Hellingvliegen Langevelderslag

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Fotor, 12 dec 2008.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    tja, ik heb op het moment ook alleen een lichte delta vlieklaar van op het moment 150 gram. ben druk bezig met de dlg
     
  2. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Hey Fotor,

    hoe zit je aanstaande zaterdagochtend? Ik heb s'middags een kraamvisitie. Ik kan dus het laatste deel van de ochtend, begin van de middag langs de duin staan.

    (thuis ligt internet en mail eruit. Mag ik je telefoonnummer via pb?)
     
  3. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Ik kom zondag ramon, eddy en mijn pa komen ook mee

    En ik begreep van raymond (fotor) dat hij zondag ook ging

    dus dat zijn er dan al 5
    wie oh wie komt er nog meer

    berrie kan je zondag dan niet?
    Ik kan helaas zaterdag niet


    gr erik
     
  4. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Mocht zaterdag de wind in de noordwesthoek zitten, dan gaan wij niet naar Zoutelande, maar wellicht naar Langevelderslag. We zijn met 5 man, namens MBC Weert.
    Wie weet...

    Frank
     
  5. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik kan dit weekend niet. krijg pas 10 januari weer salaris om een treinkaartje te kopen dus moet het even rustig aan doen.
     
  6. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Beide weekenddagen zien er goed uit. De wind is fors, dus waarschijnlijk geen para's, misschien een enkele moedige zeilvlieger en ik verwacht ook de KZC met 1:1 zwevers aan de helling, maar daar heb je relatief weinig last van.

    Ik heb zaterdag met Berrie om half elf op de parkeerplaats afgesproken. Wij gaan wel op tijd weer weg. Zondag ben ik er ook eind van de ochtend, dan komt in ieder geval E. Rukkers met een aantal maten. Het wordt gezellig. Dit draadje werkt!
     
  7. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    klinkt goed. en we willen natuurlijk wel veel foto's en filmpjes zien!
     
  8. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    (Het computerprobleem heeft zichzelf opgeheven... Vreemd.)

    @E. Rukkers. Ik ga nooit vliegen op zondag. Dan ben ik "druk" met naar de kerk gaan, naar familie, op de bank een tukje doen, of met de kinderen een speeltuin bezoeken.



    Ik heb er zin in. De Skopas ligt aan de lader.

    Laat het maar waaien!!!
     
  9. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    @berrie ja je moet zelf beslissen of je wel of niet vliegt op zondag die keuze kan niemand voor je maken. en je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt
    ik zal proberen om ook een keer op zaterdag te komen

    wij zijn er zondag rond een uur of 10 denk ik

    gr erik
     
  10. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Erik, ik weet niet of ik 10 uur redt (even uitslapen met z'n allen, hoewel mijn zoon dat idee misschien niet heeft), maar ik ben er zeker voor de middag.
    De Sagitta ligt te laden! En het wordt perfect Fantasy weer!
     
  11. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Ik ga thuis heel lief aan de directie vragen of ik zondag morgen ook even richting lang veld kan.

    Volgende week ook geen vrij kunnen krijgen , dus ik heb alleen zondag morgen om te vleigen.
     
  12. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb ook met de directie overlegd, en ik kom ook!!
    Ik rijd met Raymond mee, en neem de BPG mee (morgen effe vliegbaar maken)

    Ontworpen om te DLG-en zal hij best kunnen hellingen, toch?
    [​IMG]

    Tot zondag!

    Leon
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  13. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Hoi raymond, het is nu 8.37 uur. Met 10 minuten spring ik in de auto. Ik verwacht rond 10.00 uur al op Langevelderslag te zijn. Tot straks!
     
  14. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    veel plezier jongens!
     
  15. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    En plezier hadden we! Het was vandaag erg goed weer. Af en toe stond de wind iets dwars en droeg de helling wat minder goed, maar we hebben continu prima kunnen vliegen. Ik ben begonnen met Patrick en Berrie, na de middag kwam er ook een club mensen uit Weert.
    In de sectie foto-album heb ik vast een aantal foto's geplaatst. Ik heb ook filmbeelden, maar wacht nog even met monteren tot we morgen weer gevlogen hebben.

    @Frank Stevens: ik ben erg benieuwd naar de vergelijking tussen Zoutelande (nooit geweest) en Langevelderslag. Hoeveel beter is het op Zoutelande?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  16. Arjan van Werde

    Arjan van Werde

    Lid geworden:
    2 mei 2003
    Berichten:
    541
    Locatie:
    Budel
    Het was een heerlijke dag!
    Helaas wel twee toestellen kapot gevlogen, wel goed te repareren gelukkig.
    Volgende keer ga ik echt op het strand landen veel veiliger als je geen fatsoenlijke remkleppen op je zwever hebt.
    Super dat je hier maar een klein stukje hoeft te lopen van de auto naar de startplek, dat is in Zoutelande wel anders, daar ga je niet effe voor je plezier terug naar de auto omdat je je zender vergeten bent.
    Al met al een zeer geslaagde dag. we waren om 18.30 thuis net op tijd voor het eten...
    En het belangrijkste we hebben er bij MBC Weert weer 2 piloten bij die met het hellingvliegvirus besmet zijn.
    Groeten Arjan
     
  17. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Ik sluit me volledig bij Arjan aan, met dien verstande dat Milan en ondergetekende het spul nagenoeg heel hebben kunnen houden..
    De Blade DS ging als de brandweer. Wat een leuke aanwinst.

    Wat zal het druk worden met MBC leden langs de kust...
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het wordt vandaag west 4-5.
    Als ik niet naar mijn eigen helling ga dan kom ik wel even in Lvslag zweven.
    Tot hoe laat wordt er gevlogen?
    Zonsondergang is 16:46.

    Gert-Jan
     
  19. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    wij zijn om 10 uur op de helling en als de zon onder gaat ga wij weer weg

    gr erik
     
  20. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Raymond,
    Het verschil met Zoutelande...

    Qua vliegen draagt de hellingwind in Zoutelande beter dan in Langevelderslag. (ik praat over de plek bij Dishoek, nabij campind de Meerpaal en niet over de officiele hellingvliegplaats richting Westkapelle) Dit komt wellicht door de steilere en hogere duinen (+/- 50 m). Zwevers kunnen in Zoutelande ook hoger en verder komen.
    In een eerdere post las ik een opmerking dat de duinenrij in Langevelderslag langer was. Nou, in Zoutelande gaan ze ook tot bijna Vlissingen toe. Maar met vliegen ga je toch niet verder dan 100-150 meter)
    Het strand in Zoutelande is breder, veel breder, ook als is het vloed. Voor grote zwevers perfect om er te landen.
    Nadeel, je moet een trap af met 123 treden..
    Nog een nadeel van Zoutelande: amper plaats om te landen bovenop de bult. Niet geschikt voor grote zwevers. Deze moeten dus op het strand landen. Nog een nadeel: pikkerbossen achter het duin. Als je achter het duin terecht komt, is het veelal een verloren zaak. Knappe jongen die 'm nog tussen de pikkers uithaalt. In Langevelderslag waren ook pikkers, (ik heb er zelf tussen gelopen) maar deze zijn een mos-tapijtje vergeleken met Zoutelande.
    In Langevelderslag is er ruim voldoende parkeerplaats, lekker dicht bij de vliegplek.

    Zoutelande is verder gelegen vanuit Weert dan Langevelderslag. Scheelt ongeveer 20 km. Maar Zoutelande is beter bereikbaar, bijna alleen maar snelweg. Amper stoplichten en rotondes.

    Enfin, ik heb heel erg genoten gisteren in Langevelderslag. Het was zeker niet de laatste keer dat ik er geweest ben.

    Groeten Frank
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2008

Deel Deze Pagina