Hellingvliegen Langevelderslag

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Fotor, 12 dec 2008.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    oke moet wel lukken duss......
    ok ik heb dan drie kisten voor aan de helling
     
  2. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Mijn fantasy is 3,2m, gaat zonder problemen. 2,5m is een hele mooie maat voor aan de helling.
     
  3. firefox309

    firefox309 Guest

    zo kan je natuurlijk met alles vliegen eh....
    tis gewoon de vleugelbelasting die belangrijk is eh... de vliegers mogen nooit te zwaar in verhouding zijn
    een 2 meter kistje moet ook geen 5kilo wegen
    en een 6meter kist moet ook geen 30kilo wegen.

    alles is dus relatief... een delta heeft een enorm draagvlak en kan zo zonder probleme een mens dragen...
     
  4. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik zal hem eens wegen. is wel een redelijk zware kist maar wel mooi denk ik dan als er een wat hardere wind staat.
     
  5. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Is een 2D kist aan te raden aan de helling?? Ik heb een stratos 3.2 meter maar die is slechts 2 D Heeft dus wat meer moeite met z'n bewegingen dan wanneer je over rolroeren beschikt. Hij weegt ca 1600 gram. Lijkt me voor aan de helling een mooi gewicht.
    Wat is zwaar Robert??
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  6. firefox309

    firefox309 Guest

    je moet altijd van het standpunt uitgaan.... zo licht mogelijk... das bij alles zo.

    je kan een lichte kist nog verzwaren om door te steken in de wind... maar een zware niet meer verlichten.
     
  7. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Niemand die toevallig door Zwolle komt onderweg daarheen? Dan wil ik wel in de benzine delen ;) heb een EZglider die vast wel vliegt aan de helling met wat extra ballast..

    Anders kan ik nog wel een vleugeltje afbouwen (een van 1m en een van 2.2m) En ik kan van een aardige mede-forummer een zwever ophalen die aan de zware kant is maar dat moet dus geen probleem zijn met een beetje wind..

    Lijkt me erg leuk, hellingszweven. Misschien combineer ik het volgend jaar een keer met bezoek aan vrienden in Hoorn, dat is nog redelijk te doen in verhouding. Zou een easystar vliegen aan de helling of moet je daar echt ailerons voor hebben?
     
  8. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Willem, Sadkingbilly, een 2-kanaalszwever doet het ook prima aan de helling. Rolroeren zijn prettig om te hebben, maar zeker niet noodzakelijk. Het een-na-laatste filmpje in post 7 is ook een 2-kanaals kist (2,5 meter). Easystars vliegen hier ook regelmatig.
    Willem, 3,2m en 1600 gram is best licht. Daarmee kan je dus heel goed hellingen als er weinig wind staat (windkracht 3 of zo). Bij meer wind zul je er heel snel ballast in moeten doen. Als je moet ballasten: op of net voor het zwaartepunt.

    Er lijkt veel interesse te zijn om op Langevelderslag te gaan vliegen. Leuk!
     
  9. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Thanks Raymond, Hopelijk biedt de kerst vakantie mogelijkheden
     
  10. firefox309

    firefox309 Guest

    kheb is met men cirrus op de helling van zolder gevlogen.. de kist is 3m span en 1kilo zwaar op de kop.

    en het was een hele zachte 2beaufort en bleef zalig boven ;)
    je moet wel wat rekening houden met de wind natuurlijk. hoe zachter de wind hoe lichter de toestellen...
    maar ik pak altijd 2 of 3 toestellen mee :)

    zo vlieg ik zeker altijd :D
     
  11. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    of een twee persoons dagkaart van de ns delen?? ben je per persoon 12.50 kwijt. idee?? ik wil wel meedoen als je intresse hebt


    precies weet ik niet maar denk ongeveer 1700 gram ofzo?
     
  12. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Robert, dat klinkt zeker goed :)
    Sterker nog, voor dat geld kun je bij lange na niet met de auto die kant op....
    Moeten we wel even kijken hoe al die zooi mee te krijgen in het OV ;)

    Ze zien ons aankomen met 3-4 toestellen per persoon... In ieder geval mee:

    - autoaccu (voor laden, tenzij er daar meer mensen zijn en dat geregeld is)
    - koffer met zender, accu's, lader, lijm en andere toebehoren
    - koeltas oid met eten, drinken en andere benodigdheden ;)
    - vliegtuigen... Veilig verpakt.

    Dan is de vraag, hoe mee te nemen, waar uit de trein stappen, komt er dan een bus in de buurt (ook op zondag bijvoorbeeld?) en hoe lang moeten we dan nog lopen met 20 kilo toebehoren :)
     
  13. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
  14. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik heb hier ook wel een paar accu's van 7Ah. op een zon accu laden we met drie man een hele dlg wedstrijd zonder problemen, daar kan ik er wel twee meenemen. ik neem als ik heenga een zwever mee van 2.5 meter, een dlg en een zagi denk ik. is wel te doen denk ik ik heb nog zon grote bruggertas liggen waar ik mijn zender en al in kan doen.
     
  15. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Willem, dat is een handige site :) ik denk dat ik voor het laatst in een trein heb gezeten... 15 jaar geleden ofzo :)

    Robert, ik neem aan dat we een dag uitzoeken dat ze zeg maar niet om ons heen van de duinen af snowboarden ;) Dus als het weer een beetje redelijk is? En ik hoef natuurlijk helemaal geen accu's te laden want aan de helling vlieg je niet op electro :D Dus inderdaad alleen voor de zwevers en aangezien in de EZglider gewoon een 3S2200 lipo past kun je daar wel even mee toe denk ik :) En voor mijn DLG heb ik accuutjes zat. Niet bestaand probleem opgelost :)
     
  16. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    net even gekeken op 9292ov en ze hebben het over 46 minuten lopen, dat wordt me iets te veel :?

    EDIT:
    mail me voor verdere planning of afspraken even op [emailXXXXXXXXXXXXXX@msn.com[/email]
    dat is ook tevens mijn msn adres
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  17. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Bus gaat niet werken. Die komt bij lange na niet bij het strand. Je zult iemand in de buurt moeten regelen die je op kan halen (ik bijv). Dat komt vanzelf als er een datum wordt afgesproken.
    Laden heb ik op het duin nog nooit gedaan. Je vliegt zonder motor, dus die trekt niets. En zeker als je meerdere vliegtuigen meeneemt vlieg je echt geen accu's leeg. Zeker als het lekker koud is vlieg je zeker de helft van de tijd niet omdat je vingers er ander afvriezen.

    Robert, 2,5m en 1700 gram is echt niet te zwaar. Neem daar ook maar ballast voor mee als het lekker waait.
     
  18. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    Hoi Robert

    Gewoon even een mailtje sturen en dan pik je wel ergens op een station op. zo'n rot eind lopen met bepakking is geen feest en gaat van je vliegtijd af ;-)
     
  19. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Raymond, Janhein, alvast bedant voor het aanbod om van het station te halen :) dat is na een treinreis van toch al een paar uur zeker een goed idee! helemaal super :)
     
  20. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Komt helemaal goed[​IMG] [​IMG]
    Dit blijf ik volgen....misschien sluit ik wel aan als de agenda het toelaat
     

Deel Deze Pagina