Helling in de geburen van Embrun?

Morgenavond vertrekken we met de familie richting Lac de Serre Poncon in de Hautes Alpes nabij Embrun.
Zoals altijd zullen er een paar zwevers meegesmokkeld worden ;-) om als de gelegenheid zich voordoet een paar vluchtjes te wagen. Ik ben er trouwens al eens geweest in een vorig leven een 25tal jaar geleden. Wat mij van die streek bijgebleven is dat er zeer veel aan Parapente en deltazweven gedaan wordt, hoewel ik toen al met modelletjes vloog keek ik toen nog niet met de ogen van een hellingvlieger naar de bergen. Info over parapentehellingen heb ik al gevonden maar helaas niets over een hellingen waar er met modelletjes gevlogen wordt. Wie ginder al eens gaan vliegen is mag zijn bevindingen gerust laten weten want als ik er geschikte plaatsen vind trekken we misschien eind augustus voor een weekje naar ginder voor onze jaarlijks "vliegvakantie".

Alvast bedankt
Dirk

Hoi Dirk

Een club genood is afgelopen vrijdag ook naar Embrun vertroken met zijn zwevers.
Hij zit ergens bij het ski dorpje Les Orres dacht ik.
Het is het ski dorpje recht in de bergen bij Embrun noordelijk gezien.
Door wordt dus ergens op de helling gevlogen.
Hij gaat er al een aantal jaren naar toe.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groeten Richel

Thanks Richel,

Ik heb het eens opgezocht op de kaart en zie dat Les Orres op de weg naar de Col de Parpaillon ligt.
Dat is één van die uitstapjes die ik mij nog herinner van vroeger want ik ben toen nog met mijn vader tegen alle regels in door het tunneltje onder de top van de berg doorgereden, er hingen daar in hartje zomer gigantische ijspegels in die tunnel doordat er een ijzige wind doorjoeg. Wat me er vooral van bijgebleven is dat er daar toen deltazwever rondvlogen en daarom stond de plaats ook al aangeduid om te verkennen, nu weet ik allesinds dat ik daar al op goede weg ben.

groeten
Dirk

Back