Helixx 3D wil niet meer werken!

• Topicstarter Topicstarter WGM
  • Startdatum Startdatum
W

WGM

Guest
Hallo,

Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van en Helix 3D
Helaas kwam al na korte tijd de onvermijdelijke crash landing die het helikoptertje toch wat heeft geblesseerd.
Het was allemaal niet te ernstig, en ik heb hem kunnen repareren, maar nu blijft het lampje van de 3-in-1 controller afwisselend rood en groen knipperen.

Op een van de berichten in dit forum las ik dat dit gebeurt wanneer je de throttle niet geheel gesloten hebt. Ik heb dit gecontroleerd en het lijkt toch ergens anders aan te liggen.

Heeft een van jullie misschien een idee waar dit aan kan liggen?

Dat kan inderdaad verschillende oorzaken hebben bij de 3D.
Zitten alle connectors nog goed vast op de 3 in 1 (blokje waar ook de motordraadjes op zitten), en zitten alle connectors naar de ontvanger (blokje ernaast) vast ?
Is de antenne van je zender goed uit geschoven, staat de zender te ver weg van de heli ? Staat de zender wel aan VOOR je de heli-accu verbinding maakt ?
Zo ja... dan is het lastig zo aan te geven :)
Kun je eventueel wat roepen over zichtbare schade na de crash ?

Ik heb het idee dat één van die kleine motortjes (sorry voor deze beginners omschrijving) die de besturing van de rotors mogelijk maakt, niet meer werkt.
Als ik de accu aansluit zie ik de rechter een kleine beweging maken maar de linker doet helemaal niets meer.
Ik heb dus voor de zekerheid alvast een nieuwe bestelt

Back