is.
in gras pak je je kist je op en ga je weer door.
het gras vangt je kist op.

Vaak kun je de wielen er af halen bij die dingen.
Motor echt uit bij het landen, en buikschuiven maar

Back