Hellingvliegen op Halde Norddeutschland

Nog niet!
Maar ik had hier ook al over gelezen op de buur-forums.
Deze lente/zomer ga ik daar zeker eens een keertje kijken.

Hans

Erik of Hans!

Met de ANWB routeplanner vind ik maar één Halde, maar dat ligt in zuid-Duistsland . . . :?

Kun je aangeven waar het ligt? :roll:

200 km van Utrecht: kan nooit ver van Groningen zijn! :D

jan.

Hm . . . . ik zie het al. :?

Ten westen van Oberhausen! 8O

En dat noemen ze Norddeutschland.

Rare jongens . . . :|

jan.

Hoi,

dat is voor S-SW geloof ik...

Voor W en O is Halde Haniel een mooie hellingzweeflokatie, niet ver daarvandaan, bij Bottrop geloof ik. Alleen daar is een soort bedevaart route naar de top, dus veel wandelaars en fietsers en mensen die met vliegers bezig zijn. Tot een 3m SW wordt daar veel gevlogen!

Groetjes uit het zwarte woud,

Bob

Bob,

met de kans dat het draadje gekaapt wordt, heb ik nog een vraagje.

Afgelopen week een beetje zitten neuzen in een ANWB-gids over het Zwarte Woud. Om samen met mijn vriendin en de 2 honden daar lekker een aantal dagen te verblijven, een beetje wandelen, dorpjes bekijken. En van mijn vriendin mag ik zwevertjes meenemen.
Verder(e) reizen nog even niet aan de orde in verband met langzaam herstel van mijn vriendin na een langjarige aandoening.

In het boekje zag ik een aantal plaatsjes met een leuke hoogtevermelding. Is daar in de buurt te vliegen naar jouw weten?

Baiersbronn (400-1060m) (wintersportplaats?)
Loffenau (400-900m) "dorp van de deltavliegers"
Bräulingen (700-1000m)
Stuw(meer) nabij Bräulingen
Feldberg (1493m) - beschermd gebied??
Trossingen (660-760m)
Stuwmeer bij Trossingen ( Erholungsgebied "Gauger")
Immendingen ( 572-984m)
Isny (700-1118m)

Of heb jij nog andere tips in het Zwarte Woud, ik denk daarbij omgeving Schwäbisch Alb.

Hans

Kaap er maar lustig op los! Een goeie helling stek is altijd welkom. wel sympathiek dat je zwevertjes mag meenemen, denk je dat je ook nog mag gaan vliegen ;-)

Overigens blijf ik natuurlijk geinteresseerd in ervaringen met Halde norddeutschland.

:offtopic: Ik word inderdaad ook altijd een beetje huiverig als ze dat soort dingen zegt!!! :ontopic:

Dit jaar ga ik voor de 2e keer naar Fiss, flying circus fiss, 2500m hoogte.
Beroerde daar zijn de landingsmogelijkheden als je geen thermiek hebt, namelijk pas 600 meter onder je!!
Veldje bij dorp zelf, 1500 meter, is wel goed te vliegen.

Maar plaatsen meer in de buurt, om eens een dagje ( of 2 ) naar toe te gaan genieten nu ook mijn aandacht.

Hans.

@hans,

neem je wel je verrekijker mee naar Fiss, anders zie je het zo slecht als je in het dal moet landen ;-)

Ik heb overigens in Italie al meegemaakt dat er eentje bijna onzichtbaar was zo laag.. echter met behulp van twee helpers met kijker en een hele grote dosis geluk, vond hij weer wat en was na 45 minuten tobben ineens binnen 5 minuen weer vrolijk aan het loopen hoog boven ons!

Die lui geven nergens om lijkt het wel. Ik doe het al in mijn broek als ik net effe onder me blijf.
De profs vliegen dan rustig een end het dal in, overtuigd van het feit dat ze altijd wel ergens weer een thermiekbel oppikken.

Erik,

dat geldt voor de zuidzijde. De noordzijde heeft wel nog een redelijk stuk langzaam afdalend terrein ( de kant van de skipiste ).
En verrekijker heb ik dan zeker bij me, al was het maar om af en toe de andere vliegers te bewonderen.

Hans

Halde haniel bottrop.
Arnhem-oberhausen A3.
Autobaankruising A3-A2 richting hannover/dortmund.
Eerste afslag ob-koningshardt no2.
Rechts af over autobaan heen 2e weg rechts na ong 200m parking rechterzijde.
Ik ben er geweest het is een hele klim. Bij het kruis word het meest gevlogen daar is gras. Verder kan er ook op andere gedeeltes gevlogen worden, maar daar zijn allemaal keien dat uit de mijnen komt, want daar bestaat de hele bult uit.
Er is bijna altijd wel termiek te vinden.
Kortom het is niet verweg en er kan leuk gevlogen worden.

Back