Hellingvliegen waar ...

DirkSchipper

Forum veteraan
Op het Duitse RC-netwerk kwam ik dit tegen.
Veel meer dan 'WOW' wil ik er niet over kwijt, maar handig is het.
Doe er je voordeel mee.

Dirk.

handig

Inderdaad heel handig. Vooral als je buiten je eigen bekende gebied (vakantie) bent. Vreemd genoeg zit er voor mij dicht huis ook een plek die ik nog niet kende. Tik maar eens in Capelle a/d IIssel (of Rotterdam). Mooi dichtbij..... maar praktisch ???

groet,

Erik

Ik tik ook mijn eigen woonplaats in, komt ie met een plek op de proppen waar ik niks mee kan... (lees geen helling te vinden)

Er klopt in heel veel gevallen geen snars van. Die van het Noorder eiland in het centrum van Rotterdam slaat als voorbeeld geheel de plank mis. Daarbij worden er ook rondom utrecht plekken in de uiterwaarden aangewezen. Geloof me, hier kun je echt niet hellingvliegen!

Een plek waar je met noord en noord-westen wind kunt vliegen (als het mais nog geen hoogte heeft) vlak bij mijn woonplaats staat er ook niet op. Namelijk de dijk bij Groot Ammers, tussen het zwembad en Groot Ammers in.

Vul je Groot Ammers in, blijk ik naast de Willemsbrug, tegenover de Maasboulevar, in Rotterdam te kunnen hellingen! Daar schijnt dan de Maasvlakte te liggen.........

Laatst bewerkt:
Tja, blijkt dus niet helemaal 'foolproof' te zijn. Op het Noordereiland is hellingvliegen nog mogelijk, nog wenselijk.
Elke optie dus met gezond verstand en Google Earth controleren voor je er heen gaat.

Erik

... Op het Noordereiland is hellingvliegen nog mogelijk, nog wenselijk. ...
Ik heb jaren op het Noordereiland gewerkt (voordat de appartementen er stonden) , en ik kan je verzekeren dat je met een stevige N.O. wind, je genoeg wind hebt om je helling-zwever lang in de lucht kunt houden als je op het "Antwerpse Hoofd" staat ...

Bij mij werkt het niet. Wat ik ook invoer, ik krijg geen helling (apologies, no town or cities found).

Server overbelast?
In duitsland is het net gemeld, ik heb het bij jullie en aan een bosje Fransen gemeld.
Bij mij doet ie het wel.

Hebben jullie je provider wel op tijd betaald? ;)

Dirk.

Site doet het weer.
Dankzij de opmerking van Dirk is iedereen natuurlijk als een gek gaan zoeken en daardoor raakte de zaak overbelast :banana:

Geinige site, inderdaad wel je gezonde verstand gebruiken voor je een eind gaat rijden. Dank aan Dirk voor het melden ervan!!

Maarten

ook LVS slag komt voor in de database....maar dat hadden jullie ook al uitgeprobeerd zeker
Zou deze link niet in het item "hellingzweef plekken" dan is deze makkelijk terug te vinden.

Laatst bewerkt:
Back