Hellingen voor hellingzweven.

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik ben op zoek voor mijn vakantie in Frankrijk naar gebieden met mooie hellingen om te gaan hellingzweven. Mijn ervaring leert me dat er hele mooie bij moeten zitten, maar je moet ze wel weten te vinden. Afgelopen voorjaar heerlijk gevlogen bij aeroclub de Cannes. Mooie berg met geweldige stijgwinden, alleen het landen was wat lastig met die stenige ondergrond :lol:
Ook een aanrader is de route de cretes in de vogezen, hier heb je verscheidene plaatsen om te aweven, afhankelijk van de wind.
Wie o wie weet nog meer van deze goddelijke plekken?

Helling zweven

Ik en mijn pa gaan altijd helling zweven in Frankrijk.
We rijden meestal een berg op en stoppen dan op een plek waar de wind gunstig staat en waar te vliegen is.
En dan vliegen maar!!!!!!!! :D
Het landen is vaak wel een probleem omdat er weinig stukjes gras zijn (meestal stenen en bomen) wat het extra spannend maakt.

afb725.JPG

www.pylonrace.cjb.net
Groeten Martijn

tot zover bedankt voor de reacties :) . nu nog mijn zeer roestige frans ophalen en gaan genieten in de zomer.
Nog een mooie stek voor onze hobby. Net boven Aubel (Belgie) aan de noord-oost kant ligt een mooie oplopende heuvel met plenty landingsgrond :wink: . Heb hier 3 januari gevlogen(was hééééél erg koud, maar mooi vliegen). Met zuid-westen wind is deze helling perfect. De afstand is zeker voor mensen die in Limburg wonen niet al te ver.

Joop zei:
Net boven Aubel (Belgie) aan de noord-oost kant ligt een mooie oplopende heuvel met plenty landingsgrond :wink: . Heb hier 3 januari gevlogen(was hééééél erg koud, maar mooi vliegen). Met zuid-westen wind is deze helling perfect. De afstand is zeker voor mensen die in Limburg wonen niet al te ver.

Is daar in de buurt ook een oorlogskerkhof? Zoja oei 8O Daar zit een club en die zijn zeer gesloten! Alleen als je lid bent van hun vereniging mag je daar vliegen. Lidmaatschap is zeer moeilijk aan te komen. :( Zij hebben diverse hellingen in die buurt waar ze gebruik van kunnen maken al naar gelang de windrichting.

Geen idee of die grond van een vliegclub was. Er stond een zeer vriendelijke belg te vliegen die na mijn frequentie gecontroleerd te hebben :roll: gewoon rustig zelf verder ging vliegen. Zijn frans en mijn nederlands combineerden niet zo goed om een heel gesprek aan te gaan.

Weer een nieuwe.

Nabij sangattte, aan het kanaal, in de buurt bij duinkerken. is tevens niet zo ver rijden zodat een weekendje hellingzweven er misschien wel in zit van de zomer :P

op de site van BIGGS staan enkele mooie plaatsen waar je vakantie en zweven kan combineren. Ikzelf ben al vaak naar Annecy geweest waar je op de Semnoz heerlijk kan alpinevliegen.
www.biggs.nl

Ameland.
Ooit een mooie vakantie gehad, tot ongenoegen van mijn vrouw 14 dagen koude noordenwind gehad, ikke blij met die tocht dwars op de duinen.
Ben van Hollum naar Nes gelopen, 10 km, 2,5 uur onderwijl hangvliegend met een RISK, was hélemaal stuk toen ik daar was.

Je zult in de bergen vaak thermisch hangvliegen, aan de kust het échte "hang"werk. Vaak is een briesje al genoeg om de hele dag plezier te hebben.

Back